MENÜ

Eylem Türk ve Spor Ekonomisi

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

'Spor markaları hızlı büyüyor'

Sokak modasının günümüzde yükselen trendininspor giyimolduğunu söyleyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, “Spor markalarının çokhızlı büyüdüğünü gözlemliyoruz” dedi.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, sokak modasının günümüzde yükselen trendinin spor giyim olduğunu söyleyerek, “Spor markalarının çok hızlı büyüdüğünü gözlemliyoruz” dedi. Öncel, “Tüketici geçmişte spor giyimi sadece hafta sonları tercih ediyordu. Artık haftaiçi de birçok kişi spor ayakkabı eşofman gibi kıyafetler giyiyor. Yani spor giyim, günlük kıyafet haline geldi. O sebeple sadece spor yaparken değil, serbest zamanlarda hatta iş yerinde dahi spor kıyafetler tercih ediliyor” diye konuştu.

Pazar büyüyor...

Pazara giren spor markalarının çok hızlı büyüdüğünü gözlemlediklerini belirten Öncel, “Kısa sürede 100 küsur mağazaya ulaşan markalarımız var” dedi. Birçok hazır giyim markasının da spor giyim koleksiyonu hazırladığını vurgulayan Öncel, şöyle devam etti: “Mesela, Koton, LC Waikiki gibi... Twigy’de de ‘after sports wear’ koleksiyonumuz var. Satışlarımız da gayet iyi. Örneğin Damat buruşmayan, spor yapmaya olanak sağlayan kıyafetler üretiyor. Spor giyimde rahatlık ön planda olduğu için büyüyen bir pazar olduğunu söyleyebiliriz.”

Sektörün yüzünü ‘anneler’ güldürdü

Anneler Günü’nün sektör için çok olumlu geçtiğini belirten Sinan Öncel, “Geçen yıla göre satışlarımızda yaklaşık yüzde 20 civarında bir artış oldu” dedi. Okulların kapanması ve yaz tatili başlangıcı döneminde de alışverişin hareketlendiğini dile getiren Öncel, “Bu yıl da aynı hareketlenmeyi bekliyoruz. Ancak bu yıl turist sayısındaki artış da önemli... İstanbul ve Kuşadası’na gelecek olan cruise gemileri sektöre olumlu etki edecek. Örneğin bizim Marmaris mağazamızın satışları şu anda gayet iyi gidiyor. Biz genellikle turist nabzını oradan ölçüyoruz” diye konuştu. 2016 yılı sonu itibarıyla sektör istihdamına yönelik bir araştırma yaptırdıklarını kaydeden Öncel, “Aynı araştırmayı 2017 için de yapıyoruz. Sektörde genel olarak istihdam artışı var” dedi.

’90 ülkede 3 bin 200 mağazaya ulaştık’

Perakende sektörünün 2018’e güzel başladığını söyleyen Sinan Öncel, şu bilgileri verdi: “Özellikle yurtdışında yatırımlarımız hızla devam ediyor. 90 ülkede 3 bin 200 mağazaya ulaştık. Yılsonuna kadar 4 bin mağazaya ulaşmayı bekliyoruz. Satış noktası sayımız ise 15 bin... Bu büyümede Turquality’nin ciddi etkisi var elbette. Türkiye’de kurların ve buna bağlı olarak giderlerin ciddi oranda artmış olması, perakendecileri yurtdışında yatırım yapmaya yöneltti. Faaliyetinin yüzde 30-40 civarındaki bölümü yurtdışında olan markalar var. Yurtiçinde ise 70 bin mağazaya ulaştık. Perakendedeki büyüme iştahı artarak devam ediyor.”

‘Yurt dışına açılma dönemi’

Perakendede verimlilik ve sürekliliği koruyabilmek için karlılığı artırmanın önemine işaret eden Sinan Öncel, “Verimsiz mağazalar hızla kapanıyor. Dünyada da böyle bir trend var. Bunda e-ticaretteki yükselen trend de etkili tabi ki. Dolayısıyla markalar mağazalarını konsolide etmeye başladı” dedi. Turist gelirlerinin artmaya başladığını söyleyen Öncel, şöyle devam etti: “Alışveriş devam ediyor. Özellikle Antalya bölgesinde doluluk oranları gayet iyi... Türk markaları için ihtiyatlı iyimserlik ve yurtdışına açılma dönemi... Geçtiğimiz günlerde Anna Fendi bir konferansta misafirimiz olarak Türk markaları ile buluştu. Kendisine başarının sırrını sorduk. Bir aile şirketi olmak diye cevapladı. Aile şirketi olmak ve istikrarı sürdürmek... BMD olarak başarı için elbette tüm olasılıkları değerlendiriyor neler yapabileceğimizi araştırıyoruz.”

