MENÜ

'Spor ve Outdoor teknolojileri yükselişte'

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan, bu yıl teknolojide spor ve outdoor ürünlerinin yükselişe geçtiğini söyledi. Özellikle akıllı ve mobil ürünlerin, spor yaparken keyif veren yeni teknolojilerin gelişmesiyle sporseverlerin teknoloji alışverişine daha çok ağırlık verdiğini belirten Gürcan, şu bilgileri verdi:

“2016 ilk 7 ayda, spor ürünleri kategorisindeki ciromuzu geçen senenin aynı dönemine göre 6.5 kat artırdık. Bu yılın sporda en hızlı yükseliş gösteren teknoloji ürünü akıllı saat oldu. Bu kategoride cironun yüzde 70’i de akıllı saatlerden geldi. TeknoSA’da satılan akıllı saat marka adedi 2015 yılının ilk 7 ayına göre 2 katına, akıllı saat cirosu ise yaklaşık 5.5 katına çıktı.” 2015 yılında akıllı ürünlere olan talebi gözlemleyen TeknoSA’nın sektörde bir ilki gerçekleştirdiğini kaydeden Gürcan, “Özellikle akıllı saat kategorisindeki ürünlerimiz TeknoSA PREO Pwatch ve Pwatch2’ye ilgi beklediğimizin üzerinde gerçekleşti. PREO ailesi, hem aksesuarlar hem de çok yakın zamanda raflarda yerini alan Sanal Gerçeklik Gözlüğü ile zenginleşiyor” diye konuştu.

Spor ve Outdoor teknolojileri yükselişte

Boks torbası da satıyorlar

TeknoSA’nın, çeşitlendirdiği spor ürünlerini Türkiye’nin her yerine ulaştırdığını anlatan Gürcan, şöyle devam etti: “Akıllı saat, spor kulaklıkları, drone veya sanal gerçeklik gözlüğü gibi ürünlere ek olarak internet sitesinde fitness kondisyon ürünleri de var. Bunlar arasında dumbell, koşu bantları, kondisyon bisikletleri bulunuyor. Ayrıca basket potası, kaykay, boks torbası gibi spor branşlarında hobiye dönük malzemelerdir.”

Disney Collection, 71 mağazada satılacak

The Walt Disney Company çatısı altındaki Disney Collection ürünlerinin satışına Türkiye genelindeki 71 TeknoSA mağazasında başlandı. ABD ve Meksika’dan sonra TeknoSA ile dünya genelinde 3’üncü ülkeye giren Disney Collection, aynı zamanda tarihinde ilk kez bir teknoloji perakendeciliği markası ile işbirliğine imza atmış oldu.

Spor ve Outdoor teknolojileri yükselişte

TeknoSA mağazalarında, satışa sunulan Disney Collection ürünleri arasında oyuncaktan kıyafete, peluştan kırtasiyeye, kostümden ayakkabıya, 6 farklı ana kategoriden 300’ü aşkın ürün çeşidi yer alıyor. Dünya teknoloji perakendeciliğinde bir ilke imza attıklarını vurgulayan TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan, işbirliğine ilişkin olarak ise, “TeknoSA olarak hedefimiz, teknoloji ve eğlence ürünlerinde herkes için ‘tek adres’ olmak. Ailenin her yaştan üyesi TeknoSA mağazalarına girdiğinde tüm teknoloji ve eğlence ürünlerini bulabilecek. The Walt Disney Company ile yaptığımız işbirliği ile tüm ailelere özel bir deneyim yaşatacağız” dedi.

10 milyon TL yatırım, 150 kişilik ek istihdam

Disney Collection ürünlerinin TeknoSA’lara girmesi ile birlikte mağazacılıkta da farklı bir konsept oluşturduklarını belirten Bülent Gürcan, şu bilgileri verdi: “Bu sayede mağazalarımızda teknoloji, eğlence ve gençlik temalarının birleştiği bir konsept oluşturduk. Shop in shop, yani mağaza içinde mağaza şeklinde adlandırdığımız konseptimizle müşterilerimize farklı bir deneyim yaşatacağız. The Walt Disney Company işbirliği ile birlikte 10 milyon TL seviyesinde yatırım gerçekleştirdik. Ayrıca 150 kişiyi de işbirliği kapsamında istihdam ettik.”

