'Yüzme, markamız gibi dayanıklılık taşıyan bir spor'

28 Eylül 2018, Cuma 06:00
- A +

Spora yapılan desteğin marka algısının çok daha geniş kitlelere yayılmasında etkili olduğunu söyleyen Profilo Pazarlama Müdürü Burcu Seçkin, “Profilo Dayanıklı Ev Aletleri olarak biz de 2017 yılından beri Uluslararası Arena Aquamasters Yüzme Şampiyonası’na destek veriyoruz” dedi. Böyle spor odaklı bir desteğin kendileri için ilk olduğunu belirten Seçkin, şampiyonanın her yıl mayıs ayında Marmaris’te gerçekleştirilen etabında, Kısa Kulvar Yüzme Şampiyonası ile 5000 metre Açık Su Yüzme Dayanıklılık Yarı Maratonu’nu desteklediklerini ifade etti.

Markaya etkisi

Şampiyonanın 28-30 Eylül tarihleri arasında Bodrum’da gerçekleştirileceğini anlatan Seçkin, şu bilgileri averdi: “Profilo Dayanıklı Ev Aletleri olarak, Profilo 5000 metre Yarı Dayanıklılık Maratonu ile geçtiğimiz sene ilk kez düzenlenen ve Türkiye’nin dolunayda yapılan ilk yüzme yarışı olma özelliğine sahip Profilo Full Moon Meet’e destek veriyoruz. Senede dört defa yaptığımız marka performansı araştırmalarında, özellikle destek verdiğimiz bu tip çalışmaların marka bilinirliğine önemli katkıları olduğunu görebiliyoruz. Bu başarı grafiği de bizim bu alana yaptığımız destekleri daha sürdürülebilir kılmamızı sağlıyor.”

‘Tüketicilerimize ulaşabileceğimiz etkinlikler bizim için çok önemli’

Profilo markası olarak her zaman iletişimlerinin merkezinde tüketicilerin yer aldığını söyleyen Burcu Seçkin, şöyle devam etti: “Tüketicilerimizle birebir temas edeceğimiz, onlara direkt ulaşabileceğimiz etkinlikler bizim için çok önemli. Bir projeye sponsor olarak destek verirken de Profilo markasıyla örtüşmesine, marka kimliğimizle ve mesajlarımızla uyumlu olmasına çok dikkat ediyoruz. Uluslararası Arena Aquamasters Yüzme Şampiyonası’na verdiğimiz de aynı kriterler geçerli oldu. Yüzme sporu, tıpkı bizim markamız gibi temelinde ‘dayanıklılık’ kavramını taşıyan bir spor. Kuvvet ve kondisyon kadar dayanıklı olmak da bir o kadar önemli. Biz de Profilo olarak aynı bakış açısı ve ‘dayanıklılık’ iddiasına sahibiz.”

‘Spor tutkusu büyük bir pazara dönüşmüş durumda’

Burcu Seçkin, Türkiye’deki spor ekonomisinin gelişimini işe, şöyle değerlendirdi: “Yapılan farklı araştırmalar da gösteriyor ki spor tutkusu tüm ülkelerde büyük bir pazara dönüşmüş durumda. Hatta bazı araştırmalara göre, spor endüstrisinin büyüklüğü birçok ülkenin milli gelirinden fazla. Ülkemizde spor denince akla ilk gelen futbol oluyor. Genelde yapılan yatırımların ağırlığına baktığınızda da en çok desteklenen dal olduğunu görüyoruz. Bu kapsamda markaların spor ile ilgili destek çalışmalarında da genellikle tercih ettikleri ilk alan olabiliyor. Ancak son dönemde sağlıklı yaşam konusunda artan farkındalıkla birlikte markaların da farklı spor dallarına destek vermeye başladıklarını gözlemliyoruz. Bu desteklerin de önümüzdeki dönemde artarak gelişeceğine inanıyorum.”

‘Rekortmen isimleri Türkiye’ye davet ettik’

Profilo markası olarak her zaman iletişimlerinin merkezinde tüketicilerin yer aldığını söyleyen Burcu Seçkin, şöyle devam etti: “Tüketicilerimizle birebir temas edeceğimiz, onlara direkt ulaşabileceğimiz etkinlikler bizim için çok önemli. Bir projeye sponsor olarak destek verirken de Profilo markasıyla örtüşmesine, marka kimliğimizle ve mesajlarımızla uyumlu olmasına çok dikkat ediyoruz. Uluslararası Arena Aquamasters Yüzme Şampiyonası’na verdiğimiz de aynı kriterler geçerli oldu. Yüzme sporu, tıpkı bizim markamız gibi temelinde ‘dayanıklılık’ kavramını taşıyan bir spor. Kuvvet ve kondisyon kadar dayanıklı olmak da bir o kadar önemli. Biz de Profilo olarak aynı bakış açısı ve ‘dayanıklılık’ iddiasına sahibiz.”

Hem yüzücü hem müzisyen

Profilo’nun davetlisi olarak Türkiye’ye gelen Carina Bruwer, hem yüzücü hem de müzisyenÖ Fanatik’in sorularını yanıtlayan Carina Bruwer, yüzme sporuna nasıl başladığını şöyle anlattı: “Çocukluğumdan beri yüzerim ama asıl liseden sonra yüzmeye başladım diyebilirim. Üniversitede müzik eğitimi almaya karar verdim. Ancak yüzmeden kopmadım. Yüzmeyi oldum olası sevdiğimden ve doğal bir kulaç tekniğine sahip olduğumu bildiğimden, yerel havuza kaydoldum ve yavaş da olsa kararlı bir şekilde yüzmeye başladım.” Markaların spora verdikleri desteğin çok önemli olduğunu belirten Bruwer, “Yıllarca sürdürülebilen bir etkinlik yaratmak istiyorsanız, buna destek verecek markaları da dahil etmeniz gerek. Bu markalar etkinliği kurgulayanların hayallerini gerçekleştirmelerine fırsat vermeli. Uluslararası Arena Aquamasters Yüzme Şampiyonası’nın da bu başarılı partnerliklerin güzel bir örneği olduğunu düşünüyorum” dedi.

Dolunayda kulaç atacak

Bruwer, şöyle devam etti: “Profilo’nun konuğu olarak katıldığım Aquamasters gibi geniş çaptaki uluslararası bir organizasyonda yüzlerce master yüzücüyle birlikte yüzecek olmak da oldukça heyecan verici. Daha önce gece yüzmüşlüğüm var ama dolunayda hiç yüzmedim. Profilo Full Moon Meet, benim ilk dolunayda yüzme yarışım olacak. Ayrıca hem yüzücü hem de müzisyen kimliğimle burada bulunmak da benim için mutluluk verici.”

Master Games’te heyecan devam ediyor

Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinden 1000’den fazla mezunun katılımıyla gerçekleşen MasterGames, devam ediyor. Bu yıl 5.’si düzenlenen 10 spor dalındaki yarışları kapsayan etkinlikte koşu, briç ve tavla turnuvaları geride kaldı. 3 branşta dereceye giren katılımcılar ödüllendirildi. MasterGames Turnuvası, aynı zamanda okul günlerindeki gibi birlikte spor yapmayı ve gittikçe zayıflayan bağları sağlamlaştırmayı da hedefliyor. Tenis, futbol ve basketbol karşılaşmaları ise 30 Eylül’e kadar devam edecek

YORUM YAZ

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.