ŞİFREMİ UNUTTUM

EMAİL ADRESİ

Yeni şifre için eposta hesabınızda junk/çöp dizinini de kontrol ediniz.

AKTİVASYON KODU TALEBİ

EMAİL ADRESİ

Aktivasyon kodu için eposta hesabınızda junk/çöp dizinini de kontrol ediniz.

ÜYE GİRİŞ DURUM


YAZARLAR

Spor ürünleri harcaması artıyor

15.06.2017

Gazetemizin yazarlarından Eylem Türk, spor ekonomisini değerlendirdi.

D&R Genel Müdürü Ahmet Coşar, spor-outdoor ve hobi ürünleri kategorilerinde büyüme yaşandığını söyledi. Coşar, “Ayrıca gaming yani konsol ve oyunlarla birlikte bisiklet gibi seyahat ürünlerine olan ilgide de artış görünüyor” dedi. Tüketicilerin özellikle evde yapabilecekleri sporlar için de harcama yaptığını belirten Coşar, şöyle devam etti: “Bu ürünlerin başında ise pilates DVD’leri pilates aletleri, kitap ve müzik CD’leri geliyor. Pilates DVD’leri arasında en çok ilgiyi Ebru Şallı’nın egzersiz, yoga ve pilates videoları görüyor. Ayrıca spor saatleri, aktivite bileklikleri, katlanır bisikletler, paten, kaykay, scooter gibi ürünlerin satışında da artış yaşanıyor.”

Eğlence ürünleri

Bu yıl D&R olarak yüzde 20 büyüme hedeflediklerini kaydeden Ahmet Coşar, “Bu yıl ayrıca 20. yılımızı kutlamanın mutluluğunu yaşıyoruz. Türkiye’ye güveniyor ve büyümemize devam ediyoruz. Bu büyümede tüketicilerin kültür&sanat ve eğlence ürünlerine yönelik artan ilgisinin önemli bir etkisi var” diye konuştu. Coşar, “Türkiye’de herkes daha çok okusun, yazsın istiyoruz. Ayrıca tüm aileye hitap ediyoruz. Oyunseverler, kadınlar, sporseverler, hobi meraklıları... Tüm bu alanlarda büyümeye devam ediyoruz” dedi.

Tüketici kendine zaman ayırıyor

D&R’ın yaptığı araştırmalara göre, tüketicilerin kendine ayırdıkları zaman her geçen yıl artıyor. Şirket de bu nedenle 2017’de hem mağaza sayısında hem de satışlarında artış bekliyor. D&R mağazalarında 100 bin çeşit kitap ve 450 bin çeşit ürün bulunduğunu söyleyen Ahmet Coşar, hedeflerini şöyle anlattı: “Ziyaretçilerimizin zihinlerini özgürleştirerek kişisel gelişimleri için yol göstermeyi hedefledik. Bu yılın anahtar kelimesi bizim için ‘keşfetmek!’ Tüketicilere tüm ürünleri kolaylıkla keşfedeceği ve deneyimleyeceği bir ortam sunacağız. Sektörde keşif ihtiyacının ve trendinin büyüdüğünü görüyoruz. Dünyada keşife yönelik marka ve ürünleri Türkiye’ye getiriyoruz.”

Bu yıl yüzde 20 büyüyecek

D&r Genel Müdürü Ahmet Coşar, 2 bin çalışana sahip D&r’ın, 800 tedarikçiyle çalışarak iş ortaklarının büyümesine ve dolayısıyla ekonominin gelişmesine de destek olduğunu vurguladı. Coşar, “Türkiye’nin potansiyeline güveniyor ve yatırıma devam ediyoruz. Edirne, Sivas ve Çorum’da yeni mağazalar açtık. Yeni Anadolu şehirlerinde de mağaza açmaya devam edeceğiz” diye konuştu. 2016’da yüzde 12 büyüyen D&r, 2017’de yüzde 20 büyüme hedefliyor.

Yılda 25 milyon kitap satıyor

Türkiye’ye kitap okumayı sevdirmek üzere yola çıkan D&r, bu yıl 20. yaşını kutluyor. D&r, bu yıl 30 milyon liralık yatırımla 20 yeni mağaza açacak. Böylece 30 şehirde 170 mağazaya ulaşmayı hedefleyen şirket, 20. yılında 200 milyon ziyaretçi ağırlamayı planlıyor. D&r olarak toplumun kitap okuma, yazma, müzik dinleme, oyun oynama ve film izleme gibi kişisel gelişim alanlarına destek olmak üzere yola çıktıklarını belirten Ahmet Coşar şöyle konuştu: “En büyük hedefimiz Türkiye’ye kitap okumayı sevdirmek. Daha çok kitap okuyarak daha iyi bir toplum olabileceğimizi düşünüyoruz. Yıllık 25 milyon adetlik kitap satışı da bu amaca ne kadar katkı sağladığımızı gösteriyor.”

KidZania ve FC Barcelona işbirliği

Çocuklara özel bir ülke düşünün... Bu ülkenin her bir şehrinin kendi hastanesi, tiyatrosu, polisi, itfaiyesi, gazetesi var. Ve çocuklar bu şehirde özgürce dolaşarak istedikleri role girebiliyor. İtfaiye olup yangına müdahale ediyor, parfüm tasarlayıp kokuların tarihini öğrenebiliyor... Hangimiz çocukken böyle bir dünyanın hayalini kurmadık ki? Tüm çocukların hayalini süsleyen bu eğlenceli şehirlerden biri, bundan üç yıl önce Akasya AVM’de kuruldu. Meksika merkezli KidZania’nın İstanbul şubesi, 8 bin metrekarelik devasa bir alanda, 60’tan fazla aktivite alanıyla çocuklara özgürce seçim yapma ve eğlenirken öğrenme imkânı tanıyor. KidZania bu felsefesiyle 12 Haziran-8 Eylül tarihleri arasında çocukların ilgi alanlarına göre birçok farklı alanda atölye ve etkinliklerle dolu bir ‘Yaz Kampı’ hazırlamış. Bu yaz kampında en ilgi çekici olanı ise futbol teması... Futbol teması KidZania bu kapsamda FC Barcelona ile işbirliği yapmış. Çocuklar, FC Barcelona’ya bağlı FCBESCOLA Futbol Okulu ile futbol ve jimnastik kulübü işbirliğiyle hayata geçirilen KidZania Yaz Kampı’nda futbol temasını seçebilecek. Ve FC Barcelona Escola İstanbul Beko Futbol Okulu eğitmenleri eşliğinde futbolun kurallarını ve temel futbol hareketlerini öğrenecek. 5-14 yaş arası çocukların futbol dolu bir yaz geçireceği KidZania Yaz Kampı’nda, hafta içi her gün, açık hava aktiviteleri, ortak aktiviteler ve 6 farklı tema aktiviteleri de bulunuyor.

Deniz kızları yelken açacak

Kadınların yelken sporuna olan ilgisinin artmasını hedefleyen ‘2. Deniz Kızı Ulusal Kadın Yelken Kupası’ 28- 29-30 Temmuz’da düzenleniyor. Kupa, Türkiye Yelken Federasyonu’nun himayesinde ve Marmara Yelken Kulübü’nün işbirliğinde düzenleniyor. 3 gün sürecek organizasyonda şamandıra ve coğrafi olmak üzere toplam 6 yarış yapılacak.

AÇEV’e destek

Deniz Kızı Ulusal Kadın Yelken Kupası’nın kadın duyarlılığını yansıtacak bir sosyal sorumluluk boyutunun da olması hedefleniyor. Bu fikirden hareketle, her yıl kupa gelirinin bir bölümü ile kadınlara yönelik çalışmalar yapan saygın bir sivil toplum kurumu destekleniyor. Kupa’nın ilk seneki geliriyle kadın ve aile konusunda çalışmalar yapan vakıflarından biri olan Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV)’e katkı sağlanmış. Bu yıl düzenlenecek organizasyonda da yine AÇEV’e destek sağlanması planlanıyor.

Ünlü markalar

2016 yılındaki organizasyonun katılımcıları arasında ise Arçelik, Eker, Fiba Faktoring, Ford, Garanti Bankası, Garanti Emeklilik, Innova, Türk Telekom gibi şirketler yer aldı. Geçen yılın birincisi Türk Telekom Kadın Yelken Takımı olurken Garanti Bankası ikinciliği, Arçelik ise üçüncülüğü elde etti.

Akıllı ayakkabı Türkiye’ye geliyor

Gittikçe akıllanan ürünlerde telefon, saat ve bileklikten sonra sıra ayakkabılarda... Çinli teknoloji devi Xiaomi’nin Intel ile iş birliği yaparak tanıttığı yeni akıllı ayakkabısı ‘90 Minutes Ultra Smart Sportwear’ Türkiye’de ilk kez ve sadece e-ticaret platformu n11.com üzerinden satışa sunuluyor. İçindeki özel çip sayesinde kullanıcısının tüm hareketlerini takip eden akıllı ayakkabı, hareketleri yürüme, koşma ya da tırmanma şeklinde tanımlayarak, adım, mesafe ve kalori bilgilerini sunuyor. Hava yastıklarına, antibakteriyel taban sistemine ve kaymayı önleyici kaplamaya sahip ayakkabı 60 gün batarya ömrüyle dikkat çekiyor. Bu yeni akıllı ayakkabı, spor ve aktivite takibi dünyasına taze bir soluk getireceğe benziyor.

Milli Okçu’nun gözlerine sponsor oldu

17 yaşında katıldığı 2016 rio Olimpiyatları’nda gösterdiği performansla dikkat çeken Milli Okçu Mete Gazoz, gözlerinin sağlığını Okan Üniversitesi Hastanesi’ne emanet etti. Sağlık sponsorluğunu Okan Üniversitesi Hastanesi’nin üstlendiği başarılı sporcu, bu yıl 5’incisi düzenlenen Uluslararası Fetih Kupası’nda, yarıştığı Büyük Erkekler Klasik Yay kategorisinde altın madalya kazandı.

Hedef şampiyonluk

Mete Gazoz, 1991’den bu yana okçuluk eğitimi veren, milli takım antrenörlüğü, aynı zamanda beden eğitimi öğretmenliği yapan Metin Gazoz’un oğlu. rio Olimpiyatlarında Türkiye kafilesinin en genç sporcusu olan Mete Gazoz, 2020 Tokyo Olimpiyatları’na şampiyonluk için gideceğini söylüyor. 2016 Avrupa Okçuluk Şampiyonası’nda gümüş madalya kazanan Milli Okçu, 2020 Tokyo Olimpiyatlarına hazırlanmak üzere Antalya’da kampa girecek.

0 YORUM