Kadınlar EuroLeague dijital alanda rekor kırdı
Kadınlar Avrupa Ligi (EuroLeague), 2024-25 sezonunda dijital alandaki büyümesini sürdürdü ve rekor seviyelere ulaştı. Türkiye'nin de önemli bir pay sahibi olduğu bu gelişim, sezon boyunca istikrarlı bir şekilde devam etti.

ZVVZ USK Prag'nın şampiyonluğuyla tamamlanan 2024-25 sezonu, İspanya'nın Zaragoza kentinde düzenlenen ve Kadınlar EuroLeague tarihinde ilk kez gerçekleştirilen Altılı Final organizasyonu ile sona erdi. Organizasyonda, kariyerini sonlandıran ve Uluslararası Basketbol Federasyonu (FIBA) Onur Listesi’ne (Hall of Fame) seçilmiş olan koç Natalia Hejkova, altıncı şampiyonluğunu kazandı. Altılı Final'de Türkiye’yi temsil eden Fenerbahçe Alagöz Holding ve Çukurova Basketbol (ÇBK) Mersin de yer aldı. ÇBK Mersin organizasyonu ikinci sırada tamamlarken, Fenerbahçe Alagöz Holding üçüncülük elde etti.
Haberin Devamı ›
Sezon boyunca Kadınlar EuroLeague’in Facebook, Instagram, X, YouTube ve TikTok platformlarındaki resmi hesapları üzerinden basketbolseverlerle olan etkileşimi artırıldı. Genel etkileşim sayısı 5,1 milyondan 5,5 milyona çıkarılarak tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı. Sosyal medya kanallarında 100 binin üzerinde yeni takipçi kazanıldı ve toplam takipçi sayısı 810 bine yükseldi. En büyük artış, 55 binin üzerinde yeni takipçi kazanan TikTok hesabında kaydedildi.
Video içeriklerine olan ilgi de önemli ölçüde arttı. Kadınlar EuroLeague tarihinde ilk kez 100 milyon video izlenme sayısına ulaşıldı. Resmî internet sitesinde de rekor seviyelerde trafik elde edildi. Sayfa görüntülenme sayısı 2,1 milyondan 2,7 milyona yükselirken, oturum sayısı 634 bine çıkarıldı.
Haberin Devamı ›
Resmi internet sitesi kullanıcılarının ülkelere göre dağılımında Türkiye de öne çıkan ülkeler arasında yer aldı. İspanya yüzde 20 ile en fazla ziyaretçi oranına ulaşırken, Fransa yüzde 15, Türkiye ise yüzde 14 oranla en çok ziyaretçi gönderen üçüncü ülke oldu. İlk beş sırayı ABD (yüzde 8) ve İtalya (yüzde 6) tamamladı.
Kadınlar EuroLeague mobil uygulaması da istikrarlı bir büyüme gösterdi. Uygulama, 13 binin üzerinde yeni indirme alarak, 220 binin üzerinde oturuma ulaştı ve kendi rekorunu kırdı.