MENÜ

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Opel'in tam elektrikli modeli yeni Ampera-e, Norveç'in başkenti Oslo'da gerçekleştirilen bir test sürüşüyle tanıtıldı. İlk nesil Ampera'ya göre farklı bir konsepte ve farklı bir tasarım stiline sahip olan yeni nesil Ampera-e, tam elektrikli bir model ve 520 km'ye kadar elektrikli menzil sunabiliyor. 2012 yılında Avrupa'nın en çok satan elektrikli otomobili unvanını alan birinci nesil Ampera ise elektrik pillerinin yanı sıra benzinli motorla çalışan bir menzil uzatıcıya sahipti ve 60 km sonunda pillerdeki elektrik bitince, menzil uzatıcı devreye girerek pilleri şarj ediyordu.

Tek şarjla 520 km gidiyor

İkinci nesil Ampera-e'de ise tamamen farklı bir konsept kullanılmış. Daha büyük kapasiteye sahip olan piller otomobilin alt bölümüne yerleştirilmiş. 60 kWh saat kapasitesindeki dev batarya, 288 adet lityum iyon hücresinden oluşuyor ve bataryanın toplam ağırlığı 430 kg'a ulaşıyor. LG tarafından geliştirilen bataryalar Güney Kore'den geliyor. Otomobilin toplam ağırlığının 1600 kg olduğu düşünüldüğünde, toplam ağırlığın neredeyse üçte birini bataryalar oluşturuyor. Aktif termal yönetimi teknolojisine de sahip olan bataryalar için Opel, 8 yıl veya 160.000 km garanti de veriyor. Bu büyük aküler Ampera'nın tek bir şarjla, NEDC ölçümüne göre 520 km, yeni ölçüm sistemi olan WLTP'ye göre ise 380 km yol yapabilmesini sağlıyor. Soğuk bir havada Norveç'te yaptığımız test sürüşünde, toplam 270 km yol katettik, buna rağmen deponun yarısı neredeyse dolu olarak duruyordu. Test sırasındaki soğuk havadan dolayı kaloriferi ve koltuk ısıtıcılarını da zaman zaman kullanmak durumunda kaldık. Ampera-e'nin 204 HP'lik elektrik motoru, 1,6 tonluk araca oldukça seri bir performans da kazandırıyor, 100 km/s hıza 7.2 sn'de ulaşan Ampera-e, 80-120 km ara hızlanmayı ise 4,5 sn'de tamamlıyor yani sollama performansında OPC spor araçlarıyla kapışabilecek bir ataklığa da sahip.

Fren enerjisi kazanımı var

Opel Ampera-e'de ayrıca 4 farklı şiddette, fren enerjisi geri kazanım sistemi var. Fren anında veya ayak gaz pedalından çekildiğinde oluşan kinetik enerji bataryalarda depolanarak daha sonra tekrar kullanılabiliyor.

Lastikler kendini tamir ediyor

Ayrıca araçta ilk kez, çivi batması gibi hasarlara karşı, kendi kendini tamir edebilen lastikler ve şehir içindeki düşük hızlarda yaya uyarma sinyalleri de kullanılmış.
Beş kapılı, geniş iç hacimli ve geniş bir bagaja sahip olan Ampera-e kolay kullanımıyla ön plana çıkıyor. İç hacim genişliğinde neredeyse Zafira'yı aratmıyor yani aile kullanımına rahatlıkla hitap edebilecek bir yapıda. AVM gibi halka açık noktalardaki hızlı şarj istasyonlarında 2,5 saatte tam dolabilen batarya, evlerdeki standart şarjla ise çok yavaş doluyor. Örnek vermek gerekirse standart ev şarjıyla yarım saatte ancak 6 km yol yapabilecek kadar dolan bataryalar, 20 Amperlik wallbox ünitesi kullanıldığında ise 30 dk'da 20 km yol yapabilecek kadar dolabiliyor. Hızlı şarj noktalarında ise 30 dk'lık bir şarjla 150 km'lik bir menzil sunabiliyor.

Evde hızlı şarj ünitesi şart

Bu otomobili kullanacaksanız, evinizin yakınlarında bir yerlerde hızlı şarj istasyonlu bir park yeri olması gerekiyor ya da evinizin garajına wallbox ünitesi taktırmalısınız, yoksa standart şarjla aracın deposunu tam doldurmanız 48 saat sürebilir.

Fiyatı ilk nesilden daha ucuz

Ampera-e'nin Avrupa'daki fiyatı 35 bin Euro seviyesinde olacak. Bu ise BMW i3 gibi daha küçük ve daha az menzil sunan elektrikli otomobillerle benzer fiyat anlamına geliyor. Hatta Norveç, Danimarka, Hollanda gibi elektrikli otomobile daha fazla teşvik veren ülkelerde fiyatların 30 bin Euro'dan başlaması bekleniyor. İlk nesil Ampera'nın 40 bin Euro fiyat seviyesine sahip olduğu düşünüldüğünde, yeni teknolojili ve daha uzun menzilli ikinci nesilde fiyatların bir miktar geriye gittiği görülüyor.

Ampera-e'nin belli başlı rakipleri arasında Nissan Leaf, Renault Zoe, BMW i3, Hyundai Ioniq, Volkswagen E-Golf bulunuyor ama resmi NEDC ölçümlerine göre, tam dolu depoyla en uzun menzili ve en yüksek hızlanma performansını Opel Ampera-e sunabiliyor. Opel'in Ampera-e modeli, tıpkı birinci nesilde olduğu gibi, GM işbirliğiyle geliştirilmiş ve GM'in ABD Orion'daki tesislerinde, Ampera-e'nin Amerikan ikizi olan Chevrolet Bolt modeliyle birlikte üretiliyor. Opel yetkilileri, GM'den PSA'ye geçiş sürecinden Ampera-e modelinin etkilenmeyeceğini belirtiyorlar.

Türkiye 13 takımla Londra'ya gidiyor

Shell Eco-marathon bu yıl 25-28 Mayıs tarihleri arasında İngiltere’nin başkenti Londra’da Kraliçe Elizabeth Olimpiyat Parkı’nda gerçekleştirilecek. Türkiye’nin dört bir yanından lise ve üniversite öğrencilerinden oluşan 13 takımın katılacağı yarışmada, 27 ülkeden toplam 192 takım, tasarladıkları ve ürettikleri araçlarla en az enerjiyle en uzun mesafeyi katedebilmek için yarışacaklar. Türkiye, son 2 yıldır olduğu gibi yarışmada en fazla takımla temsil edilen ikinci ülke olacak.

Yeni nesilde % 5 yakıt ekonomisi

Scania, 10 yıl süren Ar-Ge çalışmaları sonucunda geliştirdiği yeni araçlarını 115.000 Euro’dan başlayan fiyatlarla Türkiye pazarına sunuyor. Yeni modelde efsanevi T-şeklindeki ön yüz tasarım anlayışı büyük ölçüde korunurken, kabin, motor, güç ve aktarma organları tamamen yenilendi.

Güç aktarma organlarındaki geliştirmeler ve aerodinamik çözümler sayesinde yeni Scania’da yakıt tüketimi yüzde 5 oranında düşürülmüş. 13 litrelik motor serisi 370 beygir gücünden başlayıp 410, 450 ve 500 beygir gücüne kadar alternatiflerden oluşuyor. 16 litrelik motorların güç seçenekleri ise 520, 580 ve 730 beygir.

Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin, yeni nesil Scania araçların test sürüşü etkinliğinde yaptığı açıklamada şunları söyledi; “Yeni nesil Scania’yı sadece bir araç değil, müşterilerimizin ihtiyaçlarına özel tasarlanan hizmet paketleri ile eksiksiz bir taşımacılık çözümü olarak görüyoruz. Scania’nın herkes tarafından bilinen sağlamlığı yanında, yeni teknolojilerimiz, müşteri odaklı hizmetlerimiz ve uzun bakım aralıklarımız ile araçların kesintisiz hizmet sürelerini en üst seviyeye çıkarıyoruz.”

Park yeri asistanı

Yandex Navigasyon, ‘park yeri bulamama’ problemine teknolojik bir çözüm getiriyor. Daha önce haritasına park yeri bilgilerini ekleyen Yandex Navigasyon, şimdi de yeni ‘Park Yeri Asistanı’ özelliğiyle varış noktasının etrafındaki park yerlerinden geçen trafiksiz bir park yeri rotası oluşturacak. Böylece sürücüler varış noktalarının yakınlarındaki birden fazla park yeri seçeneğini görebilecek ve sokak sokak otopark aramak zorunda kalmayacak.

Fuara yarım milyon kişi geldi

‘Geleceğe Yakından Bakın’ teması ile kapılarını 20 Nisan’daki ‘Basın ve VIP günü’ ile açan İstanbul Autoshow 2017'yi, 11 günde toplam yarım milyonu aşkın kişi ziyaret etti. Geçtiğimiz pazar günü kapılarını son kez ziyaretçilerine açan İstanbul Autoshow 2017, otomobil tutkunlarına geleceğin teknolojilerini yakından görme fırsatı sundu. Otomotiv firmaları, aksesuar firmaları ve teknoloji firmaları olmak üzere toplam 140 firma fuara katılarak konsept araçlardan modern teknolojilere kadar pek çok yenilik sergilediler.





YORUM YAZ