MENÜ

Sosyal medya derbisi: Fenerbahçe - Galatasaray

Bu akşam oynanacak Fenerbahçe - Galatasaray derbisi yaklaştıkça heyecan gittikçe artıyor. Dev maç, saha içinde oynanacağı kadar sanal dünyada da yankı bulacak. İşte büyük randevu öncesi sosyal medyada kulüplerin son durumu...

Sosyal medya derbisi: Fenerbahçe - Galatasaray

Günümüzde sosyal medyanın futboldaki etkisi gittikçe artmakta. Kullanıcılar yani taraftarlar, kulüpleri ile ilgili gelişmeleri birinci ağızdan Twitter, Facebook ya da Instagram'dan takip ediyor. Maç günü paylaşılan istatistikler, görsellerin yanı sıra futbolcuların, teknik direktörlerin ve başkanların demeçleri bu mecralardan izleniyor. Kalpleri, tutkunu oldukları takımla atan taraftarlar, sosyal ağlarda bu sevgilerini veya düşüncelerini kelimelere ya da fotoğraflara döküyor. Karşılaşmalar öncesi gündem yaratan açıklamalar dakikalar içinde bu kanallara yansıyor ve ülkede en çok konuşulan konu halini alıyor. Ülkemizde sosyal ağlara olan katılım ve alışkanlığın yüksek olduğu düşünülünce Twitter'da atılan bir tweet, Facebook'ta yayınlanan bir durum güncellemesi ya da Instagram'da paylaşılan bir fotoğrafla kolayca bu yoğun gündeme dahil olunuyor. Futbol, ülkemizde çoğu zaman politika ve ekonomiden de önde geliyor. Peki derbide bu durum nasıl şekilleniyor?

Derbinin havası başka

Ülkemizde en çok beklenen ve sevilen derbi hiç kuşkusuz Fenerbahçe-Galatasaray derbileri. Derbilerde sosyal ağlarda yaşanan tansiyonun, saha içinden pek farkı yok. Taraftarlar, tribünde ateşli ancak dijital alanda da bu heyecan ve polemiğin kat be kat arttığını söyleyebiliriz. Kullanıcılar kendince analizler yapıyor, kimisi olaya mizahi yönden bakıyor ya da içinden gelenleri birbiri ardına sıralayıp bu ağlarda paylaşıyor. Bu akşam oynanacak Fenerbahçe - Galatasaray derbisinde iki ekip resmi maçlarda 378. kez karşı karşıya gelecek. Ve bu karşılaşma yalnızca Şükrü Saracoğlu'nda oynanmayacak. Kalplerde, akıllarda ve sosyal medyada da yankı bulacak. Bu büyük randevu öncesi iki ebedi dost ve ezeli rakibin dijital alandaki mücadelesi ne durumda?

Sosyal medyada Galatasaray farkı

2010 yılında harlanan sosyal medya ateşine başta Galatasaray ve Fenerbahçe olmak üzere bütün Türk kulüpleri dahil oldu ve kısa sürede binlerce hatta milyonlarca kullanıcıya ulaştı. Ülkemizde dijital medyayı en aktif kullanan iki ekip en çok taraftara sahip oldukları için doğal olarak Fenerbahçe ve Galatasaray. Ancak Galatasaray, bu mecralarda rakibine önemli bir fark atmış durumda. Sarı Kırmızılıların en etkin olduğu üç sosyal ağ, Facebook, Twitter ve Instagram ve bu ağlarda Türkiye'de lider konumda. Sarı Lacivertliler de aynı şekilde sosyal medyanın bu üç demirbaşını daha sıklıkla kullanıyor ve Sarı Kanaryalar da ezeli rakibinin ardından ikinci sırada yer alıyor. Galatasaray, yalnızca ülkemizde değil, dünyada da dev kulüplere bu alanda kafa tutuyor. Cim Bom, Facebook'ta 13.4 milyon takipçiyle global çapta 12. sırada yer alırken, Twitter'da ise 5. sırada. Geldiğimiz noktada kulüplerin futbolcularının hemen hemen hepsinin Facebook, Twitter ve Instagram hesabı mevcut. Peki hangi yıldız bu mecrada etkin? Ezeli rakiplerde en çok sevilen sosyal fenomenler kimler?

Fenerbahçe'de Diego, Galatasaray'da Melo

Fenerbahçe'nin Brezilyalı yıldızı Diego Ribas, Twitter ve Instagram'da oldukça etkinken, Galatasaray'ın Brezilyalısı Felipe Melo sosyal dünyanın müdavimlerinden. Melo, Instagram ve Twitter'da oldukça etkin bir performans sergiliyor. Bu isimlerin ardından Sarı Lacivertliler'de Caner Erkin, Gökhan Gönül ve Moussa Sow geliyor. Sarı Kırmızılılar'da ise Melo'nun ardından Wesley Snejder, Fernando Muslera ve Emre Çolak en çok paylaşım yapan ve taraftarlarca en sevilen futbolculardan. Bakalım derbi heyecanı dijital alanda nasıl yaşanacak? Neler olacak hep birlikte göreceğiz...

Derbi öncesi sosyal karne


Fenerbahçe

Facebook: 10 milyon 459 bin takipçi
Twitter: 4 milyon 140 bin takipçi
Instagram: 500 bin takipçi
Google Plus: 330 bin takipçi
Youtube: 114 bin abone

Galatasaray

Facebook: 13 milyon 438 bin takipçi
Twitter: 5 milyon 110 bin takipçi
Instagram: 932 bin takipçi
Google Plus: 655 bin takipçi
Youtube: 153 bin abone


Not: Bu veriler 6 Mart 2015 tarihi itibariyle ele alınmıştır.

Ufuk Aslan

ufuk.aslan@fanatik.com.tr
https://twitter.com/ufukaaslan

Haberin Devamı
YORUM YAZ