MENÜ

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Üst düzey rekabet

Otomotiv sektörü lüks otomobillerdeki ÖTV oranının artacağına ilişkin beklentisini sürdürürken, diğer yandan da bu sınıftaki pazar payı yarışı hız kesmeden devam ediyor. Aslında hem fiyatları hem de sınıfları çok özel olsalar da, Premium sınıftaki otomobiller geçen yıl toplam pazardan yüzde 12 oranında pay aldılar. 2015 yılında 725 bin adet gerçekleşen binek otomobil pazarında, Premium sınıfında yer alan ve yüksek satış hacmine ulaşan dört markanın (Audi, BMW, Mercedes, Volvo) toplam otomobil satışları 89 bin adet olmuştu. Ki bu satış rakamlarına Land Rover, Jeep ve Porsche’nin 6 bin adetlik Premium SUV satışları dahil değil.

2015 yılında Premium sınıfında ipi, 31.221 adetlik satışla BMW göğüslemişti. Mercedes ise 30.333 adetle, yani küçük bir farkla ezeli rakibine geçilmişti. Ancak bu yıl bu iki Alman marka için işler farklı gelişiyor. İlk 10 aylık satış performansları incelendiğinde, BMW’nin bu dönemde 20.861 adet satış yaptığı görülüyor. Buna karşın Mercedes, 23.686 adet satışla, bu segmentin tartışmasız liderliğini ele geçirmiş gibi görünüyor. Mercedes’in bu başarısının arkasında model çeşitliliği, küçük sınıflarda sunulan küçük motor ve dizel alternatiflerinin varlığı, filo satışları, fiyat yapısı ve şüphesiz yüksek marka imajı ve prestiji de yer alıyor. Ancak sene henüz kapanmış değil. Önümüzde 2016’nın, satışlar açısından en hareketli geçmesi beklenen son iki ayı var. Kasım ve Aralık aylarında büyük filo bağlantılarının, şirket satın alımlarının ve bireysel müşteri alımlarının yoğunlaşması bekleniyor. Hele de gelecek sene, lüks otomobile ilave vergi gelmesi ve kur farklarının yansıtılması beklentisi, bu dönemdeki satın almaları iyice hızlandırabilir. Kim bilir, aradaki 3 bin adetlik fark bile kapanabilir.



Banttan indiği gibi satışa çıktı

Toyota’nın Türkiye’de üretmeye başladığı C segmentindeki Crossover modeli C-HR geçtiğimiz hafta Adapazarı fabrikasında banttan indi. Bu hafta ise 83 bin 850 TL’den başlayan fiyatla satışa çıktı.

Türkiye’de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR, geçtiğimiz hafta Adapazarı’ndaki Toyota fabrikasında gerçekleştirilen törenle üretim hatlarından çıkmaya başladı. Toyota C-HR ile Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Japonya dışında “Yeni Global Platform”da (TNGA) araç üreten ilk denizaşırı üretim tesisi oldu. C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52’den 97’ye çıktı.

Yıllık üretim 175 bin adet olacak

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye Genel Müdür ve CEO’su Hiroshi Kato şu açıklamalarda bulundu; “C-HR üretimiyle birlikte fabrikamızın toplam üretim kapasitesi yıllık 280 bin adede ulaşacak, bunun önemli bölümü de ihracata gidecek. Üretilen C-HR modellerinin ise yüzde 90’ı ihraç edilecek. C-HR’nin yıllık ortalama üretimi 175 bin adet olacak.”

Türkiye’de 83 bin 850 TL’den piyasaya çıktı

Geçen hafta banttan inen Toyota C-HR’nin Türkiye satışları da bu hafta başladı. Türkiye’de 1.2 lt benzinli ve 1.8 lt hibrit motorlarla satışa sunulan C-HR’de fiyat seviyesi 83 bin 850 TL’den başlıyor. Hibrit otomobillere özel olarak getirilen ÖTV indirimiyle birlikte, 1.8 lt’lik Hybrid versiyonun fiyatı da 98 bin TL’den başlıyor.

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, hibrit teşviğinin hayata geçmesiyle birlikte dizel araç satışlarında bir düşüş yaşanmasını beklediklerini de belirterek şunları söyledi; “Hibrit otomobillere verilen teşviklerden sonra Toyota C-HR’ın 1,8 lt otomatik vitesli hibrit versiyonunun fiyatı, benzer 1,6 dizel otomatik vitesli otomobillerden yaklaşık olarak 15 bin TL daha ucuz durumda.”

Çekici tasarım unsurları

Coupe hatlarıyla sportifliği öne çıkaran Toyota C-HR, ön bölümdeki sert hatlar ve yan gövdedeki şişkin çamurluklarla güçlü ve kaslı bir görünüm sergiliyor. Heyecan uyandıran elmas şeklindeki dış tasarımı ile de Toyota’nın yakın gelecekteki tasarım anlayışının ilk ipuçlarını veriyor.

Yeni Croosover aynı zamanda, hedef müşteri kitlesinin beklentilerine cevap verecek özelliklerle donatılmış. Giriş seviyesi Advance’de 17 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, Çift Bölgeli Otomatik Klima, 8 inç Toyota Touch 2 multimedya sistemi, geri görüş monitörü, yağmur sensörü, Cruise Control, Otomatik yanan farlar, LED gündüz farları ve elektronik park freni gibi donanım özellikleri var.

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Jaguar’ın elektriklisi I-PACE Concept

İngiliz otomobil üreticisi Jaguar; sürüş keyfi, performans, beş kişilik bir spor otomobil kullanımı ve elektrik teknolojisini Jaguar I-PACE Concept’te bir araya getirdi. Jaguar markasının karakteristik özelliklerini taşıyan Jaguar I-PACE Concept 400 HP çıkış gücü 700 Nm tork üreten elektrikli motoruyla 0-100 km/s hızlanmayı 4 saniyede tamamlıyor. 90 kW/sa lityum iyon bataryası kullanıcılarına 500 km’den daha uzun bir menzil sunacak.

Atık sudan çevreci yakıt

İspanyol otomobil üreticisi Seat, Aquila ile ortak gerçekleştirdiği Ar-Ge çalışmaları sonucunda, atık sudan dönüştürülen biyogazla çalışan bir araç geliştirdi. Arıtılmış sudan elde edilen biyometan yakıtı kullanan Seat Leon TGI’ın CO2 emisyonu, benzin kullanan bir araca göre yüzde 80 oranında daha düşük. Orta ölçekli bir atık su arıtma tesisi günde 1.000 m3’ten fazla biyogaz üreterek, yılda 15 bin km yapan 300 aracın ihtiyacını karşılayabilecek biyogaz üretebiliyor.

Selfie çeken anahtarlık

Türk Ar-Ge şirketi Blesh, Volkswagen işbirliğiyle selfie çeken akıllı anahtarlık geliştirdi. Bluetooth teknolojisiyle entegre edilen akıllı anahtarlık, Volkswagenim mobil uygulaması aracılığıyla, kullanıcıların telefonları ile araç anahtarları arasında iletişim sağlıyor. Akıllı anahtarlık, özel alarmı ve lokasyon takibi sayesinde otomobilin anahtarını ve cep telefonunu kaybetmeye son veriyor. Anahtarlık aynı zamanda bir selfie kumandası olarak da çalışıyor ve 50 metre mesafeden telefonları yöneterek selfie çekme imkanı da sunuyor.







YORUM YAZ