MENÜ

Ülker, gençlerle E-Spor'da buluşacak

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Türkiye’de her geçen gün popülaritesi artan League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin yeni sponsoru Ülker oldu. Etkinliği düzenleyen Riot Games ile Ülker arasında yapılan anlaşma çerçevesinde, 2017 yılının sonuna kadar Şampiyonluk Ligi’nin sponsoru artık Ülker. Bu kapsamda tüm League of Legends Şampiyonluk Ligi takım formalarının kollarında şirketin logosu yer alacak. Pladis Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya Pazarlama Başkan Yardımcısı Başak Karaca, dijitalleşmenin sadece bir pazarlama konusu değil, iş yapış biçimlerini ve kültürlerini oluşturduğunu söyledi. Ülker olarak 73 yıldır bu topraklarda küçük mutluluk anlarını sahiplendiklerini hatırlatan Karaca, “Özünde dokunduğumuz insan duygusu Türkiye’nin ilk gazete reklamını ya da radyo duyurusunu yaptığımız dönemlerle aynı. Ülker markasını gelecek nesillere taşımak için günün ruhuna uygun ve güncel tutmayı önemsiyoruz” dedi.

Hedef kitle

Bu bağlamda dijitalleşmeye önem verdiklerini kaydeden Karaca, “Bu alandaki gayretlerimizi dünya normlarıyla karşılaştırıyor ve kendimizi sürekli yeniliyoruz. E-sporu ise 2015 yılında başladığımız ‘mutluluk her yerde’ kampanyamızda genç hedef kitleyle etkileşimde olacağımız ana alan olarak belirledik” diye konuştu.

‘Mutluluk oynanır’

O dönemde yaptıkları iletişim çalışmalarında, e-spor’da ilk TV reklamını çeken kurum olduklarını anlatan Karaca, şöyle devam etti: “E-spor’a özel ‘mutluluk oynanır’ sloganıyla açtığımız Youtube kanalımızda 6 ayda 6 milyondan fazla izlenmeye ve yaklaşık 110 bin aboneye ulaştık. Şimdi bu alandaki faaliyetlerimizi bir adım öteye taşıyarak League of Legends Şampiyonluk Ligi’ne destek veriyoruz. Böylece etkileşimimizi daha da renkli ve değişik projelerle genç ve güncel tutacağız. Ülker ana markası en aktif markamız olurken, hedef kitleye uygun CafeCrown, Ülker Metro, Çizi, Krispi, Oneo gibi alt markalarımız da gençlerle bağlılıklarını bu ortamda artıracak.”

E-spor ekonomisi

Teknoloji ve internet altyapısındaki gelişim, oyunların hem ulaşılabilirliğini hem de çeşitliliğini artırıyor. Türkiye’de de dijital oyunlar ve espor, hızlı büyüme potansiyeline sahip sektörler. Türkiye’de 30 milyona yakın oyuncu olduğu biliniyor ve oyun pazarının 500 milyon dolar sınırına ulaşması bekleniyor. Araştırma şirketi Super Data’nın paylaştığı bilgiler doğrultusunda, konsollar, donanım ve yazılım ögelerini kapsayan oyun sektörü 2016 yılını tüm dünya genelinde 91 milyar dolarla kapattı. 2016 yılında 892 milyon dolar büyüklüğündeki e-spor pazarı, sektörlerin ilgisini çekmeye başladı.

100 milyon oyuncusu var

League of Legends Şampiyonluk Ligi’ni düzenleyen Riot Games’in Türkiye Müdürü Bora Koçyiğit ise, e-spor olarak tanımlanan bilgisayar ve konsol üzerinden oynanan bu tür strateji oyunlarının son birkaç yıldır gençler arasında çok popüler hale geldiğini söyledi. Koçyiğit, “Formalı, sponsorlu, ciddi hayran kitlelerine sahip profesyonel sporcuların sanal ortamda bir araya geldiği bir branş. Stratejinin, reflekslerin ve karşılıklı zekânın mücadelesini sanal bir dünyanın içerisinde izlemek için artık milyonlar ekranları başına toplanıyor” dedi. Dünyada 100 milyondan fazla kayıtlı League of Legends oyuncusunun bulunduğunu kaydeden Koçyiğit, “Türkiye’de de her gün 14-28 yaşları arasında 3 milyon oyuncu takımlar halinde bu oyunu oynuyor” diye konuştu.

‘Kulüpler bu alanı keşfetti’

Son yıllarda büyük futbol kulüplerinin de bu alanı keşfettiğini belirten Koçyiğit, şu bilgileri verdi: “Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galatasaray gibi büyük spor kulüpleri e-spor takımlarını kurdu. İzmir’in köklü kulüplerinden Karşıyaka da Ocak 2017’de e-spor takımını duyurdu. Dünyada bunun çeşitli örnekleri var. 2016’da Avrupa Ligi’nde mücadeleye başlayan Schalke 04’ün yanı sıra geçtiğimiz sene PSG’de bu kervana katıldı. Ocak 2017’de yeni e-spor takımı açıklayan son uluslararası marka ise Miami Heat oldu.”

League of Legends nedir?

