MENÜ

'Spora desteğimiz gelecekte de sürecek'

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk, sosyal yatırımları arasında spor sponsorluklarının bulunduğunu söyleyerek, “Sporun toplumların ekonomik ve sosyal yönden gelişiminde üstlendiği işlevin bilinciyle tüm ana ve alternatif spor dallarına büyük önem veriyoruz” dedi. Spor etkinliklerine verdikleri destekle, bir yandan spor izleyicilerinin dijital deneyimlerini zenginleştirmeyi amaçladıklarını belirten Buruk, “Spora olan farkındalığı ve izlenirliği artırmayı, ilgili tüm mecraları kullanarak ‘360 derece entegre iletişim’ anlayışıyla sporun bilinirliğini en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Buruk, “Bu kapsamda, ülkemizde sporcu yetişmesine ve altyapının zenginleşmesine katkıda bulunma ve Türkiye'yi dünyanın öncü spor ülkelerinden biri yapma hedefiyle çalışıyoruz” sözlerini sarfetti.

Akıllı stadyum

Vodafone’un halen devam eden sponsorlukları arasında Beşiktaş’ın bulunduğunu kaydeden Buruk, şu bilgileri verdi: “20 Ağustos 2013 tarihinde Beşiktaş JK ile Türk spor tarihinin en büyük sponsorluk anlaşmasını imzaladık. Beşiktaş ile işbirliğimizi, hem önemli bir sosyal yatırım hem de dijital dönüşüm vizyonumuzu ve bu vizyonun sağladığı kazanımları en çarpıcı şekilde sergileyebildiğimiz bir fırsat olarak görüyoruz. Beşiktaş sponsorluğumuz, stadyum isim hakkını, futbol takımı ana sponsorluğunu ve akıllı stadyum yatırımını kapsıyor. Ayrıca, Vodafone İstanbul Maratonu da sponsor olduğumuz diğer bir önemli etkinlik. Vodafone İstanbul Maratonu'nu 5 yıldır büyük bir gurur ve heyecanla destekliyoruz. Bu sponsorluklarımıza ek olarak Vodafone Red Famous Cup Yelken Yarışları gibi organizasyonlarımızla da spora desteğimizi sürdürüyoruz.”

Yaşama teşvik

Vodafone İstanbul Maratonu’na destek vererek, sağlıklı yaşamın ve yaşam kalitesinin artırılmasını, halkı en geniş biçimde spora ve sağlıklı yaşama teşvik hareketine katkı sunmayı hedeflediklerini anlatan Buruk, şöyle devam etti: “Vodafone İstanbul Maratonu, her yaştan geniş halk kitlelerinin katıldığı, kardeşlik ve dayanışma içinde spor yapılmasını sağlayan çok değerli bir marka. Bu anlamda da spora bakışımızı mükemmel yansıttığı ve Vodafone değerleriyle örtüştüğü için Vodafone İstanbul Maratonu'nu ve Yarı Maratonu'nu desteklemeyi sürdüreceğiz.”

‘Beşiktaş’a desteğimiz 150 milyon Dolar’a ulaştı’

Ender Buruk, Vodafone olarak spor yatırımlarına ne kadarlık bir bütçe ayırdıklarıyla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Beşiktaş JK sponsorluğumuzun toplam büyüklüğü 150 milyon Dolar’a ulaşmış bulunuyor. Maalesef diğer spor yatırım rakamlarımızı paylaşamıyoruz. Ancak, Vodafone İstanbul Maratonu için de en az sponsorluk yatırımımız kadar bir iletişim yatırımı yapmaktayız.” Vodafone Arena'da beş katmanlı bir dijital altyapıyı hayata geçirdiklerini ifade eden Buruk, “Tüm akıllı stadyum altyapısını besleyen veri ve telekom odaları mevcut” dedi. Vodafone Arena’da, 150 Mbps’ye varan hızlarda 4.5G bağlantısı sunduklarını söyleyen Buruk, şöyle devam etti: “Çatıya ve kapalı alanlara kurduğumuz son derece yüksek veri aktarımı kapasitesine sahip antenler, kapsama sorunu yaşanmamasını sağlıyor. 4.5G bağlantısı için çatıda 74 ayrı noktadan kapsama sağlıyoruz. Vodafone Arena’nın soyunma odaları, restoranlar, asansörler ve otopark girişi gibi kapalı alanlarda ise yaklaşık 250 ayrı noktadan kapsama sağlanıyor. Dünyanın en ileri teknolojik altyapılarından birini kurduğumuz Vodafone Arena, taraftarlara ve ziyaretçilere maç günleri uçtan uca dijital deneyim yaşatıyor.”

