MENÜ

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Spora destek oluyor

2016 yılında pazarın üzerinde bir büyüme gösteren SEAT, 2017’de ise 3 yeni modeliyle atağa devam ediyor. SEAT ayrıca Euroleague Basketball sponsorluğuyla spora da desteğini sürdürüyor.

SEAT markası Türkiye’de, pazarın üzerinde bir büyüme gösterdi ve 2016’da satışlarını, bir önceki yıla göre % 28 artırdı. Bu başarıyı mimarları olan Doğuş Otomotiv-Seat’ın pazarlama beyin takımına sorduk. Ayrıca markanın spora olan desteği ve sponsorluklarla ilgili de bilgi aldık. Pazarlama Müdürü Tilbe Polat ve Satış Müdürü Didem Altuğlu Öztaş bizlere, Seat’ın Türkiye’deki yol haritasını çizdiler. Didem Altuğlu Öztaş bizlere şunları aktarıyor; “2016 yılında 20.637 adet perakende satış gerçekleştirdik ve pazardan % 2,72’lik pay aldık. Böylece 4 senedir üst üste satış rekoru kırmış da oluyoruz. Üretici firmanın desteği çok fazla. Ayrıca Türkiye’de güçlü bir yetkili satıcı ağımız var. 27 yetkili satıcımız var, 2017 sonuna kadar 5 yeni yetkili satıcımız daha olacak. Ayrıca son 4 yılda filo penetrasyonumuzu da artırdık. Yüzde 6’lardan 2016 sonunda yüzde 20 oranına ulaştık.”

Pazar payını koruyacak

Tilbe Polat ise ilave ediyor; “2017 hedefimiz pazar payımızı koruyup, üzerine çıkabilmek. 2015 senesini en çok SEAT satan 6’ncı ülke olarak kapattık. 2016 senesinde 76 ülke arasında en çok büyüyen ülke olarak, SEAT S.A. tarafından ‘Son Yılların En Büyük Büyüme Oranına Sahip Distribütörü’ ödülünü almaya hak kazandık. 2016 verilerine göre SEAT dünya satış sıralamasında Almanya, İspanya, İngiltere, Meksika ve Fransa’dan sonra 6’ncı sırada.”

3 yeni model geliyor

Didem Altuğlu Öztaş ise markanın 2017 yeniliklerini sıralıyor; “Makyajlı Leon’u kısa süre önce Türkiye’de satışa sunduk. ‘Leon Formülü’ olarak tanımladığımız formül tasarım ve işlevselliğe dayanıyor. X-CELLENCE isimli yeni donanım seçeneği ise konfor ve teknolojiye odaklanıyor. Daha küçük segmentte ise yeni Ibiza’yı getireceğiz. Yenilenen motor seçenekleri ve yeni X-CELLENCE donanım seçeneği ile yeni Ibiza, 2017 yılının ikinci yarısında satışa sunulacak. SUV sınıfında da yeniliklerimiz olacak. Ateca’dan sonra SUV segmentindeki ikinci modelimiz olan Arona, markanın B-SUV segmentindeki yeni modeli olacak. Arona 2017 yılının son çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak.”

Basketbol sponsorluğu devam ediyor

Tilbe Polat, markanın spora olan desteğinden de bahsediyor; “SEAT markasının tüm modellerine yönelik belirlediği ‘Sportiflik’ konumlandırmasına paralel olarak, tüm dünyada sporun birçok dalına destek verme stratejisiyle ilerliyoruz. Bu doğrultuda, 2014’te Darüşşafaka Doğuş Basketbol Takım sponsorluğu ile başladığımız basketbol iletişimini 2015 yılı itibarıyla Euroleague Basketball sponsorluğu ile devam ettiriyoruz. Final Four 2017 ise 19-21 Mayıs tarihlerinde İstanbul’da gerçekleşecek. Final Four’a özel yarışmalarımız ve aktivitelerimiz de olacak.”

