Trabzonspor - Başakşehir maçının ardından usta isimden uyarı: 'Sezonun özeti gibi'
20 Nisan 2026, Pazartesi 07:49Güncelleme Tarihi:

Trendyol Süper Lig'in 30. hafta mücadelesinde Trabzonspor, evinde Başakşehir 1-1 berabere kaldı. 73'te Augusto ile öne geçen bordo-mavili takım, 90+3'te Selke'nin golüne engel olamadı ve Fenerbahçe'nin iki puan kaybettiği haftada ezeli rakibiyle puanları eşitleme fırsatını tepti. Bordo-mavili takım bu sonuçla birlikte ligde puanını 65'e yükseltti. Başakşehir ise puanını 48'e çıkardı.

FATİH TEKKE: ÜZÜCÜ BİR AKŞAM OLDU
Maçın ardından düzenlenen basın toplantısında Teknik Direktör Fatih Tekke, açıklamalarda bulundu. Mücadelenin ardından üzgün olduklarını belirten Tekke, "Üzücü bir akşam oldu, 2 puan kaybettik. Son dakikaya kadar kazanma ihtimalimiz vardı. Bugün başkalarına olan biraz da bize oldu. Çok güçlü bir kadroya karşı oynadık. Baskıyı istediğimiz gibi yapamadık ancak konumlanmamız iyiydi" dedi. Pozisyonlara da değinen Tekke, "İki pozisyon var, şimdi izledim. Penaltı verilebilir miydi, tartışılır. Enteresan kararlar oldu. Rakibimiz de iyi iş çıkardı, benim oyuncularım da iyi mücadele etti. Cezalı ve sakat oyuncularımız vardı" ifadelerini kullandı.

NURİ ŞAHİN: OYUNCULARIM İYİ REAKSİYON VERDİ
Maçın ardından düzenlenen basın toplantısında Başakşehir Teknik Direktörü Nuri Şahin, açıklamalarda bulundu. Şahin, mücadelenin yüksek tempoda geçtiğini belirterek, "Seyir zevki yüksek bir maçtı. Şampiyonlar Ligi seviyesinde bir takıma karşı oynadık. Toplu ve topsuz oyunda Trabzonspor çok iyiydi. Oyuncularım buna iyi reaksiyon gösterdi. Buradan 3 puanla da ayrılabilirdik. Trabzonspor’a ve Fatih Tekke’ye başarılar diliyorum" dedi.

Maçın ardından FANATİK yazarları karşılaşmayı köşe yazılarında değerlendirdiler. Usta isimlerden Bordo Mavili ekibin oyunu için dikkat çeken yorumlar geldi.

SEZONUN ÖZETİ GİBİ! / OLCAY ÇAKIR - FANATİK
Trabzonspor bu maçta yine tanıdık bir tablo sundu: Merkezde, ceza sahası yakınında, çevresinde dikine pas yok, ikiye birler yok, oyun sürekli kenara yıkılıyor. Merkez üretmeyince kenar ortaları da anlamını yitiriyor. Orta sahada Folcarelli’nin yokluğu net hissedildi. Kemen ve Umut’un enerjisi ve doğru yer tutuşu, Trabzonspor’un merkez etkinliğini ciddi biçimde azalttı. Artık neredeyse tükenme aşamasına gelmiş ama hala savaşmaya çalışan bir Nwakaeme tarafına aşırı yük binince, Zubkov’dan beklenen katkı da gelmeyince hücum setleri tek yönlü ve tahmin edilebilirlikten uzak kaldı. Merkezden beslenemeyen oyun, baskı kurma ihtimalini de ortadan kaldırdı. İki takımın da risk almayan, doğru ama cesaretsiz oyunu beraberlik havasını uzun süre sahada diri tuttu. Ta ki Lovik hamlesine ve ardından Mustafa Eskihellaç’ın o ezberi bozan cesaretine kadar. Hat kırdı, sürekli de denedi zaten ve golü de hazırladı resmen. Trabzonspor adına maçı arayan, isteyen tek oyuncu oydu.

