MENÜ

İstanbul 2020'den dünya medyasına

İstanbul 2020 Olimpiyat medyası uzmanlarından oluşan bir heyet bugün Adaylık Komitesi'nin, dünya medyasını Türkiye'de ağırlamaya yönelik planlarını sundu.

İstanbul 2020'den dünya medyasına

Sunum, bir sonraki Kış Oyunları'na ev sahipliği yapacak olan Rusya'nın Sochi kentinde düzenlenen 76. Association Internationale de la Press Sportive (AIPS) Kongresi'nde hazır bulunan dünyanın önde gelen spor gazetecilerine yapıldı.

Sunum sırasında sahnede İstanbul 2020 Adaylık Komitesi CEO'su Ali Kiremitçioğlu, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Medya Direktörü ve AIPS Başkan Yardımcısı Esat Yılmaer ile deneyimli spor gazetecisi ve İstanbul 2020 Medya ekibi üyesi Murat Ağca yer aldı. Ekip, 450 kişilik AIPS Kongresi katılımcılarına Olimpiyat tarihinde gerçekleştirilecek en kapsamlı medya operasyonlarını oluşturacak olan İstanbul 2020 medya faaliyetlerinin tanıtımını gerçekleştirdi. Buna göre Uluslararası Yayın Merkezi (UYM) ve Ana Basın Merkezi (ABM) ile 16,500 yataklı Medya Köyü Olimpiyat Parkı'nın bitişiğine konumlandırılacak ve bu yerleşkeler havalimanından 15 dakika, Olimpiyat Parkı'na ise ortalama 5 dakika uzaklıkta olacak. Medyanın konaklama olanaklarını daha uygun hale getirmek adına, şehrin genelinde bulunan dört bölgede konumlandırılacak medya otellerinde ekstradan 3,500 yatak bulunacak.

Konuşmasını Fransızca yapan Ali Kiremitçioğlu, İstanbul 2020 Oyunlar konseptinin en önemli temalarını katılımcılarla şöyle paylaştı:

"En iyi Olimpiyat hikayeleri, unutulmaz arka planlara sahip kentlerden çıkar. İstanbul insanlar, fikirler ve tabi ki kıtalar arasında köprü kuran bir şehirdir. İstanbul siyaset, coğrafya, felsefe ve kültür için her zaman güçlü bir tiyatro, milenyum için bir buluşma noktası olmuştur. İstanbul, Doğu ile Batının, eskinin ve yeninin, gençliğin ve mükemmelliğin, potansiyelin ve fırsatların kucaklaştığı bir şehirdir. İstanbul 2020 ile paylaşacağımız bu hikayeler, milyonlarca insanı pek çok açıdan etkileyecektir. İstanbul 2020'nin sunumu, Türkiye'nin ilk kez ev sahipliği yapacağı Olimpiyatların, tarihteki en kapsamlı Oyunlar olmasını sağlamaya yönelik tasarlanmış bir dizi diğer medya dostu planı ön plana çıkardı. Bu planlara göz atacak olursak; İstanbul 2020, Oyunlar döneminde bilgi hizmeti sağlayacak wi-fi temelli ücretsiz el cihazları sağlayacak. Ayrıca Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nda ikinci bir medya uydu merkezi bulunacak. En modern olanaklarla donatılacak olan bu merkez muhteşem bir Boğaz manzarasına sahip olacak ve bu özelliğiyle İstanbul'un panaromik manzarasını dünya medyasıyla paylaşırken medyaya yönelik farklı hizmetler sunma amacını hayata geçirecek.

Esat Yılmaer ise İstanbul 2020'nin küresel medyaya sunduğu fırsatları değerlendirdi: Bugüne kadar 7 Olimpiyat Oyunları ve 4 Kış Oyunları organizasyonunun basın çalışmalarında görev aldım ve medyanın faaliyetlerini etkili, doğru ve zamanında yapabilmesinin ne denli önemli olduğuna ilk elden tanık oldum. İstanbul, bu anlamda daha önce benzeri görülmemiş bir plan hazırladı. Bu plan, 2020 Oyunları için yine benzeri görülmemiş bir çalışma ortamının sağlanmasıyla mümkün olacaktır.

Murat Ağca ise İstanbul 2020'nin medyaya yönelik planlarını şöyle açıkladı: Halkımız bu organizasyon için hazır. 1992 yılında çıkarılan Türkiye'nin Olimpiyat Kanunu, sporun gücünü kucaklamaya yönelik bitmek bilmeyen arzumuzu ortaya koyuyor. Ayrıca Master Planımız, bu harikulade rüyayı gerçekleştirmeye yönelik kapasitemizin bir göstergesi. İstanbul 2020 Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları yeni bir kültüre ve medya sayesinde tarihsel bir etkiye uzanan köprü olacak.

İstanbul 2020 medya ekibinden ayrıca dört üye de bir sonraki Olimpiyat ve Paralimpik Kış Oyunları'na ev sahipliği yapacak olan Sochi'de hazır bulundu. Ekip, Sochi 2014 Organizasyon Komitesi'nin çalışmalarından ilham almak ve Olimpiyat medyasının ihtiyaçlarının ve önceliklerinin neler olduğunu daha iyi anlamak amacıyla Sochi'deki gözlemlerini sürdürüyor.

SOCHİ / DHA

Haberin Devamı
YORUM YAZ