Sanal kupa Galatasaray’ın

Yeşil sahadaki rekabet internete sıçradı. Sosyal medyada kıran kırana takipçi rekabetine giren futbol kulüpleri arasında Galatasaray Türkiye’nin en çok takip edilen kulübü oldu. Dünyada ise Manchester United, Barcelona ve Real Madrid sosyal medyayı ele geçirmiş durumda…

26 Ekim 2016, Çarşamba 10:37
- A +

Yeşil sahadaki rekabet internete sıçradı. Sosyal medyada kıran kırana takipçi rekabetine giren futbol kulüpleri arasında Galatasaray Türkiye’nin en çok takip edilen kulübü oldu. Dünyada ise Manchester United, Barcelona ve Real Madrid sosyal medyayı ele geçirmiş durumda…

Artık futbol sahasında atılan goller, kazanılan puanlar ve kaldırılan kupalar kadar önemli bir unsur daha var: Sosyal medyadaki takipçi sayısı… KPMG Football Benchmark ekibi Türkiye’nin büyük kulüplerinin ve Avrupa’nın önde gelen takımlarının sosyal medyadaki kıran kırana takipçi rekabetini mercek altına aldı.

Şampiyonluk ipini geçen sezon Beşiktaş’ın göğüslediği Türkiye Süper Ligi’nde üç büyük takım arasında takipçi konusunda da ciddi bir yarış var. Bu rekabette Galatasaray, Facebook’taki 13 milyonu aşkın, Twitter’daki 7 milyona yaklaşan ve İnstagram’daki yaklaşık 3 milyon takipçisiyle zirvede yer alıyor.

Ezeli rakibi Galatasaray’ı izleyen Fenerbahçe’nin de üç sosyal paylaşım sitesinde toplam 17 milyon takipçisi var.

Beşiktaş da sosyal medyadaki toplam 9 milyon takipçi sayısıyla üçüncü durumda yer alıyor. Üç büyük takım arasında takipçilerin sahte olup, olmadığı konusunda tartışmalar da yaşanıyor.

Avrupa’da ise tablo çok farklı… Dünya futboluna yön veren Avrupa kulüpleri, sosyal medyadaki takipçi sayılarını rakiplerine karşı psikolojik bir avantaj olmaktan çıkarıp, ekonomik kaynağa dönüştürüyor.

132 milyon kişi onları takip ediyorTicari gelirlerin, dünya çapında ulaşılan kişi sayısına bağlı olduğunun farkına varan Avrupa’nın devleri sosyal medyaya eğildi. Dünyanın en popüler 10 kulübü olarak gösterilen Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Chelsea, Arsenal, Bayern Münih, Manchester City, Liverpool, Paris Saint Germain ve Juventus sosyal medya takipçilerini 2014’ün Eylül ayından bu yana yüzde 70 artırdı. 2014 Eylül’de sadece 16 milyon Instagram takipçisi bulunan bu 10 kulübün şimdi 132 milyon takipçisi var.

Son yıllarda en çok takip edilen kulüpler İspanyol devleri oldu. Barcelona ve Real Madrid son iki yılda toplam takipçi sayısına 65 milyondan fazla kişiyi ekledi. Kendi liglerinde şampiyon olan Paris Saint Germain yüzde 134, Bayern Münih yüzde 108, Juventus da yüzde 108’le en yüksek büyüme oranlarını yakaladı.

--Barcelona Avrupa’yı fethetti--Kulüplerin sosyal medyadaki bu atağı, ticari gelir artışını da beraberinde getirdi. Son iki sezonda yukarıda bahsedilen 10 kulübün 7’si ticari gelirlerini yükseltmeyi başardı. Son iki yılda Şampiyonlar Ligi Şampiyonluğu’na ulaşan Barcelona ticari gelirlerini yüzde 35, sosyal medya takipçilerini de yüzde 31 oranında artırdı. Bu anlamda Katalan ekibi bir anlamda “Avrupa sosyal medya liginin şampiyonu oldu. Ancak Şampiyonlar Ligi’ne bağlı olarak artan gelir bir kenara konulursa, sosyal medyadaki takipçilerin kendiliğinden ticari kazanca dönüşmediği ortaya çıkıyor. Bu noktada sosyal medyayı iyi kullanan ve iletişimi iyi yöneten kulüplerin ciddi bir ekonomik kaynağı da sağladığı bu araştırmayla kanıtlanıyor.

İngiltere Premier Ligi’ndeki son şampiyonluğunu 2013’te yaşayan Manchester United’ın o gün Twitter’da 1 milyon takipçisi vardı. Şimdi ise Kırmızı Şeytanlar’ı 9.9 milyon kişi Twitter’dan, 71 milyon kişi Facebook’tan, 13.5 milyon kişi de Instagram’dan takip ediyor.

Manchester City, Twitter hesaplarını 10’dan fazla dilde kullanıyor. İngiliz ekibi bu politikayla dünya çapında taraftar kazanmayı, ürün satmayı, bilet satmayı ve karlı sponsorluk anlaşmaları yapmayı hedefliyor.

İspanya’nın köklü kulüplerinden Real Madrid’in sadece Arapça Twitter hesabı 5.7 milyon kişi tarafından takip ediliyor.

Avrupa’nın “Takipçi Liginin zirvesinde Barcelona yer alıyor ( yaklaşık 170 milyon). Ezeli rakibi Real Madrid ise ( yaklaşık 160 milyon) taraftarla ikinci sırada bulunuyor.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.