MENÜ

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Lüks otomotiv satışları düşüyor

İkinci el lüks otomobil satışlarında önemli paya sahip olan S&S Motors’un Genel Müdürü Ferhat Albayrak, lüks sınıf otomobil satışlarında düşüş yaşandığını açıkladı.

İkinci el otomotiv sektörü geçtiğimiz yıl, yüzde 6 büyüyerek 4.4 milyon adet olarak gerçekleşmiş. S&S Motors Genel Müdürü Ferhat Albayrak, bu büyümeye karşın lüks otomobil segmentinde ikinci el satışlarında düşüş yaşanacağını açıklıyor.

Lüks sınıfta geçen yıl 5021 yeni araç satılmış ama bunların yarısı 1,6 lt hacimli araçlardan oluşuyor. 3,0 lt ve üzeri motor hacimli araç satışı ise 2800 adet olarak gerçekleşmiş. Bu araçların ikinci ele düşme oranı yüzde 11. Ferhat Albayrak’a göre, lüks sınıfta yeni araç satışlarında yaşanan düşüş, lüks ikinci el araç tedarikinde de sıkıntılar yaşanmasına neden olacak.

En çok klasik otomobil kazandırıyor

S&S Motors olarak sadece lüks segmentte değil, klasik otomobillerde de söz sahibi olduklarını belirten Albayrak şunları söylüyor; “Dünyanın hangi kriterleriyle bakarsanız bakın, otomotiv sektöründe en çok para kazandıran yatırım aracı klasik otomobillerdir. Klasik otomobille çok ilgisi olmayan müşterilerimize, bunun uluslararası anlamda bir yatırım aracı olduğunu anlatarak motive ettik. Bu yaklaşımla ayda ortalama 2 klasik otomobil satmaya başladık”.

Elektrikli otoda teşvik var, 7 Tesla sattık

Albayrak sözlerini şöyle sürdürdü; “Klasik otomobiller gibi elektrikli otomobillerin geleceğinin de farklı olacağını düşünüyoruz. Tesla en çok ilgi gösterdiğimiz markaların başında geliyor. Geçen sene 7 adet Tesla sattık. Türkiye’ye Tesla’nın ne zaman geleceği bilinmiyor. Gelecekler mi, onu da bilmiyoruz. Biz ithalatçılardan satın alıyoruz. Tabi elektrikli otomobiller için ülkemizde büyük bir teşvik var; ÖTV oranı sadece yüzde3. Bu, dünyadaki en büyük teşviklerden biri. Bu sayede elektrikli araçlarda ciddi fiyat avantajı oluyor.”

Hangisi daha büyük?

Otomotiv sektörü son birkaç haftadır markaların satın alma ve birleşme haberleriyle çalkalanıyor. Önce Opel’in PSA tarafından satın alınması haberi duyuldu. Bunun hemen ardından VW-Fiat birleşmesi ihtimali de konuşuldu ama sonuçta bunun gerçekleşmeyeceği anlaşıldı.
2008 krizinde zor durumdan kurtulan PSA, nasıl olup da birkaç yıl içinde GM’le pazarlığa oturacak birikime ulaşabilmişti? Yoksa PSA’nın Çin’deki işbirliklerinin de bunda katkısı olabilir miydi?
Spekülasyonlar bu şekilde sürerken, Cenevre Otomobil Fuarı’nın ilk günlerinde anlaşmanın son detayları da gün ışığına çıktı. GM Başkanı Marry Barra’yla el sıkışan PSA Yönetim Kurulu Başkanı Carlos Tavares, GM’e Opel için 2.4 milyar Dolar ödedi. Aslında 5 fabrikası, yıllık 1.3 milyonu aşan üretim kapasitesi ve 1 milyon adetlik Avrupa satışları olan Opel markası için bu rakam, çok da yüksek bir bedel olmasa gerek. Öte yandan GM’in 1929’dan beri Opel’e ne kadar yatırım yaptığını yani bu işten kârlı mı, yoksa zararlı mı çıktığının muhasebesini yapmak pek de kolay değil.

PSA’nın en büyük markası Opel

Bu, işin mali boyutu ama bir de biz otomobil kullanıcılarını ilgilendiren, marka imajı açısından konuyu ele alalım. Artık bir PSA markası Opel, grup şemsiyesi altındaki Peugeot, Citroen ve DS’den de daha büyük bir marka. Ayrıca Alman markası olmasının verdiği imaj da ayrı bir avantaj. Opel geçen yıl Avrupa’da 997 bin adet binek otomobil satmış. Aynı dönemde Peugeot 865 bin, Citroen 542 bin adet binek oto satmış. Görüldüğü gibi Opel, PSA markaları arasında en büyük marka olacak. Öte yandan Opel’in katılımıyla PSA, Avrupa satışlarında Renault’nun önüne geçerek VW’nin ardından ikinciliğe yükseliyor.

