MENÜ

Voleybol ile plaja indiler

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Sporu yaygınlaştırmayı önemsediklerini söyleyen Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, “Yeni nesillerin farklı sporlara ilgisini artırmamız lazım. Bu nedenle marka olarak yaz boyu plaj voleybolunun bir parçası olacağız ” dedi.

Daha önce futbola A Milli Takım düzeyinde, basketbol ve eSpor’a ligler ve özel organizasyonlar çerçevesinde sponsor olan Teknosa, bu kez Türkiye Voleybol Federasyonu Plaj Voleybolu Resmi Sponsoru oldu.

Sporun fiziksel aktivitenin yanı sıra birleştirici gücünün de önemli olduğunu söyleyen Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, “Teknoloji spora, spor teknolojiye ivme kazandırıyor. Spora, özellikle de gelişmekte olan dallara destek vermeye devam edeceğiz. Türkiye Voleybol Federasyonu Plaj Voleybolu Resmi Sponsoru olmaktan da çok mutluyuz” dedi.

Geçmişte kendisinin profesyonel olarak voleybol oynadığını belirten Gürcan, şöyle devam etti: “Sporu yaygınlaştırmayı ve spor yapmaya teşvik etmeyi önemsiyoruz. Gençlerle bir araya geldiğimde onlara spor yapmalarını tavsiye ediyorum. Voleybol ve takım sporlarının, iş dünyasında pek çok dinamiğin de karşılığı olduğunu düşünüyorum. Voleybolda nasıl takım olmak, kendi dar sahanda hızla gelen topu karşılamak ve iletişimde iyi olmak çok önemliyse bir kurumda da durum farklı değil. İş hayatında nasıl başarılar kadar başarısızlıklar varsa, voleybolda da kazanmak kadar kaybetmeyi de bilmek gerekiyor. Spor fiziksel gelişim kadar, kişisel gelişimi de destekliyor. Yeni nesillerin farklı sporlara ilgisini daha artırmamız lazım. ”

‘Tanıtımda spor önemli’

Plaj voleybolunun, özellikle olimpiyatların en fazla takip edilen spor dallarından olduğunu kaydeden Gürcan, konuyla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Türkiye’nin dünyadaki tanıtımı için de spor en önemli araçlardan bir tanesi. Her branştan takımlarımızın uluslararası organizasyonda temsilleri, bayrağımızı o platformda dalgalandırmaları hepimiz için gurur verici. Yaz boyu Türkiye ’nin dört bir yanında eğlence ve coşku dolu birçok ulusal ve uluslararası organizasyon gerçekleşecek ve biz de marka olarak bunun bir parçası olacağız.”

Plaj voleybolunun kısa tarihi

Dünya’da plaj voleybolu, 1920’li yıllarda Amerika ’da Santa Monica sahillerinde oynanmaya başlanırken, 1945 ’ten sonra Avrupa’ya yayıldı. 1980’lerden itibaren de ilk resmi organizasyonlar düzenlenmeye başladı.

1990’lı yılların başında Uluslararası Voleybol Federasyonu (FIVB), plaj voleybolunu bünyesi içine aldı ve ilk resmi Dünya Turu ’nu başlattı.

Plaj voleybolunun başarılı grafiği sonucunda 1996 yılında plaj voleybolu ilk kez Atlanta Yaz Olimpiyatları ’na girerken, o günden bu yana olimpiyatların en coşkulu, eğlenceli ve gözde spor dallarından bir tanesi olarak dikkat çekiyor.

Türkiye ’de ise plaj voleybolu 1990’lı yılların ortalarından sonra popüler hale gelmeye başladı. 2009 yılı itibariyle Türkiye Voleybol Federasyonu plaj voleybolu milli takım yapılanmasını ve plaj voleybolu ligi uygulamasını başlattı.

2012 yılında itibaren ise Türkiye Voleybol Federasyonu, Pro Beach Tour Türkiye serisini ve Avrupa Plaj Voleybolu Şampiyonası serisini düzenlemeye başladı.

Artık Türkiye’de Dünya Turu, Avrupa Şampiyonası Masters Turu, Balkan Beach Tour, Pro Beach Tour Türkiye Serisi, Kulüpler Ligi, Gençler Türkiye Şampiyonaları, Şirketler Ligi, Veteranlar Türkiye Şampiyonası gibi birçok organizasyona imza atılıyor.

