MENÜ

Rafine erkekler geliyor

Gazetemizin yazarlarından Metin Gürsoy, moda dünyasını değerlendirdi.

Rafine erkekler geliyor

2017 yazı kontrast renklerin yazı olacak. Akabinde yetenekli kreatif direktörleri de bünyelerine alan moda devleri, 90’lar sokak kültürüne, karaya ayak basan denizci tarzına, takım elbiseleri aratmayan şıklıktaki pijamalara yöneliyor. Kürklü paltolar, yerleri süpüren salaş kazaklar, kargo pantolonlar... Hepsinden ‘bolca’ var. Raf Simons, Dolce & Gabbana, Marni, Rick Owens, Astrid Anderson, Hermes, Loft, Kiğılı ve İmza gibi markaların da yeni koleksiyonlarında dilinden düşürmediği büyük beden, görünen o ki bu sene erkek trendinin nabzını yoklayacak.

Kadifeye dönüş

Kadife ceketler, pantolonlar, hatta baştan sona kadife takımlar da erkek modasının yükselen yıldızları arasında. Bu akıma kapılmış markalar arasında Etro, Balmain, Canali, Armani, Dries Van Noten ve ülkemizden de Loft Jeans gibi sevilen markalar var. Deneysel 70’ler de tekrar sahnelerde, eşarplar, kovboy şapkaları, leopar desenler, dar kesim İspanyol paça pantolonlar, renkli baskılar ve balıkçı yakalar... Kadro tamam! Gucci, Kenzo, Neil Barrett, Roberto Cavalli ve Valentino’nun da yeni koleksiyonlarında sıkça görülen 70’lerin etkisi, sokaklara kadar taşacak belli ki! Ülkemizde de sporla moda markalarının harika işbirliklerini görüyoruz ve daha çok görmeye devam edeceğiz. Örneğin marka bilinirliliğini arttırmak için güzel projeler üreten İmza, bu sene Konyaspor oyuncularını giydirecek. Trençkotların, gömleklerin hatta çantaların üstüne konan rengarenk floral desenler de bu sezonun olmazsa olmazlarından. Modada cinsiyeti buharlaştıran parçalar bununla sınırlı değil, chokerlar, dize kadar uzayan kol boyları, ‘puffa’ montlar da erkek modasına en az kadın modası kadar damga vuruyor.



Erkek modasında devrim: Şimdi artık ‘Anti-Moda’ akımı var

Bu sezon Paris’te devrim yaratan bir marka vardı. Moda dünyasını kasıp kavuran Vetements markasının kurucusu ve tasarımcısı Demna Gvasalia yine eşsiz bir koleksiyona imza attı. Ünlü tasarımcı, şu güne kadar hem kadın hem erkek modasına hitap eden koleksiyonlara imza atmış olsa da, kadın modasına bir adım daha yakındı. En azından bu yıla kadar. Sportif tavrı ve ‘oversized’ parçalara olan düşkünlüğüyle de bilinen Vetements, unisex çizgisi sayesinde erkeklerin de görüş alanından hiç çıkmadı. Londra’nın gözdesi Dover Street Market’ın yeniden açılış töreninde ilk erkek giyim koleksiyonunu tanıttı. Kapsül koleksiyonun öne çıkan parçalarından Champion logolu ve bisiklet yakalı sweatshirt’ler eşofman takımlarının yanı sıra “DHL” ve “Insecurity” baskılı tişörtler de koleksiyonda sivrilen parçalar arasında.

Şık Sportif Erkekler Revaçta..

Aslında her şey basit bir tişört fikriyle ortaya çıktı. Öyle bir tişört ki, terinizi emmek yerine, cildinizi rahatsız etmeden terlemenin önüne geçmeyi hedefleyen bir yapısı vardı. Antrenman sırasında vücudunuzla adeta bütünleşerek vücut ısınızı dengeleyen ve performans artırıcı bir özelliği olduğunun da altını çizmekte fayda var. 1996 yılında ünlü Amerikan futbolu oyuncusu Kevin Plank tarafından kurulan Under Armour’un başlattığı akım her markayı etkisi altına almış durumda. Pek çok marka spor çizgisinde ürettikleri atletleri piyasaya sürüyor.

Şıklık ve rahatlık birarada

Bu tip ürünler spor boyunca giyen kişiyi serin, kuru ve formda tutmayı amaçlıyor. Tamamen performans bazlı bir ürün olarak ortaya çıkıyor. Şık Sportif markaların arkasındaki teknoloji her ne kadar kompleks olsa da, mantığı çok basit: havalar sıcak olduğunda HeatGear, soğuduğunda ColdGear ve mevsim geçişlerinde AllSeasonGear giyinin! Şu an Hermes, Gucci, D&G ve Loft gibi markaların da erkek koleksiyonlarına sıçrayan bu spor şık akımının ürünlerini bu yaz heryerde göreceksiniz. Loft Jeans’in Artistik Direktörü Erdal Güvenç’e bu akımın Loft koleksiyonu nasıl etkilediğini sorduğumda, “Artık rahat hareket etmek isteyen ama rahat ederken şıklığını da korumak isteyen erkekler için biçilmiş kaftan. Trendlerden uzak kalmadan spor yapabilecekler’’ diyor.

Haberin Devamı
YORUM YAZ