MENÜ

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Beklentiler olumlu

Bir yandan 2016 değerlendirmeleri yapılırken, diğer yandan da otomotivciler 2017 beklentilerini ortaya koymaya başladılar. Beklentiler o kadar da olumsuz değil.

Türkiye Otomotiv sektöründe 2016 yılı, birçok olumsuzluğa rağmen yeni bir rekorla kapandı. Toplamda 984 binlik satışa adedine ulaşıldı ve böylelikle yeni bir rekor kırıldı. Öte yandan 2017 yılı sektör için biraz daha zorlu geçecek gibi görünüyor. Yeni ÖTV oranlarının olumsuz yansımaları daha fazla hissedilmeye başlanacak. Artan döviz kuru da otomotivi zora sokan bir diğer etken olabilir. Otomotivciler mevcut kur seviyelerinin henüz fiyatlara yansıtılamadığını ve sektördeki fiyat seviyesinin, kurun yüzde 15 kadar altında kaldığını belirtiyorlar. 2017 modellerin fiyatlarının 2016 modellere göre yüksek kalması da bir diğer olumsuzluk. Tüm bu faktörler alt alta toplandığında, 2017’de pazar büyüklüğünün, 2016’nın yüzde 10 ila 15 kadar altında kalabileceği tahmin ediliyor. Ancak markaların yöneticileri o kadar da umutsuz değiller. Bu hafta Opel ve Nissan’ın değerlendirmelerine yer veriyoruz. Opel daralan pazarda artış hedefliyor. Nissan ise 2016’da ulaştığı hacmi 2017’de de devam ettirmeyi planlıyor. Gelecek hafta ise Toyota ve Peugeot’nun 2017 beklentilerine yer vereceğiz.

“Daralan pazarda artış hedefliyoruz”

Opel 2016’da satışlarını, bir önceki yıla göre yüzde 18 artırarak, Türkiye’nin en çok tercih edilen ilk üç markası içinde yer almayı başardı ve 2016 yılı sonunda binek araç pazarında yüzde 7,3 pay elde etti. Satışlarımızın yüzde 50’sinden fazlası Astra modelinden geldi. Astra Sedan 22 bin, Astra HB 9 bin 500, Corsa 11 bin 250, Insignia 7 bin 400 ve Mokka 4 bin 500 adet olmak üzere toplam 55 bin 471 adetlik satış rakamına ulaştık.

2017 yılında ise Türkiye’de otomotiv pazarının genelinde yüzde 10-15’lik bir daralma bekliyoruz, toplam pazarın 850.000 adet civarında olacağını tahmin ediyoruz. Bu daralmadaki ana neden ise ÖTV oranlarındaki ve döviz kurundaki artışlar. Bu yıl için Opel olarak hedefimiz, daralacak olan binek otomotiv pazarında büyüyerek, yıl sonunda yüzde 8,5 dolaylarında bir pazar payı elde etmek ve satışlarımızı 60 bin ila 65 bin adetlik rakamlara ulaştırmak.

Özetle daralan pazar yapısında hem pazar payımızı, hem de satış adetlerimizi artıracağız. Bunda da ortalama yaşı gençleşen ürün yelpazemize ve yıl içerisinde gelecek olan yeni modellerimize güveniyoruz. Yıl ortasında Insignia Grand Sport, Sports Tourer ve Country Tourer modelleri gelecek. Ayrıca yılın ikinci yarısında da Crossland X ve Grandland X modellerimizle de, yeni segmentlere giriş yapmış olacağız.

“Aynı hacimde kalmayı planlıyoruz”

Nissan olarak 2015’i yüzde 2,7 pazar payı ile tamamladıktan sonra 2016'ya hızlı bir başlangıç yaptık ve ilk çeyrek sonunda yüzde 3,4 pazar payına ulaştık. Yılın ilk döneminde 2016'nın “En İyi Pick Up”ı seçilen Navara ve C segmentinin en geniş arka diz mesafelerinden birine sahip Pulsar’ı lanse ederek ürün gamımızı kuvvetlendirdik.