‘Taraftarlar, tatilcilerden daha fazla seyahat ediyor’

Hotels.com, Avrupa’da spor-seyahat alışkanlıkları hakkında bilgi veren ilk anket çalışması ‘Sports Travel Scorecard’ın sonuçlarını paylaştı. 3 bin 250 kişinin katıldığı “Sports Travel Scorecard’, Avrupalılar’ın sevdiği takımları nasıl takip ettiğini ortaya koyuyor. Anket sonuçlarına göre, Avrupalılar’ın yüzde 69’u spor etkinliklerini canlı izlemek için seyahat ediyor. Katılımcıların yüzde 46’sı ise uluslararası karşılaşmaları takip etmek için farklı ülkelere seyahat ediyor. Avrupalı sporseverler en sevdikleri spor kulüplerinin karşılaşmalarını izlemek ve dünyanın en iyi sporcularını görebilmek için yılda ortalama dört kez seyahat ediyor.

Ateşli taraftarlar arasındayız

Anket sonuçları en ateşli taraftarların ise Türkiye, Rusya ve İspanya’dan olduğunu ortaya koydu. Bu ülkelerin tutkulu taraftarlarının yüzde 80’i takımlarının maçlarını izlemek için seyahat ediyor. Sports Travel Scorecard’ın sorularını yanıtlayan Türk taraftarların yüzde 92’si futbol maçlarını izlemek için seyahat ettiklerini veya edebileceklerini söylüyor. Katılımcıların yüzde 60’ı sevdikleri spor takımını görebilmek için yurtdışına gidebileceğini, yüzde 80’i ise sadece Türkiye’de seyahat edebileceğini vurguluyor.

Canlı izlemek istiyorlar

Hotels.com’un Kıdemli Halkla İlişkiler Müdürü Simon Matthews, anket sonuçları hakkında şunları söyledi: “Sporseverler muhtemelen her yıl birçok tatilciden daha fazla seyahat ediyor. Örneğin, İngiltere’de futbolseverler oyuncularını yurtdışında izleyebilmek için bir sezonda 3 bin 220 kilometreden fazla seyahat edebiliyor, buna uluslararası karşılaşmalar dahil değil. Canlı karşılaşma izlemek isteyen sporseverlerin üçte biri son dakikada rezervasyon yaptırıyor ve otelde bir gece konaklıyor. Ankete katılanların yarısından fazlası ise maç izlemek için son dakika rezervasyon yaptırabileceğini söylüyor. Taraftarlar ne kadar uzağa giderlerse gitsinler, her zaman konaklayabilecekleri, dinlenebilecekleri bir yer olacağından emin olabilirler.”

Rüya takımın ‘sanal’ parçası olmak...

Samsung Electronics, ABD Basketbol Takımı ile işbirliği yaptı. Şirket bu işbirliğiyle taraftarlara Olimpiyat Oyunları’nda yarışan bir atlet olmanın ne anlama geldiğini, basketbola sanal gerçeklik aracılığıyla üç boyutlu bir bakış sağlayan Chasing the Dream (Rüyanın Peşinde) adlı yeni bir seri ile aktaracak. Samsung Electronics Amerika Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Marc Mathieu, projeyle ilgili şunları söyledi:

“Sanal gerçeklik alanında dünya lideri Samsung, sanal gerçeklik ve 360 derece gibi yeni teknolojileri keşfe çıkarak, mevcut teknolojilerimizle nelerin mümkün olduğu konusunda sınırları zorlayan kültürün merkezi olmayı amaçlıyor. Üç boyutlu kamera arkası görüntüleri aracılığıyla basketbol taraftarlarına Olimpiyatlar’da ABD Takımı için yarışan bir atlet olmanın ne tür nitelikler gerektirdiğini göstermek adına NBA ve ABD Basketbolu ile birlikte çalışmaktan dolayı çok heyecanlıyız.”