HALA UMUT VAR
Bunun dışında Trabzonspor’un gol atabilecek bir görüntüsü bence yoktu. Klasik ilk yarı oynadılar yine, klasik gol arama yöntemleri vardı yine ve klasik koruma refleksi bolca... Bu seferde yetmedi geçen hafta gibi. Son bölümde, sezon başından beri kurulan tatlı hayaller bir kez daha başka matematiklere kalmış oldu. Şampiyonluk umudu olan takımın yiyeceği gol değil bunlar. Dakikalar değil bunlar. Bu maç aslında sezonun da özeti gibiydi. Kendini tekrar eden bir oyun, ezber mi yoksa kabullenme mi belli değil. Hedefe ulaşılmış gibi bir rahatlık var ama izleyen için bu yetmiyor. Seneye çok farklı şeyler sunulmak zorunda. Hâlâ birkaç maçı var. Hâlâ umut var. İkramlar var. Ama bu oyunla ikramlara karşı ikramlar olma ihtimali de var.

VİTES YÜKSELDİ AMA... / TUNÇ KAYACI - FANATİK
Şampiyonluk yarışının içine girmeyi başaran Trabzonspor, dün gece Papara Park’ta zorlu bir rakibi ağırladı. Kadro zenginliği ve kalitesi Trabzonspor’dan aşağı olmayan Başakşehir karşısında ev sahibinin işinin hiç de kolay olmayacağını maç öncesi tahmin etmiştik. Nitekim ilk 45 dakika bu tezimizi fazlasıyla doğruladı. Zaten istatistikler bunu çok net gösterdi ve gol pozisyonu açısından kısır bir oyun vardı sahada… Onuachu’nun takıma dönmesiyle hücumsal üstünlük Trabzonspor adına ilk yarıda pek değişmedi çünkü Başakşehir kompakt bir savunma yaparak rakibine fırsat vermedi. Baskılı görünen Trabzonspor olsa da etkili olan tarafın Başakşehir olduğunu rahatlıkla söylemek mümkün…

YIKILDI...
İkinci yarıda vites yükselten Trabzonspor, Başakşehir kalesine kanat akınları ve orta saha geçişleriyle tehdit ederek gol aradı. Bu arayışlar meyvesini verdi ve Mustafa Eskihellaç’ın nefis asistinde Augusto takımını öne geçirdi. Gerçekten Trabzonspor’un mütevazı diyebileceğimiz kadrosunun rakiplerine karşı en büyük artısı takım oyunu ve taktik disipline olan sadakati. Sonuç ne olursa olsun oyun planından vazgeçmeden sabırla mücadeleye devam ediyorlar. Bugün bu yarışın içinde olmalarının en büyük faktörü de Fatih Tekke’nin takımına ezberlettiği bu oyun olsa gerek… Ancak Trabzonspor, Başakşehir karşısında 3 puan şansını son dakikada kaçırdı ve adeta yıkıldı. Başakşehir’e gelince; Nuri Şahin’in golü yedikten sonra yaptığı ofansif hamleyi bana göre daha önce yapması gerekiyordu. Çünkü elindeki kadro, içerde ya da dışarda fark etmeksizin her maça galibiyet için çıkmalı. Her maç böyle bir son dakika golü gelmeyebilir…

ORTALAMANIN ÜZERİNDE / DENİZ ÇOBAN - FANATİK
Alper Akarsu, genel toplamda maçın gidişatını ve sonucunu doğrudan etkileyecek büyük bir hataya imza atmadan doksan dakikayı tamamladı. Mücadele boyunca iki kez sarı kartına başvuran Akarsu’nun, bu kartlardan birinde hatalı olduğunu düşünsem de faul ve kart tercihlerindeki standart, genel ortalamanın üzerindeydi. 41. Dakika kornerden gelen topun Bertuğ’un koluyla temas etmesi üzerine Trabzonsporlu oyuncular yoğun bir penaltı itirazında bulundu.
