MENÜ

‘Türkiye, spor turizmiyle ön plana çıkmaya başladı'

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Dünyanın dört bir yanından futbolseverler, bu kez ekran başında ya da tribünlerde değil, sahalarda yerini almaya hazırlanıyor... Türkiye’nin ilk uluslararası amatör futbol turnuvası World Football Week (Dünya Futbol Haftası), 6 - 11 Kasım tarihleri arasında 1000’in üzerinde amatör sporcu ve misafirlerinin katılımıyla Antalya’da düzenlenecek. World Football Week’in, dünyanın dört bir yanından futbolseverleri profesyonel bir turnuvada sahaya çıkarmak üzere kurulan bir futbol markası olduğunu söyleyen World Football Week CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Bora Aksoylu, “Çalışmalarımıza 2017 yılında başladık, ilk etkinliğimizi de kasım ayında Antalya, Belek’te gerçekleştireceğiz” dedi. Bu etkinlikle amatör sporcular için dünya kupası düzenlediklerini ifade eden Aksoylu, “Hedefimiz, futbolu bir hobi, bir tutku olarak gören kişileri bir araya getirirken, aynı zamanda bu kişilerin kendilerini profesyonel futbolcu olarak hissetmelerini sağlamak” diye konuştu.

Futbol etkisi

Türkiye’nin dünyanın en önemli futbol ülkelerinden birisi olduğunu vurgulayan Aksoylu, şöyle devam etti: “Antalya’nın ve ülkemizin tanıtımında rol oynamak için tüm detaylar üzerinde titizlikle çalışıyoruz. Ayrıca 2024 Avrupa Futbol Şampiyonası’nı düzenlemek isteyen ülkemize de büyük katkı sağlayacağımıza inanıyoruz.” Futbolun, 150 yılı aşkın süredir tüm dünyada kabul gördüğünü kaydeden Aksoylu, “Üstelik bu sporu profesyonel olarak icra edenlerin yanı sıra hobi olarak da yapan büyük bir kitle var. Futbolun insanlar üzerinde çok farklı bir etkisi var. Azim, hırs, tutku, coşku, hayal kırıklığı, üzüntü, sevinç, inanç, mutluluk gibi birçok duyguyu aynı anda yaşatabiliyor” dedi.

‘Ekonomiye katkı sağlamayı hedefliyoruz’

Turnuvaya her meslekten ve her ülkeden dileyen herkesin katılabileceğini dile getiren Bora Aksoylu, şunları söyledi: “Burada tek kriterimiz yaş. Tüm uluslararası amatör futbol turnuvalarında olduğu gibi bizde de yalnızca belirlenen yaş grupları katılım gösterebiliyor. 30 - 45 yaş ve 45 yaş üzeri olmak üzere iki ayrı yaş kategorimiz var.” Aksoylu, şöyle devam etti: “World Football Week ile ülkemizin turistik potansiyelini artırarak ekonomiye katkı sağlayacağımıza inanıyorum. Türkiye, artık spor turizmiyle de ön plana çıkmaya başladı. Bu noktada Antalya için spor turizminin başkenti dersek haksız sayılmayız. Yalnızca bu yıl 1.500’ün üzerinde futbol takımı ikinci yarı hazırlık kampını Antalya’da geçirdi. Futbolun yanı sıra diğer branşların da kamplarıyla birlikte toplamda 100 milyon euro gelir hedefleniyor. Antalya özellikle futbol ve golf sporuyla ilgilenenlerin tercih ettiği yerlerin başında gelmeye başladı. Önümüzdeki yıllarda bu ilgi katlanarak artacaktır diye düşünüyorum.”

20 ülkeden 1000 sporcu katılacak

Altı gün sürecek turnuvada 1000’in üzerinde amatör sporcunun katılacağını kaydeden Bora Aksoylu, “World Football Week’i uluslararası bir turnuva olarak kurguladık. Bu nedenle hedefimiz en az 20 ülkeden amatör sporculara ulaşmak” dedi. Aksoylu turnuvanın açılış ve kapanış seremonisinde planladıkları etkinlikleri şöyle anlattı: “İlk gün kura çekimi yapılacak, ikinci gün itibarıyla ise maçlar oynanmaya başlayacak. Turnuva boyunca futbolla ilgili film gösterimleri, ayak tenisi ve dünyaca ünlü yıldızlarla söyleşiler gibi pek çok özel etkinlik gerçekleştireceğiz. Kapanışta ise önce final maçı oynanacak, ardından bir şov maçı düzenleyeceğiz. Sonrasında ödül törenimiz olacak. Diğer tüm takımlara da plaket takdim edeceğiz.”

100 takım sahaya çıkacak

Turnuvada toplamda sahaya 100 takım çıkarmayı hedeflediklerini anlatan Bora Aksoylu, şu bilgileri verdi: “Her bir turnuvada altışar maç yapılacak, yaklaşık 250 maç oynanacak. Her maç için yeterli sayıda hakem yönetim gösterecek. Turnuvanın final maçlarında ise tanınmış profesyonel hakemler düdük çalacak. Dünya çapında ses getireceğine inandığımız World Football Week’in, her yıl düzenlenen klasik turnuvalar arasına girmesini hedefliyoruz. Bu turnuvanın kalıcı olması durumunda farklı ülkelerde de futbol haftaları düzenlemek istiyoruz. Bunun için de önümüzdeki dönemde çalışmalarımıza başlayacağız.”

Yeni modelini Rap müziğiyle anlatacak

Spor ürünleri markası adidas Originals, 90’lardan ilham alan ve markanın tarihten bu yana basketbolla ilişkisini hatırlatan EQT BASK ADV modelini, 2018 ilkbahar yaz sezonunda ünlü Rapçi ASAP Ferg ile tanıtıyor. ASAP Ferg, Original is Never Finished temalı marka filminde EQT BASK ADV ile kamera karşısına geçti. Şirket ilkbahar-yaz sezonunda yeniden uyarlanan modelle ‘Esas olan her şey, olmayan hiçbir şey’ felsefesinden yine şaşmıyor. 90’lardan esinlenen özel EQT tasarımı, yeniden uyarlanarak günümüz sokaklarıyla retro bakış açısını buluşturuyor. Hip-hop sanatçısı ve sneakerhead ASAP Ferg, reklam filminde EQT’ın uğradığı değişimleri yansıtıyor.

Hediye şampiyonu Galatasaray

Online ödeme sistemleri platformu iyzico, 14 Şubat Sevgililer Günü’nün alışveriş karnesini çıkardı. Buna göre üç büyük futbol takımının Sevgililer Günü hediye performansına bakıldığında, en çok Galatasaray taraftarlarının alışveriş yaptıkları ortaya çıktı. Sanal POS ve mobil ödeme hizmeti kullanıcılarının e-ticaret alışkanlıkları ile elde edilen veriler, çiftlerin birbirine hediye almayı çok sevdiğini ortaya koydu. Hatta bu yıl Sevgililer Günü alışveriş furyası İstanbul dışındaki illere de sıçradı. İşte en çok satın alınan ürünler iyzico’nun veri ekibi tarafından hazırlanan infografikte, Sevgililer Günü’nde yüzde 27 ile en çok giyim kategorisinden ürünler tercih edildi. Giyim kategorisini de yüzde 26 ile çiçek takip etti. Hizmet kategorisindeki ürünler ise yüzde 11 ile geride kaldı. Tatil sektörünün mobil cihazlarda yaptığı 14 Şubat kampanyaları da işe yaradı. Mobil tatil alışverişleri, yüzde 26’lık artışla bu yılın en yüksek büyümesini gösterdi.

YORUM YAZ