MENÜ

"Ali Koç, PR kupasını elinde tutuyor"

Spor pazarlama yöneticisi Handan Kaloğulları, Türkiye'de kulüp ve statların pazarlaması ile ilgili soruları yanıtladı. Kaloğulları , Türkiye'nin Dünya Kupası'na gidememesiyle ilgili "Marka imajımız ve isim bilinirliği adına kayıp" dedi.

"Ali Koç, PR kupasını elinde tutuyor"

Dünya Kupası'yla ilgili "Bu organizasyon gelir anlamında iştah kabartsa da, Türkiye ligi ve futbolcularının olmaması, marka imajımız ve isim bilinirliği adına bir o kadar da kayıp anlamına geliyor." diyen Kaloğulları, özeleştiri yaptı ve "Elbetteki hazıra konduğumuzdan dolayı daha etkili . Sportif başarısı olan ve ünlü bir ismi transfer etmemiz, kulübün bilet, forma satışlarına ve marka imajına katkı sağlayarak diğer ülkelerde bilinirliği daha çok arttırıyor. Bizim kendi futbolcumuzu yetiştirmek için sabrımız ve zamanımız bulunmuyor." dedi.

İşte Kaloğlunun açıklamaları;

- Ülke ekonomisi, ligimizin kalitesini şüphesiz ki etkiliyor. Bu konuyla ilgili ilk 5 kulüp için taraftarlara yönelik pazarlama kanalları yoğunlaştırılabilir. Diğer kulüpler için ise GSB, Federasyon ve Belediye destekli ortak stratejiler geliştirilebilir.


- Türkiye'de 20'den fazla stat yapıldı ve yurt dışı tanıtımları yeterli olmadı. Bu da pazarlama açısından yine büyük kayıp. İlk olarak ülkemizdeki tanıtım eksikliğini giderip, yurt dışı tanıtım çalışmasına öyle adım atmalıyız.



- Koç'un Barcelona'ya olan sponsorluk desteği, şu an başkanı olduğu Fenerbahçe'ye bir avantaj sağlar. İki takım arasında Kardeş takım çalışmaları yapılabilir. Fakat Fenerbahçeye sponsor olursa daha büyük fayda sağlanabilir.


- Pazarlamada en iyi kulüp Beşiktaş. Bu sezon şampiyonluğuyla en güzel PR, Galatasarayın oldu. Geçtiğimiz sezon kısa bir süre Robinho transferiyle Sivasspor, PR'dan güzel faydalandı. Fakat bir süredir Fenerbahçe başkanı Ali Koç, PR kupasını eline aldı ve hala tutuyor.

Fanatik.com.tr

Haberin Devamı
YORUM YAZ