ŞİFREMİ UNUTTUM

EMAİL ADRESİ

Yeni şifre için eposta hesabınızda junk/çöp dizinini de kontrol ediniz.

AKTİVASYON KODU TALEBİ

EMAİL ADRESİ

Aktivasyon kodu için eposta hesabınızda junk/çöp dizinini de kontrol ediniz.

ÜYE GİRİŞ DURUM


Vestel, League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin Partneri Oldu

Türkiye’nin “Gururla Yerli” markası Vestel, spora yaptığı yatırımları teknoloji ile sporun birleştiği elektronik spor alanında devam ettirerek, Türkiye’de her geçen gün popülaritesi artan League of Legends (LoL) 2017 Türkiye Şampiyonluk Ligi’nin partneri oldu. Türkiye’nin gururla yerli espor oyuncuları, bundan sonra Vestel’in desteğiyle mücadele edecek.

  • - A
  • + A
Vestel, League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin Partneri Oldu
Teknoloji devi Vestel, spora yaptığı yatırımlara bir yenisini daha ekleyerek, Riot Games Türkiye ile yaptığı anlaşma çerçevesinde, LoL Şampiyonluk Ligi’nin yeni partneri oldu. Vestel, gerçekleştirdiği bu sponsorlukla Türkiye’de her geçen gün daha çok sporcunun ve kulübün ilgisini çeken LoL Şampiyonluk Ligi’nin yükselişine katkıda bulunmayı hedefliyor.
 
Gururla Yerli Vestel, Türk Espor Oyuncularının Yanında

Sporun her alanına yatırım yapmaktan ve sporcularımızı desteklemekten büyük heyecan duyduklarını belirten Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Tunç Berkman, “Vestel olarak biz sporu ve sporcularımızı her alanda desteklemekten büyük mutluluk duyuyoruz. Spor alanına yaptığımız yatırımlara espor ile devam ediyoruz. Günümüz artık teknoloji devri. Bilgisayar ve konsol üzerinden oynanan bu tür strateji oyunları artık gençler arasında çok popüler. Espor dünyada milyonlarca kişi tarafından oynanan, bir o kadar kişi tarafından da ilgiyle takip edilen bir spor. Gördük ki durum Türkiye’de de farklı değil, ülkemizde yaklaşık 3 milyon kişi League of Legends oynuyor. Bu rakamı daha da artırarak “Gururla Yerli” espor oyuncularının sayısını çoğaltmayı hedefliyoruz. Bu yüzden de her zaman gençlerle iletişim halinde olmak isteyen bir marka olarak, spor ve teknolojinin bir arada olduğu League of Legends 2017 Türkiye Şampiyonluk Ligi’nin partneri olmanın bizim için en uygun iş birliklerinden biri olduğunu düşünüyoruz. Böylelikle ülkemizde bu sporu oynayan genç sporcularımızı desteklemeyi ve gençlerle etkileşimimizi daha dinamik tutmayı hedefliyoruz” dedi.
 
Espor yatırımlarını ilgiyle ve memnuniyetle takip ediyoruz

Türkiye’de gitgide gelişen espor ekosistemine yönelik tüm yatırımları yakından takip ettiklerinin altını çizen Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Bora Koçyiğit, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede; “Espor kültürü tüm dünyada devrim niteliğinde bir hızla gelişiyor.  Bu gelişim sürecinde, Şampiyonluk Ligi’nin kendi alanında tek profesyonel lig olması ise bizlere farklı bir sorumluluk getiriyor. Ana odak noktamız; Türkiye’deki oyuncular, oyuncuların mutluluğu ve uluslararası arenada başarılı olmaları için profesyonel takımlarımıza destek olabilmek. Bu desteğin parçası olan tüm kurumlar ve projeler de bizler için çok değerli. Bu sebeple ülkemizin en önemli değerlerinden biri olan Vestel’e de teşekkür etmek istiyorum. Türkiye’de esporu ciddiye alan geniş bir kitle var. Bu kitle sayesinde birçok ülkeden daha ilerideyiz. Bu sebeple esporu daha ileri götürmek için çalışmayı görevimiz olarak görüyoruz.” dedi.       
 
12 Bin Kişiyi Bir Araya Topluyor

Çin ve Kore gibi ülkelerin başı çektiği espor kavramı profesyonel ligler sayesinde Avrupa ve Amerika’da da büyük kitleler tarafından takip ediliyor. Örneğin Kore’de 40 bin kişi LoL Dünya Finali için bir stadyumu doldurabiliyor. Aynı oyunun Türkiye finali ise Ülker Sports Arena’ya 12 bin kişi çekebiliyor.
 
892 Milyon Dolarlık Pazar

Teknoloji ve internet altyapısındaki gelişim, oyunların hem ulaşılabilirliğini hem de çeşitliliğini artırıyor. Türkiye’de de dijital oyunlar ve espor hızlı büyüme potansiyeline sahip sektörler. Türkiye’de 30 milyona yakın oyuncu olduğu biliniyor ve oyun pazarının 500 milyon dolar sınırına ulaşması bekleniyor. Araştırma şirketi Super Data’nın paylaştığı bilgiler doğrultusunda, konsollar, donanım ve yazılım ögelerini kapsayan oyun sektörü 2016 yılını tüm dünya genelinde 91 milyar dolarla kapattı. 2016 yılında 892 milyon dolar büyüklüğündeki espor pazarı; özellikle yayıncıların, TV yöneticilerinin ve reklamcıların ilgisini çekmeye başladı.
 
