MENÜ

Macera dolu Almanya

Bochum'dan Koln'e gidiyoruz Almeida ile buluşmak için... 12 tren değiştirdik, 7 şehir gördük, 13 saatte hedefe vardık. Türkiye-Almanya gidiş ve dönüş yolculuğunu ise hiç sormayın! 4 günlük müthiş serüvenin detaylarını Çağrı Davran yazdı...

Bremen’e direkt uçuş olmadığından röportajı yapmak için önce Köln’e gitmek zorundaydım. Almanya’daki arkadaşım, “Çağrı burada hava kötü, ama yine de sen bilirsin” dedi. Tabii koskoca Almanya’nın, karlı havadan bu kadar etkileneceğini düşünmemiştim. Nitekim Köln’e ayak basmamla birlikte, zaten yağan kar şiddetini daha da artırdı. Havadan dolayı treni kullanmak için Bochum’a doğru yola koyuldum. Ama 45 dakikalık kara yolunu, 3.5 saatte aldım. Ertesi gün bizim geçtiğimiz yolu kullanan arabaların kardan gidemediğini ve 16 saat boyunca havadan yapılan yiyecek yardımlarıyla orada kaldıklarını öğrendim!

Yeni yol haritam...

Buluşma günü Hugo’ya, “5-6 gibi orada görüşürüz” dedim. Karayolu kapalı olduğundan trenle gideceğim yolun 1.5 saat olması beni rahatlattı. Almanlar demiryoluna hücum ederken, öğlen 11.00’de trene bindim. İlk bindiğim tren aktarma yapacağım yere gecikince, bir sonrakini kaçırdım. Yeni yol haritamda ise Bremen yolu için tren sayısı bir anda 5’e çıktı. Artık kafamda, ‘Kalacak bir yer bulursam iyidir’ düşüncesi hakimken, 6. trenimde nihayet Bremen’e ulaştım; saat 17.40’ı gösteriyordu.

Dürüst bir insan

Almeida beni, Bremen istasyonundaki Brezilya restoranında bekliyordu. Kafasındaki şapkayı, idmandan çıkıp yeni duş aldığı için çıkarmadı. Hakkında çok fazla şey konuşulması onu gerçekten çok rahatsız etmişti. Hediye ettiğimiz Q7 formasını giymemesi, bulunduğu kulübe saygısındandı. Bende dürüst bir insan olduğunun izlenimini bıraktı. Röportaj bittikten sonra havanın kötülüğü nedeniyle hemen geri dönmek zorundaydım. ‘Dönüş daha çilesiz geçer’ dedim, ama nafile... Rötarlarla birlikte tren sayım 12’ye ulaştı. 23.00 gibi Bochum’a ulaştım. Yaklaşık 13 saatlik yolculukta Bochum, Herne, Bielefeld, Dortmund, Osnabrück, Münster ve Essen şehirlerinin tüm istasyonlarını öğrendim.

Havalimanında sürpriz

Her yer birbirine benziyordu, çünkü kar adeta Almanya’nın üzerini örtmüştü. Pazar günkü İstanbul dönüşü kar yine başroldeydi. Frankfurt’ta 500 uçuşun iptal olduğunu öğrendim. Ama Köln Havalimanı’nda ‘sıkıntı yokmuş’ derken, bu kez kar orada da başladı. Uçağa bindim ve 3.5 saat pistin temizlenmesini bekledik. Pilot, ‘Uçuş iptal’ deyince, havalimanında da 2 saat bekleyip, geceyi otelde geçirdim.. Ve ertesi gün ‘herkesin birbirini tanıdığı bir uçakta’ İstanbul’a döndüm. Yorucuydu ama işi yapmanın verdiği haz, her şeyin sonunda yaşadıklarımı iyi bir tecrübe olarak hafızamda bıraktı.