MENÜ

Turan Erdoğan: Spor ekonomisi son 15 yılda yüzde 100 büyüdü

Abone Ol Google News

Dünyada spor ekonomisinin hızla geliştiğini söyleyen Vestel CEO’su Turan Erdoğan, “15 yıl gibi kısa bir sürede spor ekonomisi yüzde 100’den fazla büyüme gerçekleştirdi” dedi. Sporun, her bireyin bir şekilde ilgi duyduğu bir alan olduğunu belirten Erdoğan, “Yani burada ciddi bir toplum ilgisi söz konusu. Dolayısıyla da şirketler kendilerini bu alanda konumlamayı tercih ediyorlar” diye konuştu. Erdoğan, şöyle devam etti: “Ama burada kritik olan bir nokta var. Şirketler sadece anlık popülerlik yakalamak ve isimlerini duyurmak için spor sponsorluğu işine girerlerse bu ne o spor dalı ne de şirket için olumlu geri dönüş getirir. Bu sebeple spor sponsorluklarına girecek her şirketin iş birliklerini mutlaka bir mantık ve hedef çerçevesinde kurgulamaları gerekiyor.”

Haberin Devamı

3 farklı branş

Vestel olarak spor sponsorluklarını 3 farklı branş üzerinden ilerlettiklerini kaydeden Erdoğan, şu bilgileri verdi: “Voleybol, adımızı da verdiğimiz, bizim için çok değerli bir sponsorluk. Voleybolla yaptığımız kapsamlı iş birliğinin yanı sıra bisiklet ve e-spor alanlarında da sponsorluklarımız mevcut. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu’nun sponsoruyuz. Tur iki kez Manisa’daki üretim üssümüz Vestel City’den geçti. Yani dünyada ilk defa bir bisiklet turu bir fabrikadan geçti. Ayrıca, ülkemizde kitlesi gittikçe artan e-spor da destek verdiğimiz spor dallarından biri. E-sporun oldukça önemli bir spor dalı olduğunu düşünüyoruz ve bu sektörün gelişmesine teknolojimizle katkıda bulunmak istiyoruz. Genç neslin en sevdiği spor dalları arasına giren e-spor, çok hızlı gelişiyor. Biz de bu gelişimde 2017’den bu yana pay sahibi olduğumuzu düşünüyoruz.”

Haberin Devamı

‘Hem voleybolda hem bisiklette...’

Yaptıkları sponsorlukların, markalarının uygunluğuna ve sürdürülebilir olmasına dikkat ettiklerini ifade eden Turan Erdoğan, “Vestel olarak her yaptığımız işte en iyisini yapmak istiyoruz. Bu sebeple de iş birliği içinde olduğumuz 3 spor branşındaki hedeflerimize ulaşmak bizim için öncelikli. Hem voleybolda hem bisiklette hem de e-sporda henüz tam olarak yapmak istediklerimizi gerçekleştiremedik” dedi. Öncelikle bu iş birliklerinde belirledikleri hedeflere ulaşmak istediklerini anlatan Erdoğan, şöyle devam etti: “Dolayısıyla yakın vadede yeni spor yatırımı yapmak gibi bir önceliğimiz yok. Fakat sponsorluk işleri biliyorsunuz ki marka ve spor arasındaki ilişkinin ve uygunluğun da bir ürünü. Mesela bizim voleybol ve bisikletten sonra e-sporla iş birliğine gitmemiz gibi. O nedenle yeni sponsorluklara kapıyı tam olarak kapatmak söz konusu değil ama öncelikli hedeflerimizden biri değil.”

‘Sponsorluğumuzu uzattık’

Voleybolun, takım sporlarında en başarılı spor dalı olduğunu ifade eden Turan Erdoğan, şöyle devam etti: “Özellikle kadın voleybolu bugüne kadar ülkemize 13 Avrupa, 6 Dünya Şampiyonluğu getirdi. Ayrıca dünyanın önemli sporcu ve antrenörleri Vestel Venus Sultanlar Ligi’nde mücadele ediyor. Biz de dünyanın 155 ülkesine ihracat yapan bir marka olarak bu iş birliğinin çok uyumlu olacağını düşündük. Öyle de oldu. Biz Vestel olarak dünyaya teknoloji ihraç ediyoruz. Voleybolumuz da dünyayla yarışıyor. Sponsorluk süremizde şunu gördük ki; artık voleybol Vestel’le, Vestel de voleybolla anılmaya başladı. Bu da yaptığımız bu sponsorluğun başarısının bir kanıtı. Zaten bu sebeple de sponsorluğumuzu uzattık. Voleybolla iş birliğimize devam ediyoruz.”

Haberin Devamı

‘Kendi sektörümüzde ihracat şampiyonu olduk’

Vestel olarak 2019 yılına oldukça hızlı başladıklarını belirten Turan Erdoğan, “İhracattaki başarımızı devam ettirerek 21’inci kez kendi sektörümüzde Türkiye’nin ihracat şampiyonu olduk” dedi. Bu yıl dünya standartlarında teknoloji geliştirmeye ve üretmeye devam ettiklerini söyleyen Erdoğan, şu bilgileri verdi: “Ürünlerimizi tüketicinin hayatını kolaylaştıracak şekilde akıllandırmayı sürdürüyoruz. Beyaz eşya veya televizyon üreticisi olmanın ötesinde bir teknoloji şirketi olarak Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarımıza devam ediyoruz. İki yıl önce büyük bir yatırımla hayata geçirdiğimiz yeni çamaşır ve kurutma makineleri fabrikalarımız artık üretime başladı. Öte yandan ihracattaki konumumuzu daha da güçlendirmek adına dünyaca ünlü markalarla iş birliği yapmaya devam ediyoruz. Son olarak Barselona’daki MWC Fuarı’nda duyurduğumuz Google iş birliğimiz kapsamında Android Pie işletim sisteminin yüklü olduğu Android TV’leri üreteceğimizi duyurduk. Öte yandan Amazon ve Daewoo Electronics, Toshiba, Sharp gibi markalarla olan iş birliklerimiz de devam ediyor.”

‘Markamız için çok olumlu’

Bugüne kadar spor alanında yaptıkları iş birliklerinin, spor dalının marka değerine katkıda bulunduğunu söyleyen Turan Erdoğan, “Destek verdiğimiz dalların dünya standartlarında bir seviyeye gelmesi, izleyici kitlesinin artırılması ve ülkemize dünya çapında başarılar getirmesi için çalıştık” dedi. Erdoğan, “Tabii ki bu iş birliklerinin markamıza olan artı değerini de göz ardı etmiyoruz. Ancak yatırım yaptığımız sporun gelişimi bizim için asıl belirleyici unsur” diye konuştu.

Haberin Devamı

Spor üzerine yaptıkları sponsorluklarda kendilerini spora ve sağlıklı yaşama katkı sağlayacak sporseverler olarak değerlendirdiklerini anlatan Erdoğan, şöyle devam etti: “Maddi verilerden çok ‘sporu daha çok kişiye nasıl yayabiliriz, nasıl başarılı Türk sporcular yetiştirebiliriz, insanların sağlıklı yaşam hedeflerine ulaşmasına ne gibi başka katkılar sağlayabiliriz’ düşüncesi ile ilerliyoruz. Tabii ki bu sponsorlukların geri dönüşleri markamız için çok olumlu oluyor ve bunu görmek de bizi mutlu ediyor. Ancak bu spor dallarının gösterdiği ve göstereceği gelişim bizi çok daha mutlu ediyor.”

YORUM YAZ