Unifree Bonus Parkur Racing sezona zaferle başladı
Türkiye Ralli Şampiyonası’nın hafta sonu İzmir’de Ege Otomobil Sporları Kulübü (EOSK) tarafından organize edilen ilk yarışı Ege Rallisi’nde Historic Kategorisinin galibi, Bonus - Unifree Parkur Racing’in deneyimli ekibi Engin Kap – Erhan Arıkan oldu.

Ford Escort MK2 ile yarışan Engin Kap, 2 gün süren asfalt zeminli yarışta Historic Kategorisinde liderliğini yarış boyunca koruda ve finişe de birinci sırada ulaştı. Bonus – Unifree Parkur Racing’in diğer ekibi Burak Türkkan – Onur Aslan ikilisi ise yaşadıkları şanssızlık nedeni ile 4’üncü sırada finiş gördüler.
2016 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın ilk yarışı olan Saygılı Rulman Ege Rallisi 16-17 Nisan tarihlerinde, Ege Otomobil Sporları Kulübü tarafından gerçekleştirildi. 16 Nisan Cumartesi günü saat 13:30’da Forum Bornova önünden verilen start ile başlayan rallide 57 otomobil ve 114 sporcu 2 gün boyunca Seferihisar bölgesindeki özel etaplar ile İzmir Park Yarış Pisti’ndeki seyirci özel etabında mücadele ettiler. İzmirli yarışseverlerin özellikle seyirci özel etabı ve avantaj etabında oluşturulan seyir alanlarında yakından takip ettiği ralli 17 Nisan Pazar akşamı Ramada Encore Hotel önündeki finiş podyumu ve ödül töreni ile son buldu. Özel etapların geçmiş yıllarda aramızdan ayrılan Selim Teoman ve Mazhar Demiralp adları ile geçildiği rallide, 44 otomobil finişe ulaşabildi.
AVCI-GÜCENMEZ SEZONA ZAFERLE BAŞLADI
2 gün süren zorlu ralli sonunda bu sezon Neo Motorspor adına Peugeot 208 T16 R5 ile şampiyonayı takip edecek olan Yağız Avcı-Bahadır Gücenmez ekibi, ilk etapla birlikte ele geçirdikleri liderliği yarış sonuna kadar koruyarak 40.4 saniyelik farkla Saygılı Rulman Ege Rallisi’ni kazanmayı başardı. İkinciliği bu yıl yeni kurulan BC Vision Motorspor takımı adına yine Peugeot 208 T16 R5 ile yarışan Burak Çukurova-Vedat Bostancı ekibi elde ederken , Castrol Ford Team Türkiye adına Ford Fiesta S2000 ile Orhan Avcıoğlu-Burçin Korkmaz podyumun üçüncü basamağında yer aldılar. Şampiyonadaki rekabeti arttırmak adına bu yıl uygulanmaya başlanan avantaj etabı (power stage) Burak Çukurova’nın liderliği, Yağız Avcı’nın ikinciliği ve Orhan Avcıoğlu’nun üçüncülüğü ile geçilirken, ekipler bu dereceleri ile hem genel klasman hem de sınıflarına ekstra puan taşıdılar.
SINIFLAR ÇEKİŞME BÜYÜKTÜ
Son 2 yılın Türkiye Ralli Şampiyonu Castrol Ford Team Türkiye adına Ford Fiesta R2T ile yarışan Murat Bostancı-Onur Vatansever ekibi Sınıf 4’te birinciliğin sahibi olurken, genel klasmanda dördüncü sırayı elde ederek dikkat çekti. Sınıf N’de GP Garage My Team adına Mitsubishi Lancer EVO IX ile Mustafa Çakal-Mehmet Köleoğlu, Sınıf 3’te BC Vision Motorspor adına Citroen DS3 R3T ile Ahmet Burkay-Bilge Ayan, Sınıf 5’te ise ferdi olarak Ford Fiesta R1 ile yarışan Emrah Ali Başo- Gürkal Menderes birincilikleri paylaşan isimler oldular. Kadın pilotlar birincisi, Serkan Okan ile Neo Motorspor adına yarışan Simin Bıçakcıoğlu olurken, Kadın copilotlar birincisi ise Fırat Yükselir ile yarışan dizi oyuncusu Ecem Çalık oldu. Yarışın en genç ekibi Can Altınok-Uğurtan Ünal ekibi oldu.
SIRADA MARMARİS RALLİSİ VAR
Türkiye Ralli Şampiyonası İzmir’in ardından Mayıs ayında Ege kıyılarında devam edecek. Türkiye’nin en eski uluslararası motor sporları organizasyonu Türkiye Rallisi, 13-15 Mayıs tarihlerinde bu yıl 45. kez Marmaris Rally Turkey adıyla ilk kez Muğla’nın Marmaris ilçesinde düzenlenecek. Ralli haricinde, Marmaris Offroad Yarışı ve Tarihi Batı Anadolu Klasik Otomobil Yarışı’ndan oluşan Marmaris Auto Sport Fest, 150 kadar araç ve 300 sporcunun katılımına ev sahipliği yapacak. Avrupa Ralli Kupası haricinde; Türkiye Ralli Şampiyonası ve Türkiye Historic Rally Şampiyonası’na puan verecek olan ralliye, ülkemiz haricinde Avrupa ülkelerinden de sporcular katılacak.