MENÜ

10 yıldır lider

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

2007 yılında Japon üretici Nissan, C sınıfı Crossover modeli Qashqai'ı piyasaya sunduğunda, bu segmentin hem yaratıcısı, hem de doğal lideri oldu. Qashqai 10 yıldır bu segmentteki lider pozisyonunu hem Avrupa'da hem de Türkiye pazarında korumayı başardı. 2014 yılı başında ikinci nesliyle pazara sunulan Qashqai, onuncu yılındaysa hafifçe makyajlanarak daha şık bir hale kavuştu. Yenilenen unsurlar arasında ön ve arka tampon, ızgara, adaptif LED farlar, sis farları, köpekbalığı sırtı formunda anten var. İç mekanda ise yeni dört kollu direksiyon, hafızalı deri koltuklar ve Bose ses sistemi kullanım konforunu öne çıkarıyor. Nissan Intelligent Mobility güvenlik özelliklerine yaya algılama ve park esnasında çapraz trafik uyarı fonksiyonları eklenmiş ama markanın 2017 için vaadi olan otonom sürüş özellikleri 2018 yılına ötelenmiş, oysa Qashqai'ın rakipleri bu özellikleri çoktan sunmaya başladılar.

Dizel otomatik tercih edilecek

Motor cephesinde yenilik yok, 1.2 lt'lik (115 HP) benzinli motor manuel ve otomatik şanzımanla alınabiliyor. 1.5 lt dCi (110 HP) dizel motor manuel şanzımanla, 1.6 lt 130 HP'lik dizel motor ise hem manuel, hem de otomatik şanzımanla alınabiliyor. 4X4 ise güçlü dizelin manuel versiyonlarında sunuluyor. Fiyat seviyesi 92 bin TL'den başlıyor, en çok tercih edilen dizel otomatik versiyonda ise fiyatlar 121 bin TL'den başlıyor, üst versiyon olan Platinum Premium Pack'de 170 bin TL'ye kadar ulaşıyor.

Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök yaptığı açıklamada şunları söyledi; “Qashqai yalnızca sahip olduğu teknolojilerle değil, iç ve dış tasarımıyla da 10 yıldır sınıfının öncüsü konumunda. Türkiye ve Avrupa’da yıllarca en çok satan SUV modeli olması, ona bir lider duruşu kazandırdı. Şimdi yapılan premium yenilikler ve değişiklikler ile kuralları baştan yazacak."

Lüks aile fotoğrafı

Mercedes, geçen yıl piyasaya sunduğu orta üst segmentteki E Serisi ürün ailesini, 2017'de seriye ilave ettiği All-Terrain, Coupe ve Cabrio modelleriyle tamamladı. Ailenin son üyesi olan Cabriolet versiyonun da gelmesiyle birlikte tamanlanan aile fotoğrafı, İstanbul-Kırklareli arasında yapılan bir test sürüşü sırasında çerçevelenerek albümdeki yerini aldı. Basın mensupları E Cabriolet'i kısa süre de olsa üstsüz kullanmanın keyfini çıkarttılar. Bu, aynı zamanda 2017'de 50'nci yılını kutlayan Mercedes-Benz Türk'ün de Türkiye'de gerçekleştirdiği ilk otomobil basın test sürüşü oldu. Test sürüşünün yanı sıra Mercedes Connect me hizmetlerinin de tanıtımı yapıldı.

Premium segmentin 1 numarası

Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu Direktörü Şükrü Bekdikhan, “Geçen yıl Türkiye’de otomobil pazarında yeni bir satış rekoruna imza attık ve Premium Segment’in 1 numaralı markası olduk. 2017 yılına da önceki yıllardaki başarılarımızı sürdürme kararlılığı ile yola çıktık. E-Serisi ailesinin yeni üyelerini bu yıl Türkiye’de satışa sunarak çıtamızı daha da yükselttik“ dedi.

YORUM YAZ