Arama

Popüler aramalar

Lale Orta: Bu sene hakemlik konusunda bir kazanım olduğun düşünmüyorum

TFF'nin eski Merkez Hakem Kurulu Başkanı (MHK) ve Türkiye'nin ilk kadın FIFA hakemi Lale Orta, “Normalde bir ülke takımıyla orada temsil ediliyorsa, mutlaka hakemiyle de temsil edilmeliydi. Ama kendi ülkesindeki yönetim açısından baktığımız zaman önemli maçlarda siz o elit hakeminize görev vermezseniz, aynı doğrultuda FIFA ve UEFA da görev vermez. O nedenle de bunun üzüntüsünü yaşıyoruz” dedi.

Türk hakemler hakkında yaptığı değerlendirmede Türkiye’de bir kazanımın olmadığının altını çizen Lale Orta, “Bu sene hakemlik konusunda Türkiye'de bir kazanım olduğunu düşünmüyorum. Çünkü gerçekten bu sene, bizim kayıp yıllarımızdan bir tanesi. Her şeyden önce Dünya Kupası'nda yokuz ve bizim elit kategoride hakemimiz var. Normalde bir ülke takımıyla orada temsil ediliyorsa, mutlaka hakemiyle de temsil edilmeliydi. Ama kendi ülkesindeki yönetim açısından baktığımız zaman önemli maçlarda siz o elit hakeminize görev vermezseniz, aynı doğrultuda FIFA ve UEFA da görev vermez. O nedenle de bunun üzüntüsünü yaşıyoruz. Onun için de ben hakemlik adına kazanım olduğunu düşünmüyorum. Birçok maçta kural hatası olduğunu görüyoruz. İşte ofsayttan, yanlış taç atışından ofsayt uygulamaları gördük. Kornerden atılan topa ofsayt verilen bayraklara rastladık. Alttan gelen hakemlikte de maalesef bunun sıkıntılarını görüyoruz. Bütün kamuoyunun ortak birleştiği nokta hakemlerin bu yıl performansının maalesef düşük olması. Biz üniversite olarak aslında iş birliği yapmaya hazırız. Üniversiteler federasyonlarla iş birliği halinde hakemler yetiştirilmeli. Almanya modelinde olduğu gibi, uygulamayı Türkiye Futbol Federasyonu yapacak ama bilimsel anlamda, teorik anlamda bilgiyi de üniversite üretecek ve verecek. Bu tür ortak projelere ihtiyaç var. Bu da günümüzde hakemlik performanslarına baktığımız zaman çok açıkça ortada” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı
TV Rehberi
Hangi maç
Hangi kanalda?
Şimdi Keşfet