MENÜ

Eylem Türk ile spor ekonomisi

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Kısa bir süre önce Türkiye A Milli Futbol Takımları Resmi Moda Tedarikçisi olan Orka Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu , “Markalar, sporla iç içe olmalı. Grup olarak hem yurtiçinde hem de yurtdışında takımlara destek olmayı kendimize misyon edindik” dedi

Damat, Tween ve D’S Damat markaları ile faaliyet gösteren Orka Holding’in spora desteği devam ediyor. Hem yurtiçinde hem de yurtdışında, sporun birçok dalında çeşitli takımlara sponsorluk yapan grup, kısa bir süre önce Türkiye A Milli Futbol Takımları Resmi Moda Tedarikçisi oldu. Takımlara destek olmayı kendilerine misyon edindiklerini söyleyen Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Son olarak Türkiye Futbol Federasyonu ile 5 yıllık bir anlaşma imzalayarak A Milli Futbol Takımlarımıza sponsor olduk. Ülkemizin en büyük takımlarından Beşiktaş ve Trabzonspor Futbol Takımları ve Fenerbahçe Basketbol Takımı’na da daha önceki sezonlarda sponsor olmuştuk” dedi.

5 yıllık destek

Sponsor olmaya Türkiye Futbol Federasyonu’ndan (TFF) gelen teklif üzerine, çok fazla düşünmeden olumlu yanıt verip kabul ettiklerini belirten Orakçıoğlu, yaptıkları iş birliğinin kapsamını ise şöyle anlattı: “Kendi Milli Futbol Takımımıza destek vermek ve onlara sponsor olmak bizler için büyük bir gurur kaynağı. İşbirliğimiz kapsamında A Milli Futbol Takımı oyuncuları ve teknik kadrosu 5 yıl boyunca kendileri için özel olarak dikilmiş kıyafetlerimizi giyecek. Sadece A Milli Takımımız ile sınırlı kalmayıp, Genç, Ümit ve A milli takımlarımızı da giydireceğiz.” Orakçıoğlu, “Koleksiyonlarımız için tasarım ekibimiz ortak kararla kumaş, renk ve model seçimi yapıyor. En ince ayrıntısına kadar ölçüler alınıyor. Tüm sporculara kıyafetleri özel dikim olarak hazırlanıyor” diye konuştu.

Marka bilinirliği

Spor endüstrisinin, hem gösterilen ilgi açısından hem de satışlar açısından dünyanın en büyük ekonomilerinden birisi olduğunu vurgulayan Süleyman Orakçıoğlu, “Şirketler, yalnızca spora ve sporcuya destek olmanın yanı sıra marka bilinirliklerini artırmak için sporla iç içe olmalılar diye düşünüyorum” dedi.

‘Derbilerde neredeyse hayat duruyor’

Özellikle futbolun, erkek hedef kitlenin ilgisini daha çok çeken bir spor dalı olduğunu ifade eden Süleyman Orakçıoğlu, “Futbola olan ilgi ve alaka erkekler açısından tüm dünyada önem taşıyor. Ülkemizde de bir derbi olduğunda neredeyse hayat duruyor” diye konuştu. La Liga’da, Barcelona- Real Madrid maçını 1 milyar kişinin canlı izlediğini hatırlatan Orakçıoğlu, “Özellikle hedef kitlesi erkek olan ve globalleşme hedefi olan şirketler bunu göz ardı etmemeli. Hem kulüplere destek olmalı hem de bu sayede markalarının bilinirliğine katkı sağlamalılar diye düşünüyorum” dedi.

Hokey takımına destek

Sponsorlukların kendilerine gurur kaynağı olmasının yanı sıra, yurtdışında yeni girdikleri pazarlarda da olumlu etki sağladığını dile getiren Süleyman Orakçıoğlu, “Bu işbirlikleri marka bilinirliğinin artırılması, hedef kitle ile organik bağın kurulması gibi katkılar da sağlıyor. Bu da elbette satışlara ve markalarımızın bulunduğu ülkedeki itibarımıza etki ediyor” dedi. Orakçıoğlu, grubun diğer önemli sponsorluklarını ise şöyle anlattı: “Geçen yıl La Liga’da birçok güçlü takıma kafa tutan Deportivo Alaves’ti, İspanya Kral Kupası’nda Barcelona ile final oynadı. Destek verdiklerimiz arasında, Makedonya Milli Takımı, Spartak Moskova’nın hem futbol hem de hokey takımı, Rally Italia Sardegna dahil birçok önemli Ralli ’de çok iyi dereceler sergileyen Dettori-Pisano takımını sayabiliriz.”

‘Spordaki fırsatları takip edeceğiz’

Orka Holding olarak 3 markalarıyla, 2017 yılı ortasında toplamda 300’ü aşkın mağazaya ulaştıklarını kaydeden Süleyman Orakçıoğlu, “Şu anda yurtdışında 160, yurtiçinde 210 mağazamız bulunuyor” dedi. Bu yılı 600 milyon TL ciro ile kapatmayı hedeflediklerini belirten Orakçıoğlu, şu bilgileri verdi: “Mağaza sayımızı ise en az 370 olarak hedefliyoruz. 2017 yılını tamamen yurtdışında büyümeye ve global bir marka olma yolunda daha büyük adımlar atmaya adadık. Ve özellikle Avrupa pazarını ve global moda merkezlerini kendimize hedef seçtik. Geçtiğimiz 15 günde Beyrut’ta bir, Almanya Stuttgart’ta iki mağaza, Madrid’de ise Serrano caddesinde D’S Damat’ın Avrupa Flagship mağazasını açtık. 2018 yılında ise yurtdışında ışık hızıyla süren atılımlarımıza daha da hızlı bir şekilde devam etmeyi planlıyoruz. Asıl hedefimiz 2019 yılında yurtiçi ve yurtdışı mağaza sayılarımızı eşitlemiş olmak. “Orakçıoğlu ayrıca, hem yurtiçinde hem de yurtdışında sporla ilgili olarak önlerine gelen fırsatları değerlendirmeye devam edeceklerini söyleyerek, “Bu alandaki potansiyeli takip edeceğiz. Orka Holding olarak spora ve sporcuya destek vermek bizim en önemli felsefelerimizden bir tanesi” dedi.

‘Şans meleği olarak anılıyorlar’

Yurtdışında sponsor oldukları takımların bir anda iyi sonuçlar almaya başlamasıyla kendilerine ‘Şans meleği’ lakabının takıldığını belirten Süleyman Orakçıoğlu, şöyle devam etti: “Biz genelde sponsor olduğumuz takımlara şans getirir olduk. Örneğin sponsoru olduğumuz Deportivo Alaves üstün bir başarı göstererek Kral Kupası’nda Barcelona ile finalde oynadı. A milli takımımızın da çok kısa sürede bu şanstan yararlanacağına ve genç takımımıza olan inancın yitirilmemesi gerektiğine inanıyorum. Elbette her sporda olduğu gibi inişler çıkışlar olacaktır. Bu aralar her ne kadar milli takımımız iyi sonuçlar almasa da bunun bir geçiş dönemi olduğunu düşünerek, milli takımımızın daha iyi olacağına inancımız sonsuz, onlara sonuna kadar güveniyorum.”

Tchibo, kayak heyecanını başlattı

Tchibo, “Kayak Heyecanı Başlıyor” sloganıyla yeni bir koleksiyon hazırladı. Hem profesyonel sporculara hem de kayağa yeni başlayanlara özel ürünlerin yer aldığı koleksiyonda, su ve kir tutmayan High-Tech kayak montu; kayak gözlüğü cebi, kapalı fermuarlı kayak emniyet cebi, çıkarılabilir kar koruması, fermuarlı ve ergonomik yapılı bilek kenarı ve kablo girişli MP3 çalar gibi ürünler bulunuyor. Kask ve kayak gözlükleri, termal iç giyim ürünleri, soğuktan koruyan dış giyim ürünleri ve fonksiyonel aksesuarlara sahip koleksiyonda, organik pamuklu ve DOĞA DOSTU GOTS sertifikasına sahip ürünler de yer alıyor. Tchibo’nun kara ve soğuğa karşı koruma sağlayan fonksiyonel parçalarından oluşan kayak koleksiyonunda, kadın ve erkeklerin yanı sıra çocuklar için de kayak kıyafetleri bulunuyor.

YORUM YAZ