MENÜ

'Sağlıklı yaşam trendi spor perakendesini büyüttü'

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

ABD kökenli spor markası olan New Balance’ın Türkiye Distribütörü Vepa Group’un Genel Müdürü Murat Usta, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de özellikle sağlıklı yaşam trendinin yükselişte olduğunu söyleyerek, “Bu yükseliş, spor perakendesini de olumlu yönde etkiliyor” dedi. Türkiye’deki spor perakendesinin rekabetçi gücünün sektöre giren yeni oyuncular, start-uplar ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle arttığını belirten Usta, “Bu gelişmeler aynı zamanda pazarın büyümesine de katkı sağlıyor. Hem genç nüfus hem de tüketicinin artan spor bilinci, Türkiye’yi spor perakendesinde gelişmeye çok açık bir ülke haline getiriyor” diye konuştu.

Tüketici tercihleri

Spora olan ilginin genel olarak tüketim alışkanlıklarını da etkilediğini ifade eden Usta, şöyle devam etti: “Spor kıyafetler artık gündelik hayatta da daha sık kullanılmaya başlandı. İyi yaşam trendlerinin de etkisiyle insanlar, sporun ve sağlıklı yaşamın önemini kavramaya başladı. Bu da spor giyim pazarının gelişmesini sağladı. New Balance’ın ‘lifestyle’ koleksiyonu tüketicimiz tarafından yoğun ilgi görüyor. Koşu kategorisindeki büyümeye ek olarak, New Balance spor giyim koleksiyonumuz da ciddi büyüme gösteriyor.” Vepa Group olarak dünyada yaşanan son gelişmeleri ve trendleri çok yakından takip ettiklerini dile getiren Usta, “55 yıllık tecrübemizle tüketici tercihlerini doğru analiz ederek en doğru ürün ve hizmeti sunmaya çalışıyoruz” dedi.

‘Hedefimiz koşu sporunu geliştirmek’

Bu yıl New Balance Bozcaada Yarı Maratonu ve 10K koşusunun 7’ncisini düzenlediklerini hatırlatan Murat Usta, “Tüketici yönünden baktığımızda sürdürülebilir ve gelenekselleşen bu etkinliklerin markaya güven anlamında büyük katkıları olduğunu söyleyebiliriz” dedi. Usta, etkinlikle ilgili olarak şu bilgileri verdi:

“2010 yılında 250 kişilik bir katılım ile başladığımız New Balance Bozcaada Yarı Maratonu, 7 yılda büyük bir yol kat etti. New Balance Bozcaada Yarı Maratonu vesilesiyle Bozcaada ekonomisinde çok büyük bir ivme yaratıyoruz. 4. kez düzenlediğimiz Minikler Maratonu ile çocukların erken yaşlarda spor ile tanışmalarına yardımcı olduk. New Balance olarak hedefimiz insanları evlerindeki koltuklarından kalkarak spor yapmaya davet etmek ve koşu sporunu geliştirmek.”

Spor sponsorluklarına da önem verdiklerini kaydeden Usta, “Sivil topluma katkı sağlayan Adım Adım’ın 3 senedir ana sponsoruyuz. Sponsorluklar konusunda markamıza katma değer katacak ve toplum yararını gözeten fırsatları değerlendirmeye devam edeceğiz. Koşu markası olduğumuzdan bununla ilgili gelecek dönemdeki çalışma ve projelerimiz bütün hızıyla devam ediyor” dedi.

‘Türkiye genelinde 39 mağazaya ulaştık’

Vepa Group olarak 2004 yılından bu yana New Balance markasının Türkiye ve EMEA bölgesinde distribütörlüğünü temsil ettiklerini söyleyen Murat Usta, şu bilgileri verdi: “2015’e kadar genel olarak satış rakamlarımız artarak ilerledi. Satışlarımızdaki bu artışta, Türkiye pazarındaki AVM yatırımları ile paralel ilerleyen mağazalaşmamızın da büyük etkisi oldu. 2004’te Nişantaşı’nda ilk mağazamızı açtık. New Balance olarak 2017 itibariyle Türkiye genelinde 39 mağazaya ulaştık.”

’Perakende sektöründe büyümeye devam edeceğiz’

55 yıl önce küçük bir dükkânla çıkılan yolda Vepa Group’un bugün, 10 farklı marka ve 100’e yakın mağazayla hizmet verdiğini kaydeden Murat Usta, şöyle devam etti: “Spor kategorisinde, New Balance dışında, pek çok markayı çatısı altında barındıran www.sportsoul.com adlı online alışveriş sitemiz var. Bu yıl itibariyle 4 mağazaya sahip olan Sportsoul, her yıl yeni mağazalar açmaya ve büyümeye devam ediyor. Sportsoul dışında İtalya’nın en köklü spor markalarından Diadora’nın da 2015 yılından beri Türkiye distribütörlüğünü yapıyoruz. Vepa Group olarak hem Türkiye hem de çevre ülkelerdeki yatırımlarımız devam edecek. Öncelikli olarak perakende sektöründe büyüme devam edeceğiz.”

Birlikte spor yapmanın ‘mobil’ yolu

Elif Boyner ve Melis Abacıoğlu Sezener, spor