MENÜ

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Yarın şimdiden hazır

67'nci Frankfurt Otomobil Fuarı, dün kapılarını basın mensupları için açtı. Otomobil meraklıları ise 14-24 Eylül tarihleri arasında fuarı ziyaret edebilecekler. Bu yılki fuarın ana teması olan Future Now, otomotiv sektöründe yaşanan dijitalleşmeye vurgu yapıyor. Fuara 50 otomotiv markası katılırken, bazı markalar fuarda yer almadılar. Öte yandan WEY ve Chery gibi Çinli üreticiler ise fuara ilk kez katılım gösterdiler. McLaren ise yıllar sonra Frankfurt'a dönüş yaptı.

Teknoloji firmaları Frankfurt'ta

Fuarın ana temasına uygun olarak bu yıl ayrıca "New Mobility World" isimli bir forum da düzenleniyor. Forumda Google, Facebook, SAP, Qualcomm, IBM, Kaspersky, Siemens, Sony gibi teknoloji devleri başta olmak üzere, toplam 250 teknoloji firması, otomobilin geleceğinde dijitalleşmeyi tartışacaklar. Forumda ayrıca en yaratıcı uluslararası startup fikirleri, "NMW Lab17" ödülünü almak için yarışacaklar. Tıpkı otomobil firmalarının son yıllarda, Las Vegas'taki teknoloji ve tüketici elektroniği fuarı CES'e olan ilgileri gibi, teknoloji firmaları da artık otomobil fuarlarında boy göstermeye başlıyor. Bu aslında iki ayrı endüstrinin gelecekte, daha fazla işbirliği halinde çalışacaklarının da bir göstergesi. Geleceğin otomobilleri daha fazla dijitalleşecek, bağlantılılık, otonom sürüş, elektrikli araçlar ve şehir için temiz ulaşım çözümleri daha fazla günlük hayatımıza girecek.

1000 beygirlik hiper oto

Mercedes-Benz gelecek için vizyonunu sıfır emisyonlu çevreci araçlar için kurarken, sürüş keyfini de ihmal etmedi ve 1.000 beygir gücündeki, Mercedes-AMG Project One ismini verdiği hiper otomobilini tanıttı. Mercedes'in Formula 1'de 2015 yılında şampiyon olduğu yarış aracındaki motorun temelini kullanan Project One'da 1.6 lt'lik V6 Turbo motora 2 adet elektromotor ve bir de elektroturbo şarj ünitesi yer alıyor. Toplamda 275 adet sınırlı sayıda üretilecek olan Project One, benzinli ve elektrik motorlardan oluşan hibrid sistem kullanıyor ve toplam gücü böylece 1.000 beygire ulaşıyor. Fren anında geri kazanılan elektrik daha sonra hızlanma performansı için kullanılıyor. 0-200 km/s hızlanmayı 6 sn'de kateden hiper otomobil 350 km/s hıza ulaşabiliyor.

Geleceğin akıllı dolmuşu

Otomobilin geleceğini elektriklendirmede gören Mercedes, 2022 yılına kadar bütün serilerde en az birer elektriklendirilmiş model sunacak, bu tarihte toplam elektriklendirilmiş model sayısı 50'ye ulaşacak. Ayrıca smart modelleri 2020'den itibaren yüzde 100 elektrikli olacak yani içten yanmalı bir smart modeli kalmayacak. Fuarda sergilenen, geleceğin şehir ulaşım çözümü olan Smart Vision EQ fortwo ise paylaşımlı bir elektrikli otomobil ama bu aracın ilginç olan özelliği sürücüye ihtiyaç duymaması, yani direksiyon ve pedallar yok ve Level 5 otonom sürüş özelliğine sahip. Cep telefonu uygulaması üzerinden aracı ayağınıza çağırabileceksiniz, dilerseniz de aynı yöne giden başka biriyle hem aracı, hem de kullanım maliyetini paylaşabileceksiniz, yani bir tür geleceğin elektrikli dolmuşu smart Vision EQ fortwo olacak. Mercedes ayrıca gelecek sene üretime geçecek EQA ve GLC F-Cell Plug-in konseptlerini de sergiledi. Ayrıca üst segmentteki S Serisi'nin Plug-in Hybrid versiyonu bulunuyor ve bugüne kadar üretilmiş en sessiz S Serisi olarak tanıtılıyor.

B SUV'un yükselişi

Avrupa pazarı bu yıl B SUV'ların yükselişine tanık oluyor. Biizm çok önceleri Nissan Juke ve Opel Mokka ile tanıştığımız bu segment, Frankfurt'ta sergilenen Hyundai Kona, Kia Stonic, VW T-Roc, Seat Arona gibi modellerle devam ediyor.

Çinliler bu kez sağlam geliyor

Frankfurt'a bazı Avrupalı markalar katılım yapmazken, bu yıl ilk kez Chery ve WEY isimli Çinli üreticiler fuarda yeniliklerini sergileyerek Avrupa pazarlarına girme niyetlerini belli ettiler. Chery'nin Exeed TX isimli modeli ve Tiggo konsepti ilgi çekti. Benzer şekilde WEY isimli yeni bir markanın VV5 ve VV7 seri üretim modelleri dünya pazarlarının beğenisini karşılamaya yetecek gibi görünüyor. Her ne kadar hala bu Çinli markaların modellerinde, Uzak Doğulu ve Avrupalı markalardan çalıntı tasarımlar olsa da, geçmiş senelere göre kalite ve üretim konusunda önemli aşamalar katettikleri belli oluyor. Fuarda sergilenen bir diğer Uzak Doğu markası da OWL Aspark oluyor. Elektrikli spor otomobil 0-100 km/s hızlanmayı 2 sn'de yapıyor ve 280 km/s son hıza ulaşıyor.

YORUM YAZ