ŞİFREMİ UNUTTUM

EMAİL ADRESİ

Yeni şifre için eposta hesabınızda junk/çöp dizinini de kontrol ediniz.

AKTİVASYON KODU TALEBİ

EMAİL ADRESİ

Aktivasyon kodu için eposta hesabınızda junk/çöp dizinini de kontrol ediniz.

ÜYE GİRİŞ DURUM


YAZARLAR

Lüks SUV şimdi daha zarif

15.11.2017

Gazetemizin yazarı Hırant Kasapoğlu'nun kaleminden...

Spor otomobil üreticisi Porsche, 2002'de ilk Cayenne'i tanıttığında, markanın fanlarının tepkisini çekmişti. Çünkü geniş iç mekana, bagaja, 5 kapıya sahip bir spor otomobil olamazdı. Ama Porsche, son 15 yılda Cayenne ile gösterdiği performansla bunun aksini ispatladı. İlk nesil Cayenne hem asfalt, hem de off-road alanlarındaki performansı sayesinde 270 bin kullanıcıya ulaştı. 2010 yılında tanıtılan ikinci nesil ise daha da iyileştirildi, özellikle 130 kg'lık ağırlık tasarrufu, hibrit ve Plug-in Hybrid gibi teknolojilerle yakıt tüketimi düşürüldü. İkinci nesil Cayenne 7 yılda 500 bin adetlik satışa ulaştı. 15 yılda ulaşılan toplam 770 bin adetlik üretim rakamı niş bir spor otomobil markası için gerçekten de çok büyük bir performansı işaret ediyor ve özel bir markanın gerektiğinde, büyük kitlelere ulaşabileceğini gösteriyor.

Kullanışlılığı artırılmış

Üçüncü nesil Cayenne ise ilk iki neslin mirasının üzerine koyduğu ilave değerlerle oldukça rafine bir hal almış ve günlük kullanıma uygunluğu daha da artırılmış. Dış tasarımda zarif hatlar, özellikle de arka bölümde ince ışık çizgisi Cayenne'e yolda şık bir duruş sağlıyor. 19 inçlik jantlar (Cayenne Turbo'da 21 inç) bu araca yakışıyor. 63 mm daha uzun ve 23 mm daha geniş tasarlanan yeni model iç mekandaki ferahlık hissini de artırmış. Ayrıca 100 lt artırılan kapasiteyle birlikte bagaj hacmi 770 lt'ye ulaşmış. Boyutlarda yapılan tüm bu iyileştirmeler yeni Cayenne'in günlük kullanıma uygunluğunun da artırılmasına katkı sağlıyor. Kaliteli iç mekanda ise vites konsolu etrafındaki dokunmatik kumandalar ve 12,3 inçlik merkezi bilgi ekranı (PCM) ilk göze çarpan unsurlar. Gösterge panelinde de iki tane 7 inçlik ekran kullanılmış. Ayrıca navigasyonun uyarılarını gösterge ekranına da yansıtmak mümkün.

Aralık’ta Türkiye’ye geliyor

Porsche, bu lüks SUV’u ilk etapta sadece güçlü benzinli motorlarla üretiyor. Türkiye pazarına 3 lt, V6 motorlu Cayenne modeli geliyor. Türkiye’de Aralık ayında piyasaya çıkacak olan 340 HP’lik Cayenne’in fiyatı 215 bin Euro’dan başlayacak. V6 çift turbolu Cayenne S (440 HP) ve V8 twin turbo motorlu Turbo modeli (540 HP) ise sipariş üzerine ithal edilebilecek. Porsche, 2018 yılı içerisinde 200 adet Cayenne satmayı hedefliyor.

MTV avantajıyla geldi

 Gündemde yerli otomobil rüzgarlarının estiği şu günlerde, Türkiye’de üretilen hafif ticari araç modeli Isuzu D-MAX de kapsamlı olarak yenilendi. Rakiplerinden daha küçük olan 1,9 lt’lik yeni dizel motoruyla, Motorlu Taşıtlar Vergisi’nde 5 yıllık kullanımda 9 bin TL’lik vergi avantajı da sağlayan yeni D-MAX, ilk etapta üst donanım olan V-Cross modeliyle piyasaya çıkıyor. Tayland’dan ithal edilen VCross versiyonunu, 2018 başından itibaren Türkiye’de üretilecek olan diğer versiyonlar takip edecek. Özgüveni DNA’sında sloganıyla tanıtılan ve Ozan Güven’in de marka yüzü olacağı Isuzu DMAX’te tek kabin ve çift kabin gövdelerinin yanı sıra 4x2 ve 4x4 çekiş sistemleri, manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri yer alıyor olacak. MTV’de sağladığı avantajın yanı sıra düşük yakıt tüketimiyle de göz dolduran yeni 1,9 lt’lik dizel motor, güç ve çekiş konusunda ise sürüş sırasında herhangi bir eksiklik hissettirmiyor; 164 HP güce ve 360 Nm torka sahip, ayrıca 1 ton taşıma ve 3,5 ton çekme kapasitesi sunuyor. D-Max’in en yüksek donanımlı V-Cross modelinin lansman özel fiyatı 130 bin TL olarak duyuruldu. Yeni DMax V-Cross ile otomotiv tarihinde ilk kez yeni bir model, eskisinden daha ucuza satılıyor olacak çünkü eski modelin benzer versiyonunun fiyatı 143 bin TL yani fiyatı yeni nesilden 13 bin TL daha yüksek.

Skoda Fabia R5 zirvede

 2017 Türkiye Ralli Şampiyonası‘nda Skoda’nın desteğiyle 2 Fabia R5 ile yarışan BC Vision Motorsport, sezonun son yarışı olan Kocaeli Rallisi’ni de zirvede tamamladı. Sezon bitimine bir yarış kala zaten şampiyonluğu garantilemiş olan takım, yüksek performansını son yarışta da devam ettirdi. 96 kilometresi özel etap olmak üzere toplamda 290 kilometrelik zorlu Kocaeli Rallisi’nde, 58 otomobil mücadele etti. Final yarışının kazananı da bir kez daha Burak Çukurova-Vedat Bostancı ikilisi oldu.

Peugeot’ya Türk yönetici

 Peugeot’ya Türkiye’de uzun yılların ardından ilk kez bir Türk Genel Müdür atandı. 20 Kasım 2017 tarihi itibari ile Peugeot Otomotiv Pazarlama A.Ş. Genel Müdürlüğü görevine İbrahim Anaç atandı. Daha önce bu görevi yürüten Laurent Pernet ise kişisel sebeplerle PSA Grubu’ndan ayrılmaya ve profesyonel yaşamına yeni bir yön vermeye karar verdi. Laurent Pernet’nin yerine göreve başlayacak olan İbrahim Anaç, doğrudan Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Direktörü Julien Montarnal’a bağlı olarak görev alacak.

Direksiyonda güven hissi

 INFINITI, üst segmentteki lüks SUV’u yeni QX80’i 2017 Dubai Otomobil Fuarı’nda tanıttı. QX80’nin kabininde yüksek kaliteli malzemeler kullanılmış ve kabin bütünüyle elde üretilmiş. Ayrıca gelişmiş sürüş destek teknolojilerinden de yararlanılmış. Dinamik ancak konfor odaklı süspansiyonu ve 5.6 litrelik V8 motorunun 400 PS’lik güçlü performansı ile yeni QX80 sürücülere direksiyon başında kontrol ve güven hissi veriyor.

0 YORUM