MENÜ

Kalbi yenilendi

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Çek Skoda’nın global satışlarının yüzde 40’ını oluşturan Octavia modeli makyajlandı. 3 nesilde toplam 5 milyon adet üretilen Octavia’nın makyajlanmış modeli Mart ayında Türkiye pazarına gelecek. Kompakt sınıfta yer alan ama hem iç mekan ve bagaj genişliğiyle hem de sunduğu özellikleriyle bir üst segmente de hitap eden Octavia, belki de bu nedenle böyle büyük bir satış başarısına ulaşmış durumda.

Tasarımı daha dinamik

Makyajlanan Octavia’da ilk göze çarpan yenilik ön tasarımda. Çift parçalı gibi görünen ama aslında tek parçadan oluşan ve bir çıtayla bölünen ön farlar yeni Octavia’yı önceki modellerle farklılaştırıyor. Benzer şekilde radyatör ızgarası, ön tampon ve hava girişleri de makyajlanan donanımlar arasında. Arka tampon ve stop grubu da tazelenmiş.

İç mekanda ise multimedya ekranı ve gösterge panelinde yenilikler yapılmış. Yeni infotainment sisteminde tüm versiyonlarda ekranlar büyümüş, en büyük versiyonda ekran boyu 9,2 inçe kadar ulaşmış. Ayrıca bu yeni nesil ekranlar sensörlü ve kapasitif tuşlarla donatılmış, artık ses düğmesi bulunmuyor. Ses şiddeti direksiyondaki düğmeden ayarlanabiliyor. Octavia’da 3 benzinli (1.0, 1.2 ve 1.4 TSI), 2 de dizel (1.6 ve 2.0 TDI) motor yer alıyor. Motor güçleri 115 ile 184 HP arasında değişiyor. 7 ileri oranlı DSG otomatik veya 6 ileri oranlı manuel şanzımanlar bu motorlara eşlik ediyor.

“Filo satışlarında Octavia’nın önemli payı var”

Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel yeni Octavia ile ilgili olarak şunları söyledi; “Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de markamızın en çok satan modeli konumundaki Octavia’nın yenilenmiş versiyonu, Skoda’nın bu yılki önemli kozlarından biri olacak”. Bir önceki yıla göre yüzde 33 büyüyerek geçtiğimiz yılı 28 bin 876 adetlik satışla kapattıklarını, bunun 12 bin 853 adedini Octavia’nın oluşturduğunu hatırlatan Senyücel, “Octavia, perakende satışlarımızın yanı sıra filo atağımızın da önemli bir unsuru. Filo satışlarımızda Octavia’nın önemli bir payı bulunuyor. Yenilenmiş haliyle Octavia’nın, özellikle bu yıl büyüme beklediğimiz filo pazarında önemli bir oyuncu olmaya devam etmesini hedefliyoruz” diye ekledi.

“2 yılda 5 yeni bayi gelecek”

Tolga Senyücel konuşmasını şöyle sürdürdü; ”2017 yılında, genel anlamda % 15-20 seviyelerinde bir pazar daralmasını öngörüyoruz. Biz Skoda olarak bu yıl, başta Kodiaq ve yenilenen Octavia olmak üzere çarpıcı yenilikler sergileyeceğiz. Daralan pazar koşullarında öncelikli amacımız 2016 yılında ulaşmış olduğumuz pazar payını muhafaza etmek. Yeni modellerimiz ile birlikte yeni açılan ve açılacak yetkili satıcılarımızın getireceği hareketlilikle oluşacak talebe bağlı olarak pazar payımızı artırmak için karşımıza çıkacak fırsatları değerlendireceğiz. Yeniden yapılanmanın sonucunda 40 adet yetkili satıcı sayısına ulaştık. Bu yıl ve gelecek yılla birlikte 5 adet daha yetkili satıcıyı teşkilatımıza katacağız”.

“Üst düzey yöneticilere lüks araç kiralanıyor”

Operasyonel filo kiralama pazarındaki önemli şirketlerden biri olan ALD Automotive’in Satış ve Pazarlama Direktörü Berk Mumcu’dan, şirketlerin kiralama aşamasındaki tercihleri hakkında bilgi aldık. Berk Mumcu şirket üst düzey yöneticilerinin kiralama tercihleri ile ilgili şunları söyledi: “Holdingler ve şirketler satın almaları halinde önemli tutarda bütçe ayırmak zorunda kalacaklarından ve kiralama şirketlerinin sundukları standart hizmeti almakta zorlanacaklarından, lüks ithal araçları üst düzey yöneticileri için kiralamayı tercih ediyorlar”.

Berk Mumcu filo kiralama tercihleri konusunda şu bilgileri de verdi; “Bize uzun dönem kiralama yaptığımız şirketlerden talepler geliyor. Talepler doğrultusunda her marka-model aracı sunabiliyoruz. Operasyonel alandaki kapsamlı hizmetlerimizle de, yurtdışında olduğu gibi Türkiye’de de en bilinir şirketlerin tercih ettiği marka olduk”.

Berk Mumcu ALD Automotive hakkında da şunları söylüyor; “Avrupa’nın sayılı finans kuruluşlarından Societe Generale’nin Türkiye’deki yüzde 100 iştiraki olarak, 2005 yılında Türkiye’de operasyonel araç kiralama ve filo yönetimi hizmetlerini sunmaya başladık. Dev holdinglerle çalışmaya devam ediyoruz. Araç satın almak yerine operasyonel kiralamaya yönelen şirketlerin tercihi genellikle B ve C sınıfı orta segment araçlar olurken; üst düzey yöneticiler ise özel donanımlı lüks araçları talep ediyor.”

MotoBike İstanbul yarın başlıyor

Motosiklet, Bisiklet ve Aksesuarları fuarının dokuzuncusu MotoBike İstanbul, yarın start alıyor. 23-26 Şubat 2017 tarihleri arasında, Yeşilköy’deki İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek fuar, son iki yıldır Messe Frankfurt tarafından düzenleniyor. Fuarda motosiklet ve bisikletin yanı sıra motosiklet aksesuarları da sergilenecek. Metro ve otobüs seferleriyle ulaşımın mümkün olduğu fuarın biletlerini ise biletix üzerinden almak mümkün. Bilet fiyatları hafta içinde kadın ve öğrenciler için 10 TL’den başlıyor. Kombine bilet ise 55 TL.

Citroen C-Aircross Concept

Fransız üretici Citroen, 7 Mart’ta kapılarını açacak olan Cenevre Fuarı’nda sergileyeceği C-Aircross konseptinin ilk bilgilerini şimdiden paylaştı. Yeni C3 modelinden esinlenen konsept araç tasarım ve konfor konularında fark yaratmayı hedefliyor. Yeni nesil bir kompakt SUV oranlarına sahip olan konsept (4,15 m uzunluk, 1,74 m genişlik ve 1,63 m yükseklik) markanın kendine özgü tasarım anlayışıyla farklılaşmayı beceriyor. İç mekanda ise tarz sahibi ve teknolojik bir tasarıma yer verilmiş. Geniş koltuklar, bolca cam, aydınlık iç mekan, kokpite farklı bir hava katıyor.

YORUM YAZ