MENÜ

'Sporla uzun süreli bir ilişkimiz var'

Abone Ol Google News

Gillette’in Küresel İnovasyon Zirvesi New York’ta gerçekleşti. Zirvenin konuşmacılarından Gillette Kuzey Amerika Pazarlama Direktörü Pankaj Bhalla, Fanatik’in sorularını yanıtladı. Gillette’in sporda yaptığı işbirliklerden gurur duyduğunu söyleyen Bhalla, “Globalde ilk spor anlaşması yapan markayız” dedi. Faaliyet gösterdikleri ülkelerde erkek kitlenin en yoğun takip ettiği spor dalını desteklediklerini belirten Bhalla, “Mesela Türkiye’de futbol, ABD’de hokey, Amerikan Futbolu gibi...” diye konuştu. Gillette ve spor ilişkisinin çok uzun süreli bir ilişki olduğunu vurgulayan Bhalla, şöyle devam etti: “Markamızın kurucusu King C. Gillette, çok vizyoner bir girişimci ve 20. yüzyılın başlarında spor pazarlamasını/sponsorluğunu keşfetti. Günümüzde, Gillette sporla güçlü bağını sürdürmeye devam ediyor. Futbol söz konusu olduğunda ise global çapta en prestijli kulüplerle, FC Barcelona, New England Patriots gibi kulüpler veya Neymar Jr. gibi alanında lider sporcularla küresel anlaşmalarımız var.”

Haberin Devamı

e-Spor vizyonu

Haberin Devamı

Son yıllarda, e-Sporda özel şampiyonalar veya ekiplerle (TSM/League of Legends) ortaklıklar kurduklarını anlatan Bhalla, “Böylece genç kuşakla daha da yakın bağ kurmaya başladık. Hatta e-Spor alanında ilk global takım ortaklığımızı da League of Legends Çin ligi LPL’de mücadele eden Edward Gaming ile gerçekleştirdik” dedi. Bhalla, bu işbirliklerinin, hedef kitleleriyle daha güçlü bir bağ kurmayı, rakipler arasından sıyrılmayı ve daha etkili bir reklam çalışması yapmalarını sağladığını vurguladı.

‘Erkeklerle taraftar olarak ayrı bir bağ kuruyoruz’

Alışılagelmiş spor alanlarına ek olarak, e-Sporun 15 milyona yakın erkeğe ulaştığını kaydeden Gillette Türkiye ve Kafkasya Marka Müdürü Dila Çakır, “Türkiye’de de gittikçe daha popüler oluyor. e-Spor izleyici sayısı olarak erkekler arasında en popüler 5 spor dalı arasına çoktan girdi bile. Biz de Gillette olarak bu alanda e-spor fenomenleri ile çeşitli işbirlikleri yapıyoruz” dedi. Çakır, “Gillette olarak, sporun en büyük destekçilerinden biri olmaya devam edeceğiz” diye konuştu. 100 yılı aşkın bir süredir erkeklerin hayatında olduklarını ifade eden Çakır, şöyle konuştu: “Erkeklerle taraftar olarak da ayrı bir bağ kurmayı önemsiyoruz. Geçtiğimiz yıl desteğimizi Brezilya Milli Takımı’nın ardından ikincisi Türkiye’de olmak üzere Türkiye A Milli Erkek Futbol Takımı’na verdik. Bu sponsorluğumuz bizim Türkiye’deki tüketicilerimizle kurduğumuz bağın güçlü bir yansıması.”

Yeni nesil ürünler...

■ Newyork’ta gerçekleştirilen Küresel İnovasyon Zirvesi kapsamında Gillette’in yeni ürünleri de tanıtıldı. Marka, tıraş makinesi geliştirmenin ötesinde, erkeklerin değişen bakım alışkanlıklarını kolaylaştırmayı amaçlamış. Yeni inovasyon örneği Heated Razor da bunun son örneği. Heated Razor, ısıtma teknolojisine sahip tıraş makinesi.

■ Gillette ProGlide adlı ürün ise flexball teknolojisi ile tıraş ihtiyaçlarının tam olarak karşılanmadığını düşünen erkekler için tasarlanmış. Flexball teknolojili Fusion ProGlide’da bulunan 4 yönlü hareket özelliği yüze maksimum temas sağlıyor.

Haberin Devamı

■ Gillette Mach3 ürününde ise 2017’de yapılan güncelleme ile artık bıçaklar 5 kat daha güçlü hale getirilmiş. Bu sayede bir Mach3 bıçağı ile 1 aya kadar tıraş iddiasını destekliyor. Gillette Blue3’ün ise bir bıçak ile 10 tıraşa kadar dayanma iddiası bulunuyor.

‘Gençleri desteklemek bizim için vazgeçilmez’

Gillette olarak sporla birlikte, sağlıklı ve özgüvenle büyüyen gençleri önemsediklerini söyleyen Gillette Türkiye ve Kafkasya Marka Müdürü Dila Çakır ise, “Bu nedenle, sadece dünyada değil Türkiye’de de spor ve gençleri desteklemek Gillette markası için vazgeçilmez” dedi. Spor ekonomisinin tüm dünyada kaçınılmaz olarak geliştiğini ifade eden Çakır, şöyle devam etti: “Spor hem üretim hem de tüketim boyutuyla başlı başına bir endüstri. Türkiye genç nüfusu yoğun olan bir ülke, nüfusun yüzde 25’ini Y kuşağı yani 15 ila 30 yaş arası gençler oluşturuyor. Bu oran ile Avrupa’nın en yüksek genç nüfusuna sahip ülkesi konumundayız. Avrupa’da ise Y kuşağının oranı sadece yüzde 11 düzeyinde... Türkiye’de bu oranın 5 yıl sonra yüzde 50 olması bekleniyor. Köklü kültürüyle paralel olarak spor kültürü de zengin.”

‘Spor ekonomisi Türkiye’de hızlı büyüdü’

Genç erkek nüfusun özellikle futbola olan ilgisinin çok yüksek olduğunu dile getiren Gillette Türkiye ve Kafkasya Marka Müdürü Dila Çakır, “Kitlelerin ilgi düzeyinin artması ise ister istemez sektörü genişletiyor” dedi. Spor ekonomisinin kısa bir dönemde Türkiye’de hızlı bir büyüme gösterdiğini kaydeden Çakır, şu bilgileri verdi: “Bu gelişme, yeni spor işletmelerinin pazara girmesi, spor organizasyonlarının artması, spor dallarına kadın-erkek daha fazla sayıda oyuncunun katılması ve nihayetinde sporun insanların yaşamında daha fazla yer bulmasının sonucu diyebiliriz. Biz de Gillette Türkiye olarak, sporun ve sporcunun gelişimini destekliyoruz. Hem saha içi, hem saha dışı performans ve adil oyunun önemini vurguluyor ve bu bağlamda ‘Gillette gibi’ sporcuların yetişmesini destekliyoruz. Bu amaçla çeşitli sponsorluklarımız var.”

Haberin Devamı
YORUM YAZ