MENÜ

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Hibrit savaşları başladı

Hibrit teknolojili otomobillere getirilen teşvikle birlikte, bu teknolojiye sahip yeni otomobiller pazara çıkıyor. Bu teknolojinin öncüsü Toyota’ya, Kia ve Hyundai gibi Güney Koreli markalardan da rakipler geldi.

En geniş hibrit gamı Toyota’da

Hibrit otomobillere getirilen ÖTV teşvikleri, içten yanmalı motorun hacmi 1.8 lt’den küçük olan hibrit sistemli araçlarda önemli avantaj sağladı, ÖTV oranı yüzde 90’dan yüzde 45’e düştü. Bunun sonucunda ise bazı modellerin anahtar teslim fiyatları yüzde 25 kadar geri geldi. Örneğin Türkiye’de üretilen ilk ve tek hibrit model olan Toyota C-HR’ın fiyatı teşviksiz 155 bin TL iken, ÖTV teşvikiyle birlikte 117 bin TL’ye kadar geriliyor. Toyota, hibrit teşviğinin ardından Türkiye pazarına 5 farklı hibrit modeli sunmaya başladı. Seriye son eklenen Auris Hybrid modelinin başlangıç fiyatı 100 bin TL. Türkiye pazarındaki en ucuz hibrit otomobil ise 85 bin TL’lik fiyatıyla Toyota Yaris Hybrid.

Rekortmen hibrit Kia Niro

Kompakt bir SUV görünümünde olan Kia, hibrit teknolojisi için özel olarak geliştirilmiş bir platform üzerinde yükseliyor, geniş iç mekanı, geniş bagajı ve kolay kullanım özellikleriyle göz dolduruyor. Yıl sonunda Plug-in Hybrid versiyonları da gelecek. 1.6 lt’lik benzinli motora elektrik motoru eşlik ediyor, toplam sistem gücü 141 HP’ye ulaşıyor. Niro, Amerika kıtasını baştan başa katederek yakıt ekonomisi rekoru kırmış ve bu özelliğiyle de Guiness rekorlar kitabına girmiş. Rekortmen Hibrit olarak tanımlanan Niro’nun ortalama tüketim değeri 3.8/100 km.

Aerodinamik formlu Hyundai Ioniq

Yurtdışında full elektrikli ve Plug-in Hybrid versiyonları da bulunan Hyundai Ioniq, Türkiye pazarına Hybrid versiyonuyla ithal edilmeye başlandı. Tıpkı Prius gibi Ioniq de, ince ve uzun, su damlası formunda, aerodinamik bir fastback tarza sahip. Ioniq’in 0.24’lük aerodinamik sürtünme katsayısı yüksek hızlarda enerji verimliliğini korumasına yardımcı oluyor. 1.6 lt benzinli ve elektrikli motorunun sinerjisiyle hayat bulan hibrit sistem, Hyundai Ionic’e düşük CO2 salımı ve düşük yakıt tüketim değerleri sağlıyor, Ioniq’te ortalama tüketim 3.9 lt/100 km. Ioniq’te hibrit sistemi ve bataryalar için 8 yıl/100 km garanti sunuluyor.

Avrupa’dan Çin’e fuar

Avrupa’nın en önemli tuning ve modifiye otomobil fuarı olan ve her yıl Aralık ayında Almanya’nın Essen şehrinde düzenlenen Essen Motor Show, 2018’in Kasım ayından itibaren artık Çin’de de gerçekleştirilecek. Çin’in Guangzhou şehrinde düzenlenecek olan fuar, modifiye çılgınlığını Uzak Doğu’ya taşıyacak.

B SUV’a İspanyol rakip

Avrupa’da giderek önem kazanmaya başlayan B SUV segmentine, İspanya’dan Seat Arona da katıldı. Çek Cumhuriyeti’ndeki Skoda fabrikasında üretilecek olan yeni Seat Arona, yılın son çeyreğinde Türkiye pazarına verilecek. Seat Arona fonksiyonel boyutlarıyla şehir yaşamına uygunluğunun yanında kişiselleştirme özellikleri, gelişmiş güvenlik ve bağlanabilirlik teknolojileriyle de öne çıkıyor.

Takside elektrikli dönemi

Zorlu Center, alışveriş merkezine ait taksi durağında elektrikli taksi dönemini başlatıyor. Çevreci bir ulaşım imkanı sağlayan, sıfır karbondioksit salımlı, Renault Zoe model elektrikli taksiler tek bir şarjla ortalama 300 km yol gidebiliyor. Pilot uygulama olarak başlatılan projede, Zorlu Center’da hizmet verecek elektrikli taksi sayısının düzenli olarak artırılması planlanıyor.

YORUM YAZ