MENÜ

'Sanal bilet ve sanal seyirciyle sık karşılaşacağız'

Abone Ol Google News

Teknolojide Kadın Derneği Başkanı Zehra Öney, “Korona virüs nedeniyle iptal edilen liglerin yeniden ancak bu kez seyircisiz olarak oynanmasının konuşulduğu bugünlerde sanal bilet ve sanal seyirci kavramlarını daha çok göreceğiz”dedi.

Haberin Devamı

Koronavirüs nedeniyle iptal edilen liglerin yeniden ancak bu kez seyircisiz olarak oynanmasının konuşulduğu bugünlerde sanal bilet ve sanal seyirci kavramlarıyla daha sık karşılaşacağımızı söyleyen Teknolojide Kadın Derneği Başkanı Zehra Öney, “Bu virüsün spor endüstrisinin tüm manzarasını nasıl değiştirdiğine şaşırarak şahit oluyoruz” dedi. Kovid-19 öncesi, spor müsabakalarının taraftarlar olmadan gerçekleşebileceğinin kimsenin aklına gelmeyeceğini belirten Öney, şöyle devam etti: “Özellikle içinde bulunduğumuz salgın günleri nedeniyle gittikçe daha az sayıda taraftar maçlara katılabilecek, hatta belki de hiçbir taraftarın oyunlara ve maçlara katılmasına izin verilmeyeceği günler gelebilir. Bu nedenle, teknolojinin imkanları spor fanatikleri ve taraftarlar için oyun içi atmosferi yaşatmaya bir nebze yardımcı olabilir.”

Haberin Devamı

Dijital sporcular

Sanal seyircilerin artık hayatımızda olduğunu belirten Öney, şu bilgileri verdi: “Peki dijital sporcular? Ya da tamamen avatarlardan oluşan bir takım? Sporun sadece insan bedeninde kalmadığını, Samsung geçtiğimiz ocak ayında yapay zekâ destekli dijital avatarları tanıtarak gösterdi aslında. Yapay zekâ destekli bir yapay insan olarak tanımlanan dijital bir avatar, gerçek insanlar gibi sohbet edip empati kurabiliyor. Güney Koreli teknoloji devine göre, bu teknoloji, ekranlarda veya video oyunlarında görülen TV sunucuları veya film oyuncuları gibi tasarlanabilir. Aynı teknolojinin sporcular için de kullanılabileceğini düşünürsek, o zaman dijital sporcular uzak bir gelecek değil diyebiliyoruz. Halihazırda robotların yer aldığı turnuvalar yapılıyor zaten."

Sanal gerçeklik teknolojisi

Teknolojinin, spor karşılaşmalarını sahanın dışından izlemek zorunda olan izleyicinin sahaya yaklaşmasına izin verdiğini anlatan Zehra Öney, “Bu da izleyicinin her şeyden çok istediği bir şeydi. Sanal gerçeklik teknolojisinin yaygınlaşması ile insanlar evlerinin konforunda, kendi odalarına çekilip, spor müsabakalarını sanki sahada, mücadelelerin içindeymiş gibi izleyebilecekler. Daha güvenli bir ortamda ama sanki oradaymışız gibi hissedeceğimiz günler geldi” dedi. Öney, “Hızlı bir şekilde gelişen teknoloji hayatımızı hem kolaylaştırıyor hem de günlük hayatımızda radikal değişikliklere sebep oluyor” diye konuştu.

‘Markaların buna hazırlıklı olması gerek’

Koronavirüs nedeniyle, evlerimizde kalmamız ve tüm işlerimizi teknolojik araçları kullanarak halletmemiz gereken bugünlerde hem beyin hem ruh hem de bedeni çok sağlıklı ve iletişim halinde tutmak gerektiğini vurgulayan Zehra Öney, şunları söyledi: “Çünkü bu salgın gösterdi ki sadece bilgi yetmiyor. Sanal gerçeklik, sporcuların antrenman yapma ve rekabetçi spor etkinliklerine hazırlanma şeklini de değiştirdi. Bu ay duyurulan ‘Worldwide Quarterly Augmented’ ve ‘Virtual Reality Headset Tracker’a göre, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik ürünleri pazarının, yılı globalde yüzde 23 büyüme ile bitireceği tahmin ediliyor. Sanal gerçeklik, e-spor konusunda da canlı oyunları takip etme ve seyircinin maçlarla etkileşime girmesini artıracak. Sanal gerçeklik teknolojisi ve canlı yayınlar sayesinde, oyuncular VR gözlüğü takarken, izleyenler ve yorumcular bazen profesyonel oyuncularla sohbet edip iletişim kurarken karşılaşmaları da izleyebilecekler. Peki, günün birinde biz sahalara çıkamazken avatarlarımızın halı sahada maç yaptığı, koştuğu, basketbol oynadığı, tenis maçlarına çıktığı, yüzdüğü günler gelir mi acaba? Aslında gelecek dediğimiz günler geldi. Ve markaların da buna hazırlıklı olması gerekiyor.”

Haberin Devamı
YORUM YAZ