MENÜ

Spor ekonomisi

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

‘Kırmızı Beyaz Mağazaları’nın sayısını artıracağız’

CarrefourSA olarak spor alanındaki yatırımlara sıcak baktıklarını söyleyen CarrefourSA Pazarlama ve CRM Direktörü (CMO) Mehmet Necati Özdeniz, “İmkân yarattıkça spordaki yatırımlara destek vermeye çalışıyoruz” dedi. Spora farklı yatırımlar yapmayı planladıklarını da anlatan Özdeniz, “Sponsorluğumuz kapsamında Kırmızı Beyaz Mağazaları’nın sayısını artırıp yaygınlaştırılmasına destek olmayı planlıyoruz” diye konuştu. Şirket olarak şu an futbol alanında varlık gösterdiklerini belirten Özdeniz, “Futbol, Türkiye dahil tüm dünyada en çok ilgi gösterilen spor dalı. Bizim de ekip olarak futbola özel bir ilgimiz bulunuyor” sözlerini sarfetti. Milli takımın perakende tedarikçisi olduklarını hatırlatan Özdeniz, şöyle devam etti: “CarrefourSA olarak 2014 yılından bu yana milli takım perakende tedarikçisi olarak desteğimizi sürdürüyoruz. Milli takım sponsorluğumuz kapsamında reklam filmlerimiz, Kırmızı Beyaz Mağazalarımız ve Marsilya’da basın merkezinde destek veriyoruz.”

‘Gönül işi yapıyoruz’

Futbolun Türkiye’de en popüler ve en fazla etki alanına sahip spor dalı olduğunu kaydeden Özdeniz, konuyla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Ülke olarak herkesin anladığı bir spor. Futbol üzerinden yaptığımız iletişimlerin çok geniş bir kitleye ulaştığını ve bu anlamda, geniş bir etki alanına sahip olduğumuzu düşünüyoruz. Tabi ki tek iletişimimiz futbol üzerinden değil, olamaz da. Ancak etkisini hiç küçümsemiyoruz. Bizim futbol iletişimimiz milli takımımız üzerinden oluyor. Biz milli takımımızla aslında bir gönül işi de yapıyoruz.”

‘Milli takıma desteğimizi sürdüreceğiz’

CarrefourSA olarak, spora destek vermeye, özellikle milli takıma desteği sürdürmeye devam etmek istediklerini söyleyen Mehmet Necati Özdeniz, “CarrefourSA Kırmızı Beyaz Mağazalarımız’da, milli takımla alakalı geniş bir ürün yelpazesini sunmak ve bu alanda uzmanlığımızı artırmak hedeflerimizden birisi. Böylece milli takım taraftarlığını artırmak adına, daha fazla katkıda bulunabiliriz” dedi.

‘Kadın ve genç istihdamı artıyor’

Organize perakende sektörünün, her yıl Türkiye ekonomisinin yıllık yaklaşık 2.5 katı oranındaki büyümesini sağlam dinamiklerle sürdürdüğünü belirten Mehmet Necati Özdeniz, “Sektör, her yıl artırdığı kadın ve genç istihdamı sebebiyle sosyoekonomik özelliğe de sahip istihdam kompozisyonu sağlıyor” dedi. Özdeniz, şöyle devam etti: “Pazardaki büyüme her yıl üzerine katarak, artarak devam ediyor. Piyasaya yeni oyuncular giriyor, daha agresif ve müşteriler için daha fazla seçeneğin ortaya çıktığı bir pazar haline dönüşüyor.”

‘Sporcularımızın her zaman yanında olacağız’

Spor Toto Basketbol Ligi takımlarından Uşak Sportif, 2015-2016 basketbol sezonunda Muratbey markasının desteğini arkasına aldı. Takım bu destekle birlikte ligi çifte başarıyla tamamladı. Muratbey Uşak Sportif, hem Play-Off oynadı hem de gelecek sezon ülkemizi FIBA Şampiyonlar Ligi’nde temsil etme hakkı elde etti. Muratbey Uşak Sportif daha önce de ülkemizi Challenge Cup’ta temsil etmişti.

Sosyal sorumluluk bilinci

Muratbey Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, konuyla ilgili olarak, Uşak Sportif’in çok başarılı bir sezon geçirmesinden dolayı gurur duyduklarını söyledi. Şirket olarak birçok sosyal ve sportif faaliyete destek olduklarını belirten Erol, “Muratbey Uşak Sportif, gelecek sezon hem ligde hem de Avrupa’da mücadele edecek. Muratbey olarak bundan sonra da sporcularımızın her zaman yanında olacağız” dedi. Necmi Erol, sponsorluklarını sosyal sorumluluk bilinciyle ve Türk sporunun gelişimine yatırım yapmak amacıyla gerçekleştirdiklerini de sözlerine ekledi.

‘Beyaz yakalıların spor aktiviteleri arttı’

Danimarkalı ayakkabı markası ECCO’nun Türkiye Genel Müdürü Deniz Necati Erda, spor ürünleri kategorilerinin her geçen gün büyüdüğünü söyleyerek, “Outdoor ayakkabıları globalde yüzde 14 gibi bir paya sahipken Türkiye’de bu oranın yüzde 20’lerde olduğunu görüyoruz” dedi. Türkiye’de outdoor sporlara olan ilginin giderek arttığını belirten Erda, şöyle devam etti: “Özellikle beyaz yakalıların hafta sonu spor aktiviteleri arttı. Yürüyüş ayakkabısı nasıl olmalı, outdoor ayakkabısı nasıl olmalı, şehir içi ayakkabısı nasıl olmalı... Bu ayrımın farkına varıldı ve insanlar amaçlarına uygun ayakkabıları satın almaya yöneldi.”