‘Tüketici teknolojileri pazarı ilk çeyrekte yüzde 16 büyüdü’

Tüketici teknolojileri pazarının ilk çeyrekte yüzde 16 seviyesinde büyüdüğünü kaydeden Bülent Gürcan, sektöre yönelik şu bilgileri paylaştı: “Büyümenin lokomotifi yüzde 30’a yaklaşan oran ile Telekom/cep telefonu kategorisi oldu. Telekom’un toplam büyüklükteki payı yüzde 50 seviyesine dayandı. Küçük Ev Aletleri yüzde 20 ve TV ’lerin içinde bulunduğu Tüketici Elektroniği ise yüzde 16 büyüme gerçekleştirdi. Organize perakendenin bu yıl yine çift haneli büyümesi öngörülüyor. Hedeflenen büyüme oranlarına ulaşmada, perakende ve tüketici elektroniği açısından daha hareketli bir dönem olan ikinci yarının performansının etkili olmasını bekliyoruz. Teknoloji ürünlerinde yeni lansmanlar, sektörde farklılaşan hizmetler de bunu destekleyecek. Biz bu konuda pazara hareket getirecek işlere imza atmaya devam ediyoruz.”

Şu anda 69 ilde 208 mağazaları bulunduğunu belirten Gürcan, “Türkiye’nin açık ara en yaygın teknoloji perakende zinciriyiz. Tüketicilerle buluştuğumuz doğru lokasyonlarda mağaza açıyoruz” dedi.

‘e-Spor Ödülleri projesini hayata geçirdik’

Teknolojinin ve internetin hızlı gelişimiyle, oyunların hem ulaşılabilirliğinin hem de çeşitliliğinin arttığını söyleyen Bülent Gürcan, “Türkiye’de gençlerin ilgisiyle, dijital oyunlar ve e- Spor sektörleri önemli bir potansiyele sahip” dedi.

Teknosa olarak, e-Sporun özellikle gençler için ne ifade ettiğini çok iyi bildiklerini belirten Gürcan, şöyle devam etti: “Türkiye’de, önümüzdeki dönemde daha da gelişecek olan bu dünyanın bir parçası ve öncülerinden biri olmak bizim için çok değerli. Bu kapsamda, bugüne kadar pek çok e-Spor organizasyonda yer aldık. Ayrıca, bu yıl ilk defa, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de heyecanla takip edilen e-Spor’un en iyilerinin ödüllendirildiği ‘Teknosa Oyunun Büyükleri E-Spor Ödülleri’ni hayata geçirdik. Spor Arena jürisi ve oyun severlerin oylarıyla toplam 12 dalda kazananlar belirlendi. Türkiye ’de bu alanda ilk kez gerçekleştirdiğimiz bu ödül organizasyonunu sporcularla ve e-sporu destekleyenlerle paylaşmaktan çok mutlu olduk.”

Gaming alanları

Bu alana yönelik Teknosa’da marka ve ürün çeşitliliğini sürekli artırdıklarını dile getiren Gürcan, “Mağazalarımızda e-Spor ve gaming için özel alanlar oluşturuyoruz. Bunun da ötesinde, Teknosa güvencesi ve tecrübesini yansıtan kendimize ait özel markalı Preo ürünlerimizde oyunculara kaliteli ve uygun fiyatlı çeşitler sunuyoruz. Klavyelerimiz, mouselarımız, kulaklıklarımız ile maksimum oyun deneyimi yaşatıyoruz. Preo cirosunun yaklaşık yüzde 25 ’ini gaming ürünlerimiz oluşturuyor ” diye konuştu.

‘Yatırımlarımızı 2 kat artırdık ’

2018’i Teknosa’nın dijital dönüşüm sürecinde bir seferberlik yılı olarak gördüklerini ifade eden Bülent Gürcan, “Bu çerçevede iki katına çıkardığımız yatırımlarımızı sadece teknolojiyle sınırlandırmayacağız. Yetenek yönetimi de ajandamızın ana maddeleri arasında yer alıyor ” dedi.

Gürcan, “Hedeflediğimiz dönüşümü hayata geçireceğimiz liderler ve ekibimiz için programlar hazırlıyoruz” diye konuştu.

Gürcan, yeni yatırım hedefleriyle ilgili olarak da şu bilgileri paylaştı: “Bu yıl geçen yıla göre yatırımlarımızı 2 kat artırdık. Ve toplamda 60 milyon TL seviyesinde yatırım hedefimizde ilerliyoruz. Yatırımlarımızın odağında, tüketiciye dijital ve fiziki kanalların hepsinde kesintisiz entegre hizmet imkanı sağlayan omnichannel (çoklu kanal) modeli bulunuyor. ”

YORUM YAZ