Manchester City Kadın Futbol Takımı’nın da sponsoru oldu

‘Yaşanacak bir hayat’ konseptiyle 100’ü aşkın ülkede faaliyet göster diklerini söyleyen QNET Türkiye, Orta Asya ve Rusya Bölge Müdürü Cem Geyik, “İnsanların yaşamlarını daha sağlıklı ve daha iyi sürdürmesi için ürünler sunuyoruz. Yaşadığımız dünyaya karşı kendimizi sorumlu hissediyoruz” dedi. Doğrudan satış alanında faaliyet gösteren QNET’in bu vizyonla sporu desteklemeyi misyon olarak belirlediğini belirten Geyik, “Sporun enerji veren, sağlıklı yaşamayı teşvik eden, heyecanlı, kişiyi başarıya iten motivasyon gücü QNET’in yaklaşımıyla örtüşüyor. Bu nedenle tüm dünyada sporu ve sporcuyu destekliyoruz” diye konuştu.

Global strateji

Kitleleri peşinden sürükleyen ve tüm dünyada en çok izlenen spor olan futbolun, QNET’in sponsorluk çalışmaları yürüttüğü alanların başında yer aldığını ifade eden Geyik, şu bilgileri verdi: “2014 yılında Manchester City’nin resmi doğrudan satış sponsoru olan QNET, bu yılda takımı yalnız bırakmadı ve sponsorluğunu 6 yıl daha uzattı. İlk kez Fanatik okurları için paylaşacağımız yeni bir bilgi de QNET, artık Manchester City Kadın Futbol Takımı’nın da sponsoru oldu. Dünyada özellikle de dezavantajlı kadınların girişimci olması için onları destekleyen çalışmalar yürüten QNET bu anlamlı sponsorlukla global stratejisini de taçlandırdı.”

Formula 1’e destek

QNET’in bunların yanı sıra Afrika Futbol Konfederasyonu’nun (CAF) Şampiyonalarının da sponsorluğunu üstlendiğini kaydeden Geyik, şöyle devam etti: “Yine hız ve heyecanı birleştiren Formula 1’de sponsorluklar yürütüyor uz. Marussia F1 Takımı ve genç yarışcı Pavan Ravishankar QNET’in destekleriyle başarılarına devam ediyorlar. Tüm bu çalışmalar QNET’in marka bilinirliğine büyük bir katkı sağlıyor. Bağımsız temsilcilerimizin, potansiyel müşterilerimize ulaşmasında köprü görevi üstleniyor. QNET’in ürün satışlarını da pozitif yönde etkiliyor.”

‘Kızlar da futbol oynar’

Türkiye’de QNET olarak amatör sporcuları destekleme yönünde karar aldıklarını açıklayan Cem Geyik, şöyle konuştu: “Özellikle yarınımızı emanet ettiğimiz gençlerimizin kendi ayakları üzerinde duran güçlü bireyler olmasını önemsiyoruz. Sporun da gençleri yüreklendirmede itici güç olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle geçtiğimiz yıl Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı Sevgi Evleri İstanbul Şubesi erkek voleybol takımına, bu yıl da kız futbol takımına sponsor olduk. ‘Kızlar da futbol oynar’ dedikÖ Sahaya indik, kızların da erkek sporu futbolu başarabileceklerini desteklenirlerse de uluslararası başarıya ulaşabileceklerini göstermek istedik.’QNET’in, 2010 yılından beri Türkiye’de faaliyet gösterdiğini hatırlatan Geyik, şu bilgileri verdi: “130 bine yakın bağımsız temsilcimiz bulunuyor. QNET’in misyonunu, vizyonunu doğru anlatmak spor sponsorluklarımızla daha kolay oluyor. Satışlarımızda da olumlu yönde büyüme var. Özel saat markamız Bernhard H. Mayer’in Manchester City sponsorluğumuz sayesinde satışları yüzde 100 artış gösterdi.”

YORUM YAZ