MENÜ

Crossover sınıfının öncüsü

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, otomotiv sektörüne ilişkin şu açıklamalarda bulundu; “2015, otomotiv sektörü açısından rekorlarla kapanan bir sene oldu. 2016 yılının ilk yarısında ülkede yaşanan tüm olumsuz gelişmelere rağmen otomotiv pazarı pozitif yönlü bir ivme göstermekteydi. Temmuz ayı ve sonrasında durum bunun tam tersine döndü ancak Eylül’den itibaren toparlanma başladı”.

Pazar düşerken Nissan yükseldi

Pazardaki düşüşe rağmen Nissan’da yükseliş olduğunu belirten Özkök, sözlerine şöyle devam etti; “2015 senesini yüzde 2,7 pazar payı ile tamamladıktan sonra 2016'ya hızlı bir başlangıç yaptık ve ilk çeyrek sonunda yüzde 3,4 pazar payına ulaştık. Yılın ilk döneminde 2 yeni model olan Navara ve Pulsar lansmanları ile ürün gamımızı kuvvetlendirdik. Qashqai artan rekabete karşın 10’uncu yılında da pazarın en çok satan SUV modeli konumunda. X-Trail, Juke ve Micra modellerimiz de kendi segmentlerinde marka satışlarını destekliyor. Özetle ilk 9 aya baktığımızda toplam pazar yüzde 4 düşerken, Nissan satışlarını yüzde 11 artırdık. Geçen yılı 26 bin 400 adetlik rekor satış adediyle kapattıktan sonra bu artış trendini korumayı ve yıl sonuna kadar geçen yılın yüzde 10 üzerinde satışa ulaşmayı hedefliyoruz”.

Teknolojik yeniliklerde de öncü

Paris Otomobil Fuarı’nda teknolojik yenilikleri sergilediklerini belirten Özkök şunları açıkladı; “Nissan olarak, özellikle teknolojik gelişim ile üst segmentlerde gördüğümüz birçok yeniliği B segmentine kadar getirdik. Sürüş güvenliği ve konforu ile müşterilerimize çok daha heyecan verici, araçlarından aldıkları keyfi artıran bir deneyimi yaşatmak en büyük amacımız. Otomotiv endüstrisinde teknolojik atılımlarımızla da öne geçmek istiyoruz. Bu anlamda “Intelligent Mobility – Akıllı Ulaşım” yaklaşımının bir ürünü olan ProPILOT teknolojisi önümüzdeki sene önce Qashqai modelinde uygulanacak. Bu teknolojiyi kısa süre içinde Türkiye’de de piyasaya sunup sürücüsüz araçlar konusunda ilk sırada yer almayı hedefliyoruz”.

Efsanevi pick-up Navara

Mart ayında tanıtılan, Navara’nın yenilenmiş versiyonu ile Nissan, Pick-Up sınıfına başarılı bir geri dönüş yaptı. Nissan’ın hedefi SUV’dan sonra Pick-Up segmentinde de liderliğe ulaşmak. Navara’da 2.3 lt hacimli, 160 ve 190 HP’lik dizel motorlar, üst versiyonlarda ise 4x4 çekiş sistemi ve otomatik vites seçeneği sunuluyor. Özellikle üst versiyonların ticariden çok hobi kullanımına hitap ettiği belirtiliyor.

10’uncu yılında Qashqai

Crossover segmentinin öncüsü Qashqai, 2006 yılında lanse edildiğinden beri Nissan’ın Avrupa’da ve Türkiye’de en çok ses getiren modeli olmuş. Bugüne kadar 80 bini aşkın satışa ulaşan ve Türkiye’de en çok satan SUV olma özelliğini sürdüren Qashqai, önümüzdeki yıl “Intelligent Mobility – Akıllı Ulaşım” yaklaşımının bir ürünü olan ProPILOT teknolojisiyle getirilecek. Qashqai’da benzinli ve dizel toplam üç motor, 4x4 ve otomatik vites seçenekleri var. Nissan’ın SUV serisinde ayrıca Juke ve X-Trail modelleri de var.

Ailelerin yeni tercihi Pulsar

Mayıs ayında Türkiye’ye getirilen Pulsar, Nissan’a yeni bir güç katmış ve marka satışlarını da kendi segmenti içinde desteklemiş durumda. Özellikle ailelerin tercih ettiği Pulsar; dinamik tasarımı, cömert iç hacmi, turbo motorları ile ilgi görüyor. Pulsar’da benzinli (115 HP) ve dizel (110 HP) motorlar yer alıyor. Ayrıca benzinli motorda otomatik vites seçeneği de var.