Online oynanan bir strateji oyunu. ✓Temel amaç, rakibin alanını ele geçirmek. ✓Birbirinden farklı 130’dan fazla karakter var. ✓Her takım 5’er kişiden oluşuyor. ✓Oyuna liderlik eden ülke Güney Kore. ✓Dünyada 100 milyondan fazla oyuncuya sahip. ✓Oynayanların ağırlıklı yaş aralığı: 14-28. ✓Türkiye’de 3 milyon oyuncusu var. ✓2014, 2015, 2016 finalleri Ülker Sports Arena’da yapıldı. ✓2016 TBF yayınını Youtube üzerinden 750 bin kişi izledi.


Muslera:Şık giyinmeye özen gösteriyorum

Puma, Uruguay Milli Takımı ve Galatasaray’ın sevilen kalecisi Fernando Muslera ile İlkbahar-Yaz 2017 koleksiyonunun fotoğraf çekimi için bir araya geldi. Çekim boyunca eğlenceli kareler elde edilirken Muslera, koleksiyonun en dikkat çeken parçaları ile poz verdi. Muslera çekim sonrasında Puma ile yaklaşık 2 yıldır devam eden işbirliklerinin bir gönül ilişkisine döndüğünü ve kendisini artık aileden biri olarak hissettiğini söyledi. Muslera, “Giyimime mümkün olduğunca dikkat ediyor ve şık giyinmeye özen gösteriyorum, bu nedenle günlük hayatımda da Puma ürünlerini severek giyiyorum. İyi giyindiğiniz zaman kendinizi her zaman iyi hissedersiniz” dedi.

Dinamik tasarım

Muslera’nın, SS17 koleksiyonundaki tercih ettiği parçalar ise Evostripe Space Knit, Roma, Igniteevo KNIT, evoPOWER Vigor ve evoTRG gibi ürünler oldu. Atletik tarzı günlük şıklıkla buluşturan Evostripe Space Knit tshirt’leri, ünlü İtalyan çizer Ale Giorgini’nin modern çizgilerinden oluşan deseniyle dikkat çekiyor.

Sokak modası

Puma’nın 50 yıldır sokak modasına damga vuran efsane ayakkabısı Roma, günlük kombinlerde de rahatça kullanılabiliyor. Yeni evoPOWER Vigor krampon, çivi tasarımı ve kullanılan özel materyalleri sayesinde hafiflik ve dayanıklılığı birlikte sunuyor. EvoTRG serisi antrenman formaları ise dinamik tasarıma sahip.

Siyah, beyaz ve gri üçlemesi

Koton Sport, tüm spor dallarına uygun 233 parçalık koleksiyonu ile bu sezon da moda ve sporu harmanlıyor. Bu sezona özel olarak 4 farklı temadan oluşan 233 parçalık koleksiyon, tasarımlarda kullanılan renkler ve detaylar ile de sportif kadının güçlü ve özgüvenli duruşuna trend bir dokunuş yapacak. Koton Sport Kadın Koleksiyonu’nun 58 parçadan Black of Clash teması, siyah, beyaz ve gri uyumu ile tasarımlara hayat veriyor. Koleksiyonda yer alan parçalarda görülen gümüş varak detayları ise sportif kadınlara ayrı bir ışıltı sunuyor. Marka, Black of Clash temasında kullandığı Fransızca sloganlarla spor stiline eğlence katmayı da amaçlamış.

Geometrik dokunuşlar

Koleksiyon içinde yer alan Clash temalı parçalar, spora biraz renk katmak isteyen kadınlara hitap ediyor. Clash temalı parçalarda aynı zamanda, geometrik dokunuşlar ve slogan detayları da dikkat çekiyor. Mart ayının sonuna doğru moda ve spor tutkunları ile buluşacak Ebru Şallı Loves Koton Sport Koleksiyonu da, en yeni spor trendlerini sunmaya hazırlanıyor.

Sportif lüks...

Lüks moda perakende zinciri Harvey Nichols , sportif şıklık denilince akla gelen markaları tek bir çatı altında topladı. Spor salonlarından sokaklara taşınan sportif şıklık, 2017 ilkbahar/yaz sezonunda en çok tercih edilen trendlerden biri olmaya aday. Harvey Nichols , Adidas, Adidas by Stella, Dimensione Danza, Koral, LNDR, Monreal London, NOKA’OL ve Jeggie markalarının trend parçalarıyla spora lüks bir esinti sunuyor.

Antrenmanların tamamlayıcısı

Slazenger, spor tutkunları için tasarladığı yeni modelini tanıttı. 1881 yılından beri sporun modasını belirlemeyi hedefleyen Slazenger, 2017 saat koleksiyonlarını da spor tutkunları için tasarladı. Markanın SL.09.1372 modeli, 47 mm çelik kasa ve lacivert, siyah ve yeşil silikon kayış seçenekleri ile öne çıkıyor.

Su geçirmez...

Sportif ve eğlenceli tasarımları ile hem rahat hem şık seçenekler sunmayı amaçlayan Slazenger’ın SL.09.1372 modeli, spor tutkunları için farklı bir alternatif olacak gibi. Kristal cama sahip modelde 50 metre su geçirmezlik özelliği bulunuyor. Kadranında bulunan takvim de zamanı kaçırmak istemeyenler için tasarlanmış.

YORUM YAZ