‘Sponsorluğumuzun uzatılması gündemde’

Ana ve alternatif spor dallarına büyük önem verdiklerini belirten Ender Buruk, “İstanbul Maratonu her yaştan geniş halk kitlelerinin katıldığı, kardeşlik ve dayanışma içinde spor yapılmasını sağlayan çok değerli bir marka” dedi. Buruk, şöyle devam etti: “Yarı maratonları da kattığımız zaman, İstanbul’daki maratonlar 8 kez Vodafone ismiyle düzenlendi. Maratona katılım oranları, sponsorluğumuzun da katkısıyla 2011'den bu yana yaklaşık 4 kat arttı. Bu yönleriyle markamıza değer katan kıymetli bir sponsorluk oldu ve hedeflediğimiz geri dönüşü aldık. Spor sponsorluklarının, halkımızı spora ve sağlıklı yaşama teşvik etme misyonumuza, ayrıca geniş kitlelere ulaşma hedefimize hizmet ettiğini düşünüyoruz. Dolayısıyla, spora ve sporcuya desteğimiz önümüzdeki yıllarda da sürecek. 2012 yılından bu yana sponsor olduğumuz Vodafone İstanbul Maratonu’na bu yıl 5’inci kez sponsor olduk. Sponsorluk süremiz bu yıl itibarıyla doluyor. Spora bakışımızı mükemmel yansıttığı ve Vodafone değerleriyle örtüştüğü için İstanbul Maratonu’na sponsorluğumuzun uzatılması konusunu değerlendiriyoruz.”

‘Altyapı hazırlıklarımızı tamamladık’

Taraftarlara ve ziyaretçilere sundukları Vodafone Arena uygulaması ile maç sabahı güne bilgilendirmeler ve geri sayım mesajlarıyla başladıklarını söyleyen Ender Buruk, sözlerini şöyle sürdürdü: “Taraftarlar, Vodafone Arena’da bulunan ekranlardaki maç öncesi bilgiler ve yorumlarla maça hazırlanıyorlar. Maç sırasında maçın canlı yayınına, tekrar görüntülere ve özel istatistiklere uygulama üzerinden ulaşıyorlar. Vodafone Arena’da izleyicilere tıpkı günlük yaşamlarında yaptıkları gibi canlı video akışını izleme ve videoları gerçek zamanlı olarak paylaşma imkânı sunuluyor. İzleyiciler, nerede olurlarsa olsunlar, stadyumun dört bir yanındaki ekranlardan yapılan canlı ve yüksek çözünürlüklü maç yayınları ile tüm aksiyonun kalbinde yer alıyorlar. LTE Broadcast teknolojisiyse binlerce kişi aynı anda 4.5G teknolojisi üzerinden verilen yayını normalde bir kişinin kullandığı bant genişliğini kullanarak izleyebiliyor. Vodafone Türkiye olarak bu altyapı için hazırlıklarımızı tamamladık.”

Ardalı reklamlar ‘aşk’ ödülü getirdi

Reklam yüzü Arda Turan olan Opet, Mediacat Dergisi’nin Ipsos işbirliğiyle gerçekleştirdiği Lovemarks (Aşkla bağlanılan marka) araştırmasında, “Türkiye'nin Aşkla Bağlandığı Akaryakıt Dağıtım Şirketi” seçildi. Bu yıl 19 farklı sektörde gerçekleştirilen “Lovemarks” araştırması, 15-55 yaş arasındaki yaklaşık 3 bin kişiyle, bilgisayar destekli telefon görüşmesi tekniği kullanılarak gerçekleştirildi. Araştırmada, “akaryakıt sektöründe aklınıza ilk gelen marka nedir, bu markayı kendinize ne kadar yakın hissediyorsunuz, bu marka beklentilerinizi ve ihtiyaçlarınızı ne derece karşılıyor ve en sevdiğiniz /asla vazgeçemeyeceğiniz marka hangisi sorularına”, en yüksek oranda “Opet” yanıtı verildi.

Sevince tam seven…

Düzenlenen törende Opet’in ödülünü, Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Timuçin Güler aldı. Timuçin Güler, ödülle ilgili olarak şunları söyledi: “Ürün ve hizmetlerimizle, müşteri beklentilerinin ötesine geçen anlayışımız, yenilikçi ve yaratıcı uygulamalarımız bu ödülü üçüncü kez almamızı sağladı. Sektörümüzde aşkla bağlanılan bir marka olmaktan gurur duyuyoruz. Sevince tam seven Türkiye’ye bir kez daha teşekkür ederiz.”