Paris’in gözdesi Micra Gen5

Paris Fuarı’nda Nissan standının odağındaki yenilik Micra Gen5 olarak lanse edilen yeni nesil B hatchback modeliydi. Mevcut modele göre çok daha farklı bir tasarımla öne çıkan Micra Gen5, 17 cm uzayarak 4 m’ye ulaşmış. Micra Gen5 benzinli ve dizel motor seçenekleri sunacak.

Kia’da 10 yıllık Schreyer saltanatı

Kia’nın başarısında yenilikçi tasarım vizyonuyla önemli rol oynayan Peter Schreyer, şirketteki 10’uncu yılını kutluyor. Kia’nın küresel satışlarının 2005’ten 2015’e kadar geçen 10 yıllık dönemde 1,1 milyon araçtan 3,05 milyon araca yükselmesinde önemli rolü bulunan Peter Schreyer, markanın dünyada algılanma biçimini kökten değiştirdi.

Park yeri bulmaya yardımcı

Bosch ve Daimler, büyük şehirlerde sürücüler için önemli bir sıkıntı olan boş park yeri bulmayı kolaylaştırmayı hedefliyor. İki Alman şirketi, Stuttgart şehrinde, topluluk tabanlı park etmeye yönelik bir pilot proje başlattı. Projenin temel prensibi, yoldan geçen araçların, kaldırım kenarındaki boş park yerlerini bulup topluluktaki diğer araçların yol bilgisayarlarına ve navigasyon sistemine bildirmesi esasına dayanıyor.

Michelin, Paris’te yeniliklerini tanıttı

Lastik üreticisi Michelin, Paris Otomobil Fuarı’nda iki yeni lastiği olan Michelin Crossclimate + ve Michelin Pilot Sport 4S’i otomobil tutkunlarının beğenisine sundu. Kış sertifikalı yaz lastiği CrossClimate+ her mevsim koşulunda ilk kilometreden son kilometreye kadar mükemmel performans iddiasına sahip. Michelin Pilot Sport 4S ise spor ve yüksek performanslı otomobiller için hem kuru hem de ıslak zeminde maksimum performans sunmayı hedefliyor.

Shell Eco-marathon ikinci kez Türkiye’de

Shell Türkiye, TİM ve OİB işbirliğiyle, 7-9 Ekim tarihleri arasında, Türkiye’de ikinci kez gerçekleştirilen Shell Eco-marathon sonuçlandı. Geleceğin mühendislerinin tasarladığı enerji verimli otomobiller İstanbul’da kıyasıya yarıştı. Dünyanın en önemli öğrenci inovasyon yarışmalarından biri olan Shell Eco-marathon’da takımlar, “en az enerjiyle en uzun mesafe” gitmek için mücadele etti. Prototip kategorisinde birinci olan araç 1 litre benzinle 300 km yol gitme kapasitesine sahip.

Mercedes-Benz’e ilk Türk Başkan

“Mercedes-Benz Otomobil Pazarlama ve Satış Grubu Başkanı” olarak atanan Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Britta Seeger’in yerine, halen Mercedes-Benz Türk Otobüs ve Kamyon Pazarlama ve Satış Direktörü görevini yürüten Süer Sülün getirildi. Daimler’in yerel potansiyel ve yetkinliğe inancının bir göstergesi olan bu atama ile Süer Sülün, Mercedes-Benz Türk’ün tarihindeki ilk Türk Direktörler Kurulu Başkanı oldu.

Avrasya Tüneli 20 Aralık’ta açılacak

Asya ve Avrupa kıtalarını ilk kez deniz tabanı altından geçen bir karayolu tüneliyle bağlayan ve 20 Aralık’ta hizmete açılması planlanan, toplam 14,6 kilometrelik üç ana bölümden oluşan Avrasya Tüneli inşaatının yüzde 92’si tamamlanmış durumda. İki katlı olarak inşa edilen Avrasya Tüneli’nde her katta 2 şeritten tek yönlü geçiş sağlanacak. Proje tamamlandığında Kazlıçeşme-Göztepe güzergâhında yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inecek. Araçlar OGS ve HGS sistemleriyle ödeme yapabilecek.



YORUM YAZ