Türkiye’de Yılın Otomobili Yarışması start aldı

Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD), tarafından bu yıl ikincisi düzenlenecek “Türkiye’de Yılın Otomobili” seçimi için adaylar belirlendi. Yılın Otomobili yarışmasına, Ocak 2016 – Şubat 2017 tarihleri arasında satışa sunulmuş olan 25 “yeni” model katılacak. İki aşamalı seçim sonrasında birinci seçilen otomobil, 11 Nisan 2017’de düzenlenecek gala gecesiyle kamuoyuna açıklanacak.

“Türkiye’de Yılın Otomobili-2017” Yarışmasına katılacak modeller şöyle; Audi Q2, Audi Q7, BMW X1, Citroen C3, Ford Edge, Ford S-Max, Honda Civic, Honda HR-V, Hyundai Elantra, Infiniti Q30, Kia Cerato, Kia Sportage, Lexus NX, Mazda MX-5, Mercedes E, Nissan Pulsar, Peugeot 3008, Renault Megane, Seat Ateca, SsangYong XLV, Suzuki Baleno, Suzuki Vitara, Toyota C-HR, Volvo S90 ve VW Tiguan.

Seçimler iki aşamadan oluşuyor. 3 Mart tarihinde, jüri üyeleri tarafından önerilen ilk 7 otomobil, finalde yarışmaya hak kazanacak. 7 finalist otomobilin test sürüşü Intercity İstanbul Park’ta gerçekleştirilecek ve ardından 7 Nisan’da ikinci oylamaya geçilecek. En fazla puan alan finalist, Türkiye'de Yılın Otomobili seçilecek.

Türkiye’de Yılın Otomobili 2017, PPG Türkiye Otomotiv Tamir Boyaları ana sponsorluğunda, Intercity, Bridgestone ve Shell Helix Motor Yağları co-sponsorluğunda gerçekleşiyor.

Hızlı aile otomobili

Mercedes, başarılı aile otomobili E Serisi’nin Estate modelinin, hız canavarı olan AMG versiyonlarını tanıttı. Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate isimli AMG modelinde, 4.0 lt’lik, 612 HP gücünde V8 benzinli motor yer alıyor. 850 Nm’ye ulaşan maksimum tork, bu üst orta segmentteki aile otomobilini 3,5 sn’de 100 km/s hıza ulaştırıyor. Araçta 4MATIC+ isimli 4x4 sistemi ve 9 ileri oranlı otomatik şanzıman yer alıyor.

4x4 Muscle-Car

2017 model yılı için hazırlanan ve yılın ilk çeyreğinde Dodge bayilerine gönderilecek olan Dodge Challenger GT, dünyadaki tek, 4x4 Amerikan Muscle -Car statüsündeki araç. 4x4 avantajı sayesinde de yeni Challenger GT, kış koşullarıyla da iyi mücadele edebiliyor. Dodge ürün gamı içerisinde Charger modelindeki AWD sistemini kullanan Challenger GT’de, 3,6 lt’lik hacminde, 305 HP’lik V6 Pentastar motoru yer alıyor. Challenger GT’de ayrıca 8 ileri oranlı otomatik şanzımana ve VDC sürüş dinamiği sistemine yer verilmiş.

Euro NCAP 20 yaşında

Avrupa’nın bağımsız çarpışma kuruluşu Euro NCAP, 20 yıldan beri kazalarda insan hayatını kurtarmaya yardımcı oluyor. 1997’de ilk çarpışma testlerini gerçekleştiren Euro NCAP, açıkladığı sonuçlar ve tavsiyelerle üreticileri daha güvenli araçlar geliştirmeye teşvik ediyor. Ayrıca kullanıcılar da, güvenlikte 5 yıldız alan araçları tercih ederek kaza güvenliğinin artırılmasına yardımcı oldular. İstatistiklere göre son 20 yıl boyunca oluşan trafik kazalarında ölüm ve ağır yaralanma vakalarında yüzde 63 düşüş olmuş. Ayrıca araçların çarptığı yaya ve bisiklet kullanıcılarında ölüm ve ağır yaralanma oranı da yüzde 40 kadar azalmış.

YORUM YAZ