Alışverişe ‘basketbolcu’ desteği

Anadolu Efes Spor Kulübü’nün basketbolcuları, Marmara Forum ev sahipliğinde düzenlenen İmza Günü’nde taraftarlarıyla biraraya geldi. Marmara Forum ve Anadolu Efes Spor Kulübü arasındaki işbirliğinin devamı kapsamında düzenlenen etkinliğe katılım çok yüksek olurken, taraftarlar etkinlikten iki saat önce uzun imza kuyrukları oluşturdu. Anadolu Efes Spor Kulübü ve Marmara Forum arasındaki işbirliğinin devam etmesi sebebiyle çok memnun olduklarını dile getiren Anadolu Efes Spor Kulübü Pazarlama ve Kurumsal İlişkiler Müdürü Gökçe Dayı, şunları söyledi:

Forma hediye etti

“Geçtiğimiz sezon Marmara Forum ile yaptığımız partnerlik anlaşmasıyla birlikte bir ilke imza atmıştık. Çünkü ilk defa bir spor kulübüyle bir alışveriş merkezi, bu şekilde bir işbirliği gerçekleştirmişti. 2016-2017 sezonunda da bu işbirliği çerçevesinde Abdi İpekçi Spor Salonu ve Marmara Forum'daki eğlence deneyimini aynı platformda buluşturacak, basketbol kültürünü daha geniş kitlelere ulaştıracağız.” Anadolu Efes Spor Kulübü Pazarlama ve Kurumsal İlişkiler Müdürü Gökçe Dayı, etkinlik sırasında Marmara Forum Genel Müdürü Hakan Altın’a tüm Anadolu Efes oyuncularının imzaladığı bir forma da hediye etti.

E-sporla sosyalleşiyor, hızlı karar veriyorlar!

Bilgisayar oyuncularının sosyalleşme düzeyini araştıran Sequence, oyuncuların yüzde 66’sının e-spor ile yüksek düzeyde iletişim kurduklarını ortaya koydu. Sonuçlara göre, oyuncuların yüzde 53’ü oyunların arkadaşlar arasındaki iletişime yardımcı olduğunu, yüzde 46’sı ise aile üyeleriyle oynamak istediğini belirtti. Türkiye e-spor dünyasıyla ilgili açıklama yapan ESL Türkiye Genel Müdürü Gökhan Kazar, Türkiye’de 15 milyon civarında e-sporseverin olduğunu söyledi. Kazar, “Büyükler eskiden, işe ya da okula gittiklerinde birbirleriyle televizyondan izledikleri dizileri ya da programları konuşurlardı, ancak yeni nesil e-spor müsabakalarını konuşuyor. Oyunların sağladığı platformlarda tanışıp evlenen insanlar var” dedi.

‘Yoğun emek gerek’

Kazar, e-sporun hem eğlenceli hem de ciddi bir oyun olduğunu ifade ederek, profesyonel olmak için yoğun emek harcanması gerektiğini kaydetti. Kazar, şöyle devam etti: “E-spor oyuncuları 25 yaşına kadar kariyerlerini sürdürebiliyor. 25 yaşından sonra refleksler gerilemeye başlıyor. Artık takımlar ve oyuncular e-spor organizasyonlarında para kazanabiliyorlar. E-spor oyuncuları hızlı karar verebilme, pratik düşünme, risk alma yeteneklerini de bu oyunlar sayesinde geliştiriyor.”

Esnaf ve KOBİ’lerin ihtiyacını tek ürünle karşılıyor

Verifone, Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihaz düzenleme sürecinde, her ödeme formunu karşılayacak teknolojik altyapıyı avantajlı fırsatlarla sunmaya devam ediyor. Verifone Güney Doğu Avrupa, Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri Genel Müdürü Onur Altınbaş, “Üye işyerlerimize ürün sunmanın ötesinde kazanç sağlıyoruz. İşletmeye göre kişiselleştirilebilen cihazımız kullanım kolaylığı ve en geniş ekrana sahip olmasıyla benzerlerinden ayrışıyor” dedi. Altınbaş, “Yeni ürünlerimizle mevcut bankacılık uygulamaları ile birlikte kullanılmakta olan kontör yükleme, fatura ödeme gibi özel uygulamalar da rahatlıkla yüklenebiliyor. Bu da esnafa yeni kazanç kapıları açmamıza olanak sağlıyor” diye konuştu.

Destek için çalışıyoruz

Onur Altınbaş, geliştirilen yeni nesil yazarkasa POS ve sundukları avantajlarla ilgili olarak şunları söyledi: “Verifone olarak, dünyada 29 milyon cihaza, Türkiye’de 1.5 milyon POS’a hizmet veriyoruz. 35 yıllık tecrübemizle esnaf ve KOBİ’lere tüm süreçlerde destek vermek için çalışıyoruz.”

YORUM YAZ