MENÜ

Petrol Ofisi Grup CMO’su Sinan Seha Türkseven: Toplumsal fayda yaratacağız

Fanatik Sports & Business summit’te konuşan Petrol Ofisi Grup CMO’su Sinan Seha Türkseven, çarpıcı açıklamalarda bulundu. Türkseven, kadın futbolunun gelişimi hakkında soruları yanıtladı. Türkseven, “Kadın futboluna bir gelecek inşa etmeye çalışıyoruz” dedi

Petrol Ofisi Grup CMO’su Sinan Seha Türkseven: Toplumsal fayda yaratacağız

Fanatik Sports & Business summit’te konuşan Petrol Ofisi Grup CMO’su Sinan Seha Türkseven, dikkat çekici açıklamalarda bulundu.

Haberin Devamı

İşte Sinan Seha Türkseven'in açıklamaları:

Petrol Ofisi Grubu’nun kadın futboluna destek vermesindeki temel motivasyonu nedir?

‘Toplumsal fayda yaratacağız’

"Türkiye’nin en büyük enerji altyapı şirketlerinden birisi olmak, faaliyet alanındaki sektörlerin geleneksel lideri olmak Petrol Ofisi’ne ülke ekonomisine katkıda bulunmak kadar toplumsal fayda yaratmak adına da vazifeler yüklüyor. Attığımız her adımın çıkış noktasında “sürdürülebilir bir gelecek” inşa etmek var ve bu bağlamdaki çalışmalarımızı “çevre”, “erişilebilirlik” ve “toplumsal cinsiyet eşitliği” başlıkları altında topluyoruz. Tabii konumuz kadın futbolu olduğu için “toplumsal cinsiyet eşitliğine” odaklanmak istiyorum. Buradaki çıkış noktamız kadınların ekonomik, kültürel ve sosyal hayata katılımlarının kısıtlı olduğu toplumların ilerleyemeyeceğine dair olan inancımız.”

Haberin Devamı

‘Petrol Ofisi için “kadın futbolu”, toplumların gelişimi ve spor ekonomisinin sağlıklı ilerleyişi açısından ne kadar önem taşıyor?

‘Bilet bulmak bile imkansız’

“Kadınların sosyal, kültürel ve ekonomik hayata katılımı son derece değerli. Spor bu bağlamda önemli bir katalizör, özellikle de futbol geniş kitlelere hitap ettiği için algıları kırmakta. Hedeflediğimiz kapsayıcılık için önemli bir kaldıraç olma potansiyeline sahip. Geçen yıl Avustralya ve Yeni Zelanda’da düzenlenen 2023 FIFA Kadınlar Dünya Kupası karşılaşmalarını 2 milyardan fazla seyircinin izlediğini belirtmek isterim. Sadece İngiltere’de final maçını ekran başında 13 milyon kişi izledi. Kadınlar finalini izleyenlerin sayısı Wimbledon tenis turnuvası finalini geride bıraktı. Avrupa Şampiyonası final maçını Wembley’de 90 bin kişi seyretti. Kadın Futbol Şampiyonlar Ligi maçlarına bilet bulmanız nerede ise imkânsız hale geldi.”

Fenerbahçe ve Galatasaray kadın futbol takımlarının isim ve forma göğüs sponsorusunuz. Bu desteklerin geri dönüşleri nasıl oldu?

‘Gençlere ilham veriyor’

"Fenerbahçe ve Galatasaray ile ikinci senesine giren yol arkadaşlığımız aslında Petrol Ofisi’nin toplumsal cinsiyet eşitliği gayesi ile ele aldığı bir sosyal girişim. Ülkemizin bu iki güzide kadın futbol kulübüne verdiğimiz destekler başta spor camiası olmak üzere tüm kesimlerden çok güzel geri dönüşler alıyor. Bu destekler, genç yeteneklere ilham veriyor, onların sporda hayallerini gerçekleştirmenin önünü açıyor. Sadece sahada değil, toplumun genelinde de yarattığımız bu olumlu etki sayesinde genç nesillerde spor yapma ve başarıya ulaşma arzusunu da kuvvetlendiriyoruz.”

Haberin Devamı

Türkiye’de spor ekonomisinin gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?

‘Medya haklarını 8 kat artıracağız’

“Uzmanlık alanım olmamak ile birlikte kadın futbolu özelinde yanıt vermek isterim. Kadın futbolunda potansiyelimizin son derece yüksek olduğunu belirtmem gerekir. Yaptırdığımız araştırmalar Türkiye’deki futbol seyircisinin neredeyse yüzde 80’inin kadın futboluna ilgi duyduğunu gösteriyor. UEFA da en son yayımladığı Business Case Raporu’nda Türkiye’yi, önümüzdeki 10 yıl içinde medya haklarını en az sekiz kat artırması öngörülen, en yüksek potansiyele sahip ülkeler arasında gösteriyor. Uluslar B Ligi’ne gol yemeden çıkan Kadın Futbol Milli Takımımızın potansiyelimizin artık ortaya çıkmaya başladığını bizlere gösteriyor. Ancak bu potansiyelin ekonomik karşılığını alabilmesi için sponsorlar yetmez, kulüplerin ve federasyonun da üzerine düşen görevler var. Maçların yayınlanması, doğru statlarda oynaması, taraftar ilgisi, basın ilgisi, sporcu havuzunun büyümesi birbirleri ile ilişkili bir yapbozun parçaları.”

Haberin Devamı

Petrol Ofisi için spora destek ne ifade ediyor? Sporun başka hangi branşlarına destek veriyorsunuz? Neden?

‘11 bin müsabaka oynanacak"

“Petrol Ofisi Grubu olarak sportif alanda çıktığımız yol arkadaşlıklarına bakarsanız altında hep farklı bir felsefe olduğunu görürsünüz. Zira bizim bu çalışmalara bir nevi sosyal sorumluluk projeleri olarak yaklaştığımızı, “sponsorluk” ifadesi yerine “yol arkadaşlığı” ifadesini kullandığımızı göreceksiniz, çünkü bu desteklerimizin çıkış noktasında her zaman ülkemizin gelişimine geleceğine yatırım yapmak var. Bu kapsamda İstanbul Valiliği ile Okul Spor Kulüpleri Ligi sponsorluk anlaşması imzaladık. Bu destek ile “İstanbul Valiliği Petrol Ofisi Okul Spor Kulüpleri Ligi” adı altında İstanbul genelindeki 2 bin 710 okulun spor kulübünün mücadele edeceği, 11 bin müsabakanın oynanacağı bir turnuva gerçekleştirilecek.”

Haberin Devamı

Petrol Ofisi Grup CMO’su Sinan Seha Türkseven: Toplumsal fayda yaratacağız

YORUM YAZ