2016’da tarihimizdeki en yüksek satış adedine ulaştık. Türk otomotiv pazarının bir önceki yıla göre yüzde 1,6 büyüdüğü bir yılda, biz yüzde 21 büyüme ile hem pazar payımızı önemli oranda arttırdık, hem de sene başında hedeflediğimiz yüzde 10 büyüme hedefini ikiye katlamış olduk. Otomotiv sektöründe yaşanan ÖTV artışı, kurlardaki sert dalgalanmaya rağmen 2016 yılında 32 bin 53 adet araç satışı ile bir rekora imza attık.

2017 yılının özellikle ÖTV artışı ve kurlardaki hareketlilik sebebiyle otomotiv sektörü açısından zor bir yıl olacağını söyleyebiliriz. İlk çeyrekte göreceğimiz hacim, yılın geri kalanı için de bir gösterge olacaktır. İlk üç ayda ÖTV ve kur artışından dolayı yüzde 20 oranında bir gerileme bekliyoruz. Bu durum yıl sonunda toplam pazarın yüzde 15 seviyesinde daralmasına neden olacaktır. Nissan olarak 2017 yılını, tüm bu koşullara rağmen 2016 yılı ile aynı hacimde kapatmayı planlıyoruz.

Ailenin sportif üyeleri

Porsche, 911 model ailesini dinamik, rahat ve yüksek verimli 911 GTS modelleriyle genişletiyor. Yeni 911 GTS’ler Nisan ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak. GTS modelleri, 5 versiyonla sunulacak. Bunlar arasında hem Coupé hem de Cabriolet tasarımlı, arkadan itişli 911 Carrera GTS ve dört çeker sistemli 911 Carrera 4 GTS var. Ayrıca ürün ailesinde dört çekişli 911 Targa 4 GTS de yer alıyor. Tüm versiyonlarda 7 ileri manuel veya opsiyonel PDK otomatik şanzımanlar bulunacak. 3,0 litrelik 6 silindirli motor, yeni geliştirilen turboşarj sayesinde, 911 Carrera S’den 30 HP ve önceki GTS modelinden de 20 HP daha fazla güç sağlıyor. 3,6 saniyede sıfırdan 100 km/s hıza ulaşan GTS Coupé 312 km/s maksimum hıza sahip.

Yaris ile yarışa dönüyor

2000’li yıllarda Formula 1 arenasına yönelen Toyota, ralli parkurlarından uzun bir süre uzak kalmıştı. 17 yıl aradan sonra, ralliye dönme kararı alan Toyota, bu amaçla Yaris WRC modelini hazırladı. Monte Carlo Rallisi’yle birlikte start alacak olan Yaris WRC’yle aynı paralelde, güçlü bir Yaris versiyonu da müşterilerin beğenisine sunulacak. Cenevre Otomobil Fuarı’nda bu sportif Yaris versiyonu görücüye çıkacak. 3 kapılı Yaris’te 210 HP’lik bir motora yer verilecek. Bu, 1999 yılından beri yollarda olan Yaris gövdesi üzerine uygulanan en güçlü motor olacak.

Dakar’ın galibi Peugeot oldu

Rally Raid yarışları arasında bir efsane olan Dakar, Peugeot markasının üstünlüğüyle sonuçlandı. 2-14 Ocak tarihleri arasında gerçekleştirilen Dakar Rallisi, Arjantin Bolivya ve Paraguay’daki etaplardan oluştu. Otomobil kategorisinde Peugeot ekibi, yeni yarış araçları 3008DKR ile podyumdaki ilk üç sırayı domine etti. Dakar 2017’yi Stéphane Peterhansel ve J-P. Cottret ikilisi birinci sırada bitirirken, Sébastien Loeb ve Daniel Elena ikinci, Cyril Despres ve David Castera ikilisi ise üçüncü sırada tamamladı.

YORUM YAZ