Outdoor’un payı artıyor

ECCO’nun outdoor payının geçen yıla göre yüzde 40 büyüdüğünü kaydeden Erda, “Bunda yeni bir marka olmamızın etkisi de var şüphesiz. Ama büyük bir büyüme olduğunu her şartta söyleyebilirim” diye konuştu. ECCO Türkiye olarak online pazara yeni girdiklerini ifade eden Erda, “Ama bu kanalda da etkili oluyoruz. Kısa bir süre önce tüketicilerimizin karşısına onların bize çok daha kolay ulaşmalarını sağlayacak bir online platformla çıktık” dedi. Erda, şu bilgileri verdi: “Online alışveriş sitemizin kullanımı son derece kolay bir site. Sitemiz ECCO Türkiye’nin en geniş ürün gamına sahip mağazası olarak tasarlandı. Sitemizin tüm sezon ve eski sezon indirimli ürünlerini aynı anda müşterilerimizle buluşturmayı hedefledik.”

Walkathon sporları...

Türkiye’de spor sponsorluklarına inandıklarını anlatan Erda, “Outdoor’da özellikle olumlu bakıyoruz. Özellikle Walkathon sporlarını destekliyoruz” dedi. Erda, bu yılı 11 mağazayla kapatacaklarını söyleyerek, “Üç mağaza daha açmayı planlıyor olmamız Türkiye’ye inandığımızı gösteriyor” diye konuştu. ECCO olarak tüm dünyada 22 milyon çift ayakkabı satan bir marka olduklarını vurgulayan Erda, şöyle devam etti: “Bu başarının arkasında ciddi bir disiplin, insan odaklı yaklaşım ve ticari dürüstlük yatıyor. Biz Türkiye’den tüm dünyada oyunun parçası olabilecek oyuncular çıkarmalıyız. Ayakkabı sektörüne katkı sağlayacak gerçek çözümün burada yattığına inanıyoruz.”

Futbolda teknolojik devrim

Bilindiği gibi IoT teknolojileri spor müsabakalarında sıkça kullanılmaya başlandı. Teknoloji birçok endüstride olduğu gibi profesyonel sporları da doğrudan etkiliyor. Yeni nesil çözümler sayesinde hakem hataları azaltılırken, izleyenlere ve saha kenarındaki ekiplere anlık olarak sağlanan veriler sayesinde daha keyifli anlar yaşatılıyor. Hakemler ve saha kenarındaki ekiplere kameralar ve sensörlerden alınarak analiz edilen verilerin gönderilmesiyle elde edilen bilgiler, tüm spor ekosistemini kökten değiştiriyor. Bilindiği üzere çizgi teknolojileri tenis, futbol, hokey gibi sporlarda hatta yelken yarışlarında rüzgâra karşı hangi pozisyonun alınacağı konusunda dahi yardımcı oluyor.

21 milyar cihaz

Dell EMEA Kurumsal Ürünler Pazarlama Müdürü Burak Ereren, konuyla ilgili şunları söylüyor: “Daha fazla sensör kullanılması, birbiriyle bağlantılı sistemlere kameraların eklenmesiyle IoT teknolojilerinin hayatın her alanında çok daha fazla görülmesi bekleniyor. Gartner’ın öngörülerine göre, 2020 yılında IoT cihazların sayısı 21 milyara ulaşacak. Bu da çok daha hızlı işlem gücü ve değer katacak analiz ihtiyacı anlamına geliyor. Bu vizyon doğrultusunda Dell, hem IoT hem de büyük veri gibi alanlarda şimdiden tüm kurumların geleceğe adapte olabilmesi için çalışmalarını sürdürüyor.”

NG Sapanca’dan dağ koşusuna destek

Dağ koşuları, turizm anlayışıyla bütünleştiğinde çevrenin doğal halinin korunması için adeta bir fırsata dönüşüyor. Sapanca Dağ Koşusu da havzadaki aşırı kaynak kullanımının ve kirliliğin önüne geçilmesi; doğal yaşam alanları ile biyolojik çeşitliliğin korunması için önem taşıyor. Spor aktivitelerinin yanı sıra bölge turizmini geliştirmeyi misyon edinen NG Sapanca’nın desteklediği Ultra Sapanca Dağ Koşusu da bu etkinliklerden birisi. Koşu, 25-26 Haziran 2016 tarihlerinde 50-30 ve 7 kilometrelik zorlu parkurda gerçekleşecek.

300 sporcu katılıyor

Spora ve sanata verdiği destekle bilinen NG Sapanca’nın ana sponsorluğunda bu yıl ikincisi Samanlı Dağları’nda düzenlenecek olan koşuda, yerli ve yabancı yaklaşık 300 sporcu ter dökecek. Doğal güzellikleriyle ünlü Sapanca’da yer alan Samanlı Dağları’nda gerçekleşecek koşu; 7K, 30K ve 50K olmak üzere 3 özel parkurda, adrenalin dolu bir deneyim yaşatacak. Yaklaşık 2000 metrelik tırmanışı da geçmek için mücadele edecek olan sporcuların, zorlu parkurları toplamda 5-7 saatte tamamlaması bekleniyor. Sapanca’nın dağlık alanlarında muhteşem bitki örtüsünü içeren 50 km’lik rota, 09:00’te başlayıp saat 14:30’de sonlanacak.









YORUM YAZ