Seyirci rekoru kırılıyor

League of Legends Dünya Şampiyonası ve Dota finalleri izlenme oranları, NBA ve NFL maçlarının bazılarını geride bıraktı. Türkiye’de de benzer bir tablo var. LoL karşılaşmaları bazı özel organizasyonlar haricinde, futboldan sonra en çok izlenen spor içeriklerinden biri haline geldi. Türkiye Şampiyonluk Ligi’nde karşılaşmalar ortalama 30 bin kişi tarafından izleniyor. 2016 Dünya Şampiyonası ise 14,7 milyonla bugüne kadarki en yüksek anlık izleyici sayısına ulaştı. Birkaç saat süren finalin tekil izleyici sayısı ise 43 milyon olarak kayıtlara geçti. Bu önemli organizasyon, 23’ten fazla yayında, 18 ayrı dilde yayınlandı.
 
Futbol ve basketbol dünyası espor dünyasına kayıtsız kalamadı

Beşiktaş 2015 yılında dünyada bir ilk gerçekleştirerek Şampiyonluk Ligi’ndeki mevcut bir takımla lisans anlaşması yaptı. Ekim 2016’da Fenerbahçe espor takımını “1907 Fenerbahçe” adıyla kurarken, Galatasaray da Aralık 2016’da “Galatasaray Esports” adıyla bu gruba katıldı. İzmir’in köklü kulüplerinden Karşıyaka da Ocak 2017’de espor takımını duyurdu.
 
Dünyada bunun çeşitli örnekleri var. 2016’da Avrupa Ligi’nde mücadeleye başlayan Schalke 04’ün yanı sıra geçtiğimiz sene PSG’de bu kervana katıldı. Ocak 2017’de yeni espor takımı açıklayan son uluslararası marka ise Miami Heat oldu.
 

League of Legends nedir, nasıl oynanıyor?

 
  • 5’e 5 iki takımın karşılıklı çevrimiçi oynadığı bir strateji oyunudur
  • Temel amaç; rakip takımın üssünü ele geçirmek
  • Oyuna girerken birbirinden farklı 130’dan fazla şampiyon arasında seçim yapılıyor
  • Takım oyuncuları üst koridor, ormancı, orta koridor, nişancı ve destek rollerin üstlenerek oyuna giriyor.
 
DÜNYA İSTATİSTİKLERİ
  • En çok oynanan çevrimiçi bilgisayar oyunu
  • 100 milyondan fazla aylık aktif oyuncusu var
  • Oynayanların ağırlıklı yaş aralığı 14-28
 
TÜRKİYE İSTATİSTİKLERİ
  • 4 milyondan fazla kayıtlı kullanıcı
  • Yaş aralıkları dünya ile paralel, 14 – 28
  • 2014, 2015, 2016 finalleri Ülker Sports Arena’da yapıldı.
  • 2016 TBF yayınını YouTube üzerinden 750 bin kişi izledi.

 



SON 24 SAATTE YAŞANANLAR





0 YORUM GİRİŞ YAP

30. Hafta

2017/2018 Sezonu Spor Toto Süper Lig

20 Nisan 2018 Cuma

  • Medipol Başakşehir
    3- 1
    Kayserispor

21 Nisan 2018 Cumartesi

  • Gençlerbirliği
      -  
    Osmanlıspor FK
  • K. Karabük
      -  
    Bursaspor
  • Trabzonspor
      -  
    Demir Grup Sivasspor
  • Aytemiz Alanyaspor
      -  
    Galatasaray

22 Nisan 2018 Pazar

  • T.Konyaspor
      -  
    Kasımpaşa
  • Akhisar Bld.
      -  
    Göztepe
  • Beşiktaş
      -  
    Evkur Yeni Malatyaspor

23 Nisan 2018 Pazartesi

  • Fenerbahçe
      -  
    Antalyaspor
GENİŞLET Süper Lig Detaylı Fikstür »
O P
1 Medipol Başakşehir 30 62
2 Galatasaray 29 60
3 Beşiktaş 29 59
4 Fenerbahçe 29 57
GENİŞLET
5 Trabzonspor 29 46
6 Kayserispor 30 44
7 Göztepe 29 43
8 Demir Grup Sivasspor 29 41
9 Kasımpaşa 29 40
10 Evkur Yeni Malatyaspor 29 38
11 Antalyaspor 29 35
12 Teleset Mob. Akhisarspor 29 34
13 Bursaspor 29 33
14 Aytemiz Alanyaspor 29 32
15 Gençlerbirliği 29 30
16 Atiker Konyaspor 29 29
17 Osmanlıspor FK 29 29
18 Kardemir Karabükspor 29 12
Süper Lig Detaylı Fikstür »