Spor ve Outdoor teknolojileri yükselişte

Galaxy Note’un yeni üyesi

Öte yandan Samsung Electronics, Galaxy Note serisinin yeni üyesi Galaxy Note7’nin Türkiye’de satışa sunulacağını açıkladı. Yeni Galaxy Note7’nin sanal gerçeklik deneyimini geliştirdiğini ifade eden Samsung Electronics Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen, “Tüm kullanıcılarımıza en son teknolojileri sunmanın yanı sıra her zaman yenilikçi deneyimler yaşatmaya devam ediyoruz” dedi.

Yeğen, “Samsung Electronics ve Digitürk arasında yapılan anlaşma çerçevesinde sezon boyunca Digiturkplay ve LigTV üyeleri tarafından izlenebilecek. Her hafta bir Spor Toto Süper Lig futbol maçı sanal gerçeklik deneyimi, eylül ortasından itibaren Samsung Galaxy Note7 desteğiyle izlenecek. Note7 ve yenilenen Gear VR, maçları stadyumdan izleme keyfini evlere taşıyor” diye konuştu.

Atiker Konyaspor’u perakende ‘sırt’ladı

Atiker Konyaspor ile forma sponsorluğu anlaşması imzalayan İttifak Holding’in Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve CEO’su Tahir Atila, “Yapılan anlaşmaya göre; İttifak Holding’in perakende markası Adese, formanın sırt kısmında, Zermeram da şort kısmında yer alacak.

Spor ve Outdoor teknolojileri yükselişte

Kulesite ise stadın kuzey tribün isim hakkını devam ettirecek” dedi.

Atiker Konyaspor’un geçtiğimiz iki sezonda olduğu gibi yeni sezonda da destekçisi olmaktan memnuniyet duyduklarını ifade eden Atila, şöyle devam etti:

“Kulübümüz geçtiğimiz sezon Süper Lig’de önemli işlere imza attı. Geçtiğimiz sezon ligi üçüncü sırada tamamlama başarısı göstererek UEFA Avrupa Ligi’nde ülkemizi temsil etmeye hak kazandı. Hem bir Konyaspor taraftarı hem de kulübümüzün destekçisi olarak bu başarıdan ötürü büyük mutluluk duyduğumu ifade etmek istiyorum. Konyasporumuz, taraftarıyla, teknik ekibiyle, yönetimiyle ülkemizde örnek bir camia haline geldi. Tüm camiamız için keyifli ve yeni başarılara ulaşılan bir sezon olmasını diliyoruz. Konyaspor’un forması ve tribününe sponsor olduğumuz anlaşmanın İttifak Holding, kulübümüz, taraftarlarımız ve Türk futbolu adına hayırlı uğurlu olmasını diliyorum.”

Penti’den sporcu kadınlara özel koleksiyon

‘Active Wear’ koleksiyonu hazırlayan Penti, sporcu kadınları unutmamış. Marka, sonbahar/kış koleksiyonuyla sağlıklı yaşama davet ediyor.

Spor ve Outdoor teknolojileri yükselişte

Bu sezon 7 farklı temayla sokakları ve spor salonlarını hedefleyen Penti, koleksiyondaki ‘Slogan Group’ta, motive edici sloganlar hazırlayarak kadınları spora teşvik etmeyi hedeflemiş. Sporda elegant bir stil benimseyenlere ‘Burgundy Group’ ve ‘Khaki Group’u sunan marka, enerjisini renklerle yükseltmek isteyenlere neon renkli tasarımlardan oluşan ‘Neon Pink Group’u hazırlamış.

Penti, yogaseverleri de unutmamış ve yüksek esneklik sunan ‘Yoga Group’u temaları arasına eklemiş... Koleksiyonda ayrıca mor renkten vazgeçemeyenler için ‘Purple Group’ ile sokakta spor yapmaktan hoşlananlar için lacivert ve haki renklerden oluşan ‘Printed Group’ temalı ürünler de bulunuyor.

YORUM YAZ