Sala'nın düşen uçağına dair ilk rapor ortaya çıktı!
Emiliano Sala, kazasına ilişkin sır perdesi yavaş yavaş aralanmaya başladı. Britanya Hava Kazaları Soruşturma Bürosu (AAIB), Arjantinli futbolcu Emiliano Sala ve pilot David Ibbotson'u taşıyan uçağın düşmesine ilişkin ilk raporu yayınladı.
Fransız, Amerikan ve Arjantin sivil havacılık yetkilileri ise, yayınlanan raporun ışığında uçağın son anlarının bir tablosunu oluşturmayı başardı.
Uçuş planına göre uçağın yaklaşık 1600 metrede (5500 feet) seyretmesi gerekiyordu. Nantes'tan havalandıktan yaklaşık 45 dakika sonra; pilot Ibbotson, Channel Adaları üzerindeyken 5000 feet'e inmek için Jersey hava trafik kontrol noktasından izin istedi. Kontrol merkezi pilotun bu istediğine olumlu yanıt verdi.
Daha sonra kontrolör, pilota halen alçalmak isteyip istemediğini sorduğunda Ibbotson'un yanıtı, "Olumsuz. Bir grup buluttan kaçmayı başardım, tekrardan 5500'e yükseseleceğim" şeklinde oldu.
Ancak bir kaç dakika sonra pilot, kontrol merkezinden tekrar alçalma talebinde bulununca, kontrolör de takdirin pilotta olduğunu belirti. Bu konuşmalar, pilotla Jersey hava trafik kontrol noktası arasındaki son diyaloglardı...
Bölgede bulunan radarlar, bu diyalogdan sonra Piper Malibu model uçağın 175 knot(324 km/s) ortalama hızda, bir lunapark treni gibi ani inişler çıkışlar, sağa sola dönüşler yaptığını kaydetti. Bu anormal hareketler neticesinde uçağın 1600 feet'e (500 metreden daha az) kadar alçaldığı, sonrasında 2300'e yeniden tırmandığı, uçağın bir çeşit "S" çizdikten sonra kaybolduğu radar kayıtlarından gözlemlendi. Araştırma ekibi, uçağın enkazını, son radar noktasından sadece 30 metre uzakta ve denizin 67 metre derininde buldu.
Raporda ayrıca enkazın su altındaki halini gösteren bir video ve fotoğraflar yer alıyor. Bu görüntülerde; uçağın 3 parçaya ayrıldığı, kanatların kaybolduğu, motorun ise muhtemel şiddetli bir çarpa sonucu gövdeden ayrıldığı görülüyordu. Yine bu görüntülerden anlaşıldığı kadarıyla, uçakta her yolcu başına bir can yeleği ve bagaj bölümünde 6 kişilik bir bot olmasına karşın, pilot Ibbotson'un suya iniş teşebbüsünde bulunduğuna dair de bir kanıtın bulunmadığı belirtildi.
Öte yandan pilotun uçuş planını takip ettiği tabletin bulunamadığı, araçta bir kara kutu yer almadığı için de ekstra bir bilgi elde edilemediği ifade edildi.
Rapor, şu an için elde edilen kanıtları açıklamaktan öteye gitmezken, kazanın neden gerçekleşmiş olabileceğine dair herhangi bir açıklama bulunmuyor. Esas kaza sebebinin, bir kaç ay daha sürmesi beklenen soruşturmanın tamamlanmasıyla ortaya çıkması bekleniyor.
Araştırmalar Ibbotson'ın özel lisansının yolcu uçağı kullanmaya uygun olmadığını belirtirken, Sala'nın cesedi uçağın gövde kısmında bulunmuştu. Ibbotson'ın cesedi ise henüz bulunamadı.