MENÜ

'Süper Lig' iştah açtı

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Her yıl geleneksel olarak lig başlangıcı Yemeksepeti için de yılın önemli bir döneminin açılması anlamına geliyor. Taraftarların heyecanla izlediği maçlar öncesinde, maç sırasında ve sonrasında Yemeksepeti siparişleri, lig öncesindeki döneme göre önemli bir artış gösteriyor. Bu yılki rakamlara bakıldığında da, ligin başlamasından önceki cumartesi, pazar siparişleri ile başladıktan sonraki hafta sonu siparişleri arasında yüzde 8’lik bir artış olduğu görülüyor.

Futbolun önemi

Yemeksepeti için futbolun apayrı bir yeri olduğunu söyleyen Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın, “Kullanıcılarımız en heyecanlı maçlara, en özel anlara eşlik edecek yemeklerini söylemek için Yemeksepeti’ne geliyor” dedi. Aydın, “Buradaki hoş detaylardan biri de, Süper Lig’e çıkan takımların illerinde siparişlerin artması” diye konuştu. Bu yıl Süper Lig’e çıkan 3 takım olduğunu hatırlatan Aydın, şöyle devam etti: “Bunlar Göztepe, Sivas ve Malatya. Bu üç takımın başarısı ligin ilk haftasında kentlerdeki siparişlere de yansıdı. Taraftarlar ekran başına kitlenerek, yeni başlayan ligin ilk maçlarını izlediler. Göztepe’nin Süper Lig’e çıkmasıyla, İzmir’deki siparişler ligin ilk haftasında yüzde 14 oranında arttı. Bu oran Malatya’da yüzde 18’e kadar çıktı. Yani Malatya’nın yemek siparişi bakımından lige hızlı bir giriş yaptığını görüyoruz. Sivas’ta ise lig heyecanının siparişlere yansıması yüzde 10’luk artış şeklinde gerçekleşti.”

Derbi geceleri

Tüm Türkiye’nin nefesini tutarak izlediği derbilerin, Yemeksepeti’ndeki siparişleri gözle görülür biçimde arttırdığını kaydeden Aydın, şu bilgileri verdi: “Bu nedenle biz de derbi akşamlarını iki kat heyecanla bekliyoruz. Avrupa maçları ve uluslararası müsabakalarda da benzer hareketliliği görüyoruz. Henüz ligin çok başlarındayız. Çok yakında hem takımlar hem kullanıcılar yaz rehavetini üzerlerinden atacak. İleriki haftalarda rekabet kızıştıkça, siparişlerdeki artış oranlarının da yükseleceğini göreceğiz.”

Galatasaray-Fenerbahçe derbisinde pik yapıyor

Yemeksepeti’nde geçtiğimiz futbol sezonunda siparişlerin pik yaptığı tarihlere baktığımızda, 23 Nisan’da Galatasaray’ın evinde 1-0 kaybettiği Fenerbahçe derbisi ve 8 Nisan’da Beşiktaş’ın deplasmanda Trabzonspor’u 4-3 yendiği karşılaşma ilk sıralara yerleşiyor. Aynı zamanda 24 Mayıs’ta Ajax ve Manchester United arasında oynan UEFA Avrupa Ligi Final Maçı da sipariş artışı açısından derbilere yaklaştığı bir müsabaka oldu.

Pizza liderliği bırakmıyor

Yemeksepeti’ndeki toplam sipariş listelerine bakıldığında listenin ilk 5’ini Türk mutfağı, burger, pizza, tavuk ve tatlı oluşturuyor. Sandviç ve ev yemekleri de sık sık söyleniyor. Bunun yanı sıra, yıllardır Yemeksepeti’nde klasik haline gelmiş bir sipariş artışı bu yıl da yaşanıyor. Lig günlerinde siparişini en çok artıran ürün, yüzde 20 seviyesinde artışların yaşandığı pizza oluyor. Ayrıca burger yüzde 12, Adana dürüm siparişi de yüzde 10 artıyor. Televizyon başında ve kolay yenebilen yemekler olmaları, bu lezzetleri futbolseverin gözünde vazgeçilmez kılıyor.

Maçtan önce, maçtan sonra...

Siparişlerin en çok yoğunlaştığı gün ve saat aralıkları da futbol maçlarını işaret ediyor. Özellikle cumartesi günleri, saat 19.00’da siparişler pik yapıyor. Bunun yanı sıra, lig maçlarının oynandığı saatler ve sonrasında, yani 19.00-00.00 arasında genel olarak yoğun sipariş alınıyor. Bu da demek oluyor ki, Yemeksepeti kullanıcıları maç sonrasında da gerek yorumları izlerken gerek kendi aralarında maç kritiği yaparken, yine sipariş vermeyi sürdürüyor. 21.00-23.00 arasındaki saat diliminde siparişlerini en fazla artıran lezzetler ise yüzde 18 ile lahmacun ve yüzde 15 ile burger oluyor.

Efsane boksöre özel koleksiyon

Global performans spor giyim ve aksesuar markası Under Armour, farklı işbirliklerine imza atmaya devam ediyor. Sınırlı sayıda üretilen Muhammed Ali Koleksiyonu, Under Armour mağazalarında yerini aldı. Efsanevi Boksör Muhammed Ali adına hazırlanan tasarımlardan oluşan koleksiyon, Under Armour mağazalarında özel alanlarda sergileniyor.

Kalp atışından ilham aldı

Sporcuların karşılaşma öncesi yükselen nabzından ilham alan adidas Athletics, kişisel kalp atışı motifi tasarımına sahip Z.N.E. Pulse Knit Hoodie’yi tanıttı. Koleksiyon tüm dünya ile birlikte 30 Ağustos’ta tarihinde, seçili adidas mağazalarında satışa sunulacak. Kıdemli Tasarım Direktörü Christina Schramm koleksiyonla ilgili olarak, “Z.N.E. Pulse Knit Hoodie ile sporcuların hem mükemmel görünüp hem de mükemmel performans sergileyebilmeleri mümkün” dedi.

YORUM YAZ