Bu markaların Türkiye’deki durumları da pek farklı değil. Binek otomobil baz alındığında Opel, Türkiye pazarında geçen yıl 55 bin araç sattı. Bu rakam Peugeot ve Citroen’in toplamından da fazla oluyor; Peugeot’nun binek satışları 25 bin, Citroen’un satışları ise 17 bin adet. Ürün gamının büyük kısmını yenilemiş olan Opel, eni Insignia Grand Sport modelini de yılın ortasında pazara sunacak ve 2017 satışlarını 65 bin adede yükseltecek. Bir başka deyişle hem Avrupa’da hem de Türkiye tarafında Opel, kardeşler arasında en güçlüsü olacak gibi görünüyor. Sınıflarına göre ürünler tek tek incelendiğinde ise her markanın kendi alanlarında iddialı modelleri olduğu görülüyor. Peugeot’nun 2017 yenilikleri arasında 3008 ve 5008 serisi, Citroen’de ise yeni C3 var.

Bu yıl Avrupa’da başarıya koşacaklar

Castrol Ford Team Türkiye, 2017 yılında gözünü Avrupa’ya çevirdi. 2017 planlarını açıklayan ralli takımı, iki yıllık bir program kapsamında Avrupa Ralli Şampiyonası’nda başarı arayacak. Bu yıl Nisan ayında başlayıp Ekim ayında sona erecek olan Avrupa Ralli Şampiyonası dördü toprak, dördü asfalt toplam sekiz yarıştan oluşuyor. Takım ise Ford Fiesta R5 ve R2T araçlarıyla bu 8 yarışa katılmayı hedefliyor. Pilotlar ise Murat Bostancı - Onur Vatansever (Ford Fiesta R5) ile Buğra Banaz - Burak Erdener (Fiesta R2T) olacak.

Yandex park yeri bilgisi verecek

Yandex Navigasyon, park yerleri bilgilerini uygulamada gösterme, akıllı park asistanı ile park yerleri arasında rota oluşturma ve boş park yerlerini kullanıcılara bildirme gibi birçok yeniliği yakın zamanda kullanıcılarına sunacak. Uygulamanın harita ve kurum veritabanında da büyük bir güncelleme yapan Yandex Navigasyon, artık sesli yönlendirmede trafik ışıklarını da referans noktası alarak yol tarif edecek. Park Asistanı tarafından verilen bilgiler arasında boş park yeri sayısı, fiyat bilgisi ve otoparkın açık olduğu saatler de var.

Audi Q5 Türkiye’de

Audi’nin çok satan SUV modeli Q5, yeni nesliyle Türkiye’ye geldi. Sportif dinamizmi çok yönlü ve fonksiyonel bir yaşam alanıyla birleştiren Q5, ilk etapta 190 HP’lik 2.0 litre dizel motorla ithal ediliyor. Araçta ayrıca ileri teknolojiye sahip dört tekerlekten çekiş sistemi quattro, verimli motorlar, uyarlanabilir amortisörlere sahip havalı süspansiyon, geniş kapsamlı bilgi ve eğlence sistemleri ve sürüş destek sistemleri öne çıkıyor. Q5’in 2.0 TFSI 252 HP motor seçeneği ise daha sonraki dönemde Türkiye pazarına verilecek.

Aytemiz’den Motorcu Dostu İstasyon

Aytemiz, ‘Motorcu Dostu İstasyon’ projesinin startını verdi. Motorcu Dostu Aytemiz istasyonlarında, motosiklet kullanıcılarına özel park alanları ve bu alanın önünde, kullanıcıların kask, mont ve eldiven gibi eşyalarını bırakabilecekleri kişiye özel kilitli dolaplar, marketlerde ise hedef kitleye özel ürünler yer alacak. Ayrıca yakıt alımı sırasında oluşabilecek kazaları engellemek amacı ile motosikletlilere özel hazırlanan pompaların önünde, kaymaz bir zemin olacak. “Aytemiz motordan öde” hizmeti de kısa bir süre içinde anlaşmalı istasyonlarda uygulanmaya başlanacak.

Ferrari bu yıl da iddialı

Ferrari, 2017 F1 sezonunda yarışacak olan SF70H kodlu yeni yarış aracını tanıttı. Bu sene 70. kuruluş yılını kutlayan Ferrari markasının köklerine bir saygı niteliğindeki yeni F1 aracı, Fiat Chrysler Automobiles ve Ferrari CEO'su Sergio Marchionne, Scuderia Ferrari takım patronu Maurizio Arrivabene, teknik direktör Mattia Binotto, pilotlar Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel ile Antonio Giovinazzi’nin birlikte katıldığı özel bir etkinlikle tanıtıldı. Piste çıkan Scuderia Ferrari pilotları, yeni SH70H ile 100 km’lik özel bir test sürüşü de gerçekleştirdiler.















YORUM YAZ