#MeToo (#BenDe) kampanyası F1'deki grid kızlarının ardından otomobil fuarlarındaki hostesleri de vurdu. Bu yıl 8-18 Mart arası 88.'si düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı'na (Geneva Motor Show) katılacak birçok küresel otomobil markası standlarında mini etekli-yüksek topuklu kadın modellere yer vermeme kararı aldı. (Sputnik)
Hollywood'da ünlü yapımcı Harvey Weinstein'ın cinsel saldırılarını ifşa etmek için başlayıp herkesi kapsayacak şekilde tüm dünyaya yayılan #MeToo (#BenDe) kampanyası, otomobil sektöründe de önemli değişiklilere yol açıyor.
2
'FUAR BEBEKLERİNE' VEDA
Cinsel istismarla mücadele kampanyasının hayatın tüm alanlarını etkilediğini belirten Bloomberg, perşembe günü başlayacak Cenevre Otomobil Fuarı'nda birçok şirketin 'fuar bebekleri' diye de söz edilen mini etekli-yüksek topuklu kadın modelleri standlarda kullanmama kararı aldığına dikkat çekti.
3
ASYA DEVLERİ BAŞI ÇEKTİ
Bu kararı alan şirketlerin başını Japonya'dan Toyota, Nissan, Güney Kore'den Ssangyong Motor çekiyor.
4
MODEL YERİNE UZMAN
Nissan'ın İsviçre'deki sözcüsü Sara Jenkins, ''Zaman değişti, standda ürün uzmanları kullanmak çok daha mantıklı, çünkü biz otomobil satıyoruz'' dedi.
5
Toyota'nın lüks markası Lexus, Cenevre Otomobil Fuarı'na modeller olmaksızın katılacağını duyururken PSA Peugeot Citroen grubunun da aynı tercihte bulunduğu söyleniyor.
6
YA DA CİDDİ GİYİMLİ KADIN VE ERKEK MODELLER
Fiat Chrysler'ın, #MeToo hareketinin tepkisini çekmekten korktuğu için bazı kadın modellerle sözleimesini iptal ettiği belirtildi.
7
Maserati, Jeep ve Alfa Romeo markalarının da üreticisi olan İtalyan-Amerikan ortaklığındaki şirketin daha kapalı kıyafetler giydireceği kadın modelleri erkek modellerle birlikte kullanmayı planladığı öğrenildi.
8
PİRELLİ DE ÇARK ETTİ
Genelde çıplak kadın görüntüleri kullandığı takvimiyle de tanınan İtalyan otomobil lastiği üreticisi Pirelli de Cenevre Otomobil Fuarı'nda dekolte değil de, siyah ceket-pantalon giyimli kadın modellerle boy göstermeye hazırlanıyor.