MENÜ

Hem farklı hem aynı

Abone Ol Google News

Fenerbahçe’de diziliş aynıydı ama çıkışlarda daha çabuk alan kat etmek istiyorlardı. Ancak olgunlaşmış bir pas otomatiğinden bahsedemeyiz. Ozan’ın sağda, İrfan ve Sosa’nın da oyunda olduğu 4-6-0/4-5-1 daha verimli olmaz mıydı?

Haberin Devamı

Fenerbahçe’de diziliş az çok aynı ama oyunu algılama şekli farklıydı. Çıkışlarda daha çabuk alan kat etmek istiyorlardı. Fakat bu tip bir tempo oyunu için üzerinde çalışılmış ve olgunlaşmış bir pas otomatiği olduğundan bahsedilemez. Böyle olunca akın bitirilemeyen ya da sete dönülemeyen her an Denizli rahat çıktı. Fenerbahçe 3. haftadan sonra ilk kez ilk yarıyı isabetli şut atamadan bitirdi. Akın sonlandırma işinde iyi değillerdi. Tabii Emre Belözoğlu’nu bir yandan anlamak lazım. Evet, oyuncuların çoğu milli takımda, bir kısmı karantinadaydı. Tam bir diziliş ya da oyun değişikliği yapmak bu şartlarda kolay değildi.

Caner’in savunma zaafları

Ancak bu tercih edilen oyunda Pelkas ve Ozan önemli, ama yeterli olduklarını söylemek zor. Ve her ne kadar golde olduğu gibi çok etkili ortalar yapıp, takımın en önemli asist silahı olsa da Caner’in yarattığı savunma zaafları Milli Takım’da olduğu gibi soruna yol açtı. Bu tip bir gelgit oyununda Denizli’nin bunlardan yararlanacak hızı vardı. Ayrıca üç uzun savunma göbeğiyle ortalardan çok rahatsız olduklarını da söyleyemeyiz.

Haberin Devamı

Kanatlar defansı açamadı

Yine yukarıda saydığım güçlü mazeretleri anlamakla birlikte şu soruyu sormadan edemiyorum. Valencia ya da Samatta’nın santrforda, Ozan’ın sağda İrfan’ın orta sahada olduğu çok orta sahalı bir oyunla topa sahip olmak, hatta Sosa’yı da sahaya sürüp bir 4-6-0/4-5-1 denemek çok daha verimli ve garanti olmaz mıydı? Özellikle de Denizli’nin hem savunmadaki uzunları hem de hücumdaki hızlılarını düşündüğümüzde. Evet, kanattan dripling yapan oyuncular kapalı savunmaları çözer. Ama neredeyse hiç yapamadılar ki! Bu tip bir kalabalık yaratıldığında bu kanat gücünü Gökhan ve Caner’den daha güvenli bir oyunda almak mümkün olmaz mı?

YORUM YAZ