MENÜ

'E-spor markalar için büyük fırsat'

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Netmarble Türkiye, Ortadoğu ve Avrupa’dan Sorumlu Pazarlama ve Mobil Direktörü Aras Şenyüz, e-spor’un, dünyanın farklı yerlerindeki kişilerin internet aracılığıyla bir araya gelerek oyun oynayabileceği, hem fiziksel hem de zihinsel çaba gerektiren bir spor olduğunu söyledi. Dünyada hızla büyümeye devam eden e-spor’un, markalar açısından büyük bir fırsat olduğunu belirten Şenyüz, “Markalar turnuva veya takım sponsorluklarıyla birlikte hedef kitlelerine kolayca ulaşma imkânı buluyor” dedi. Şenyüz, “Markalar e-spor takımlarına ve turnuvalara sponsor olmanın hem kendileri hem e-spor açısından ne kadar yararlı olduğunu görmüş durumda. Milyonlarca insan tarafından hem turnuva alanlarında hem internette böylesine takip edilen bir sektöre, ilginin hızla artacağını söyleyebilirim” diye konuştu.

‘Geniş kitlelere ulaşacak’

Önceki yıllarda e-spor’un daha çok PC oyunlarında geçerli olduğunu hatırlatan Şenyüz, “2016’da mobil oyunlarda da e-spor trendinde ciddi bir yükseliş yaşanmaya başladı. 2016 sonlarından itibaren e-spor, daha da geniş kitlelere ulaşacak. Pek yakın gelecekte Olimpiyatlar‘da e-spor müsabakalarını seyredebiliriz” dedi. Türkiye’de e-spor’un bilinirliğinin her geçen gün arttığını vurgulayan Şenyüz, şöyle devam etti: “e-spor takımlarının turnuvalarda mücadele edebilmek, turnuvalara hazırlanabilmek için para ve ekipman desteğine ihtiyacı var. Markalar da, hedef kitlelerine ulaşabilmek için bu tür sponsorlukları tercih ediyor.”

‘Lisans alabiliyorlar’

E-spor oyuncularının, dünyada ve Türkiye’de Dijital Oyunlar Federasyonu’na başvuru yaparak e-sporcu lisanslarını alıp, takımlara katılabildiklerini anlatan Şenyüz, şunları söyledi: “Günümüzde ulusal ve uluslararas ı düzeyde, resmi ve özel pek çok elektronik spor etkinliği düzenlenmeye devam ediyor. Ve bu turnuvalardan önemli miktarlarda para kazanılmaya başlandı. e-spor oyuncularının profesyonel oyuncu olarak konumlandırılmaları, e-spor’un günümüzdeki değerini ortaya koyuyor.”

Raklamlarla e-spor

-E-spor geleneksel sporlara kıyasla büyük bir finansal kaynak gerektirmiyor.
-E-spor kitlesi, internetten canlı yayınlanan spor müsabakalarını seyreden izleyiciden yüzde 13’lük bir kesimi hedef alıyor.
-2015’te dünyada 135 milyon izleyiciye sahip olan e-spor’un, 2018’de yüzde 60’l ık bir büyüme ile 220 milyon izleyiciye ulaşması bekleniyor.
-Özellikle her sene düzenlenen büyük finallerin izlenme rakamlarına bakıldığında, turnuvaları canlı olarak izleyen kişi sayısı 1.2 milyona ulaşıyor.
-Günümüzde e- spor’un da dahil olduğu global dijital oyun pazarı satışları, Şubat 2016 verilerine göre, 62 milyar Dolar civarında.
-2015 ‘te 600-650 milyon Dolar’lık bir büyüklüğe sahip olan e-spor pazarı, şu an 750 milyar Dolar seviyelerinde. 2018’de ise 1.9 milyar Dolar’lık bir büyüklüğe ulaşacağı öngörülüyor.

10 milyon kullanıcısı var

Türkiye ve Ortadoğu bölgesinde 10 milyonun üzerinde kullanıcıları olduğunu kaydeden Aras Şenyüz, “Mobil platformda da e-spor trendinde ciddi bir artış olacak. Netmarble olarak bu alana da odaklanıyoruz” dedi. 27-28 Ağustos’ta Wolfteam Turnuvası’nın finalini düzenlediklerini hatırlatan Şenyüz, “Türkiye’de e-spor sektörünün bilinirliğinin artması için yatırımlarımıza devam ediyoruz” diye konuştu. Şenyüz şu bilgileri verdi: “Kore merkezli Netmarble; MarvelFutureFight, Evilbane, Seven Knights, Paramanya, Wolfteam, Goley gibi oyunların geliştiricisi ve yayıncısı. Şirket, dünya çapında 3 bin 500’ün üzerinde çalışana ve çok sayıda stüdyoya sahip. Bilgisayar oyunları tarafında, Wolfteam, Hounds: TheLastHope, Goley, Cengizhan ve MStar gibi oyunlarımız bulunuyor. PC tarafında Wolfteam, Hounds, Goley; mobil tarafta ise Paramanya oyunlarımız için e-spor müsabakaları düzenleniyor. Önümüzdeki dönemde de birçok yeni mobil oyunla e-spor kategorisinde yer alacağız.”

‘Ünlü takımlar da sektöre giriyor’

Gelecekte ünlü futbol takımlarının da e-spor sektörüne yatırım yapacaklarını söyleyen Aras Şenyüz, bu alandaki gelişmelerle ilgili olarak şu bilgileri verdi: “e-spor Türkiye’de hâlâ gelişmekte olan bir sektör. Beşiktaş ve Fenerbahçe gibi büyük mecraların yatırımları, sektörün gelişiminde büyük rol oynuyor. 2015 yılında Aces High Esports Club ve Beşiktaş Spor Kulübü arasında bir anlaşma yapıldı ve Beşiktaş e-spor sektörüne giriş yaptı. Beşiktaş’ ın e-spor sektörüne giriş yapmasıyla diğer spor kulüplerinin de yatırımlara başlaması kaçınılmaz diyebiliriz. Türkiye’de olduğu kadar yurtdışında da spor kulüpleri e-spor takımları kurarak turnuvalarda mücadele etmeye hazırlanıyor. Avrupa’da Schalke 04, West Ham United, Valencia gibi takımlar da e-spor sektörüne giriyor.”

Erikli Su’nun Timsah Yürüyüşü

Bursaspor’un sponsorluğunu üstlenen su markası Erikli, Bursa’daki yatırımlarını artırma kararı aldı. Erikli &NestleWaters Türkiye Genel Müdürü Serdar Seyhanlı, “Erikli, NestleWaters’ ın dünyadaki en değerli markalarından biri. NestleWaters dünyadaki en büyük fabrikasını Bursa’da kurdu. Bursa bizim evimiz. Hedefimiz, yeni yatırım ve desteklerle Bursa’ya sunduğumuz ekonomik ve sosyal katkıyı artırmak” dedi. Seyhanlı şöyle devam etti: “Bursaspor’un Süper Lig’de gösterdiği üstün performans bizim için büyük gurur ve mutluluk kaynağı. Takımımızın bu sezon bize şampiyonluk heyecanını yaşatacağından şüphemiz yok. Şirketimizin ve Erikli’nin tüm gücüyle, takımımızın yanında olmaya devam edeceğiz. ‘Timsah Yürüyüşü’yle şampiyonluğu karşılamak için sabırsızlanıyoruz.”

İstihdam artışı

Bursa’ya yaptıkları ekonomik yatırımın artarak devam edeceğini vurgulayan Seyhanlı, “Tek çatı altında kurulu 14 futbol sahası büyüklüğündeki Uludağ dolum tesislerimiz bugün 1500 kişiye istihdam yaratıyor. Sadece geçtiğimiz 6 yılda Türkiye’ye 360 milyon TL’lik yatırım yaptık” diye konuştu. Seyhanlı, “Bugün ülke olarak ihtiyacımızın, üretmek, yatırım yapmak ve katma değer yaratmak olduğunun bilincindeyiz. Bursa’ya ekonomik yatırımımızı gelecek dönemde artırarak daha çok Bursalı için istihdam yaratmayı hedefliyoruz” dedi. Seyhanlı, aynı zamanda sosyal
yatırımlar da yaptıklarını belirtti.”

Aşk, ‘deplasmanı’ affeder mi?

Hotels.com’un yayınladığı yeni ‘Sports Travel Scorecard’ raporu, Avrupalı sporseverlerin, tuttukları takıma, eşlerine ya da sevgililerine olduğundan daha fazla tutkuyla bağlı olduğunu ortaya koydu. Avrupa genelinde her altı kişiden biri takımına daha sadık olduğunu belirtirken, Türkiye’de her beş taraftardan biri, deplasmana gitmek için sevdiği kişiden ayrılabileceğini söylüyor. Başka bir deyişle spor tutkusu ve romantizm, pek de bağdaşmıyor! Türkiye’deki kadınlar ise spor etkinliklerini sevdikleri kişiyle birlikte seyahat etmek için bir seçenek olarak görüyor. Rapora göre, kadınların yüzde 44’ü, spor etkinliklerini izlemek için sevgilileri ile birlikte gezebileceklerini söylüyor. Buna karşın erkeklerin yalnızca yüzde 13’ü, spor etkinlikleri için eşleri ya da sevgilileriyle birlikte seyahat etmek istiyor.

‘Sonuçlar bizi şaşırttı’

Hotels.com EMEA bölgesi Halkla İlişkiler Müdürü Simon Matthews, araştırmanın sonuçlarını şu sözlerle değerlendiriyor: “Spor tutkusu pek çok kişinin hayatında önemli yer tutuyor ve bu kişiler sevdikleri takım ya da sporcuları izlemek için yıl boyu seyahat ediyor. Yine de araştırmanın sonuçları bizi şaşırttı. Spor sevgisiyle seyahat eden kişilerin ilişkilerini riske atmayı göze alması, bu kişilerdeki spor aşkının her şeyin üzerinde olduğunu gösteriyor.”

‘Sporculara destek vermekten çok mutluyuz’

Puma’nın ‘Igniteour City/Şehrini Ateşle’ konseptiyle tüm dünyanın gözde kentlerinde gerçekleştirdiği koşuların İstanbul 2016 ayağı, içecek markası Dimes’inco-sponsorluğunda gerçekleşti.

Caddebostan Sahil Yolu ve Etkinlik Alanı’nda gerçekleştirilen yarış, yaklaşık 2 bin koşucuyu bir araya getirdi. Sağlıklı ve aktif bir yaşam için sporun önemine vurgu yapan Dimes Pazarlama Müdürü Duygu Süleymanoğlu, “Sloganımız: Hayata Başka Bak! Bu slogan, günün akışı içerisinde alınan birçok küçük kararın, yapılan küçük tercihlerin hayat üzerinde yapabileceği büyük pozitif etkilere inancımızı ifade ediyor” dedi. Süleymanoğlu, şöyle devam etti: “Sağlık için aktif bir yaşam tarzı tercih eden PumaIgnite İstanbul koşucularını ve bu önemli etkinliği desteklemek bizleri mutlu etti. PumaIgnite Istanbul koşusu, hayata aktif, dinamik bakan ve bu enerjiyi yaşadığı kente yansıtanları kendine çeken bir etkinlik. Günün temposuna eşlik eden bir marka olarak, sporculara destek ve enerji vermekten çok mutluyuz.”

Manchester United'ın kapsül koleksiyonu geldi

Columbia Sportswear ve İngiltere’nin en önemli futbol kulüplerinden Manchester United işbirliği ile üretilen yeni dış giyim koleksiyonu satışa sunuldu. Manchester United’ın yıldız oyuncuları koleksiyonun tanıtımı için kamera karşısına geçti. 17 mont ve ceket stilinin sunulduğu koleksiyonda profesyonel futbol ve dış giyim sektörünün en tanınmış markalarından ikisinin ikonik logoları yer alıyor. İşbirliği ve koleksiyon hakkında konuşan Columbia Ürün ve Tasarımdan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Joe Boyle, “Manchester United ve Columbia, performans ve inovasyona odaklı güçlü bir mirası paylaşıyor. Bunu dikkate alarak tasarladığımız ve geliştirdiğimiz bu teknik koleksiyonla dünyanın en muhteşem taraftarları, her türlü hava koşulunda takımlarını destekleyebilecek ve açık havanın keyfine varabilecek” dedi.

‘Uluslararası erişime sahip’

Manchester United Group Genel Müdürü Richard Arnold ise, “Dünyanın en tutkulu taraftarlarına sahibiz. Şimdi taraftarımız, hava koşulları nasıl olursa olsun Kırmızı Şeytanlar’ı istedikleri gibi destekleyebilecek. Columbia da kulübümüz gibi geniş bir uluslararası erişime sahip. Herkesin, sevdiği açık hava aktivitelerinin keyfini çıkarırken bir yandan da favori takımını destekleyebilecek olması bizi heyecanlandırıyor” diye konuştu.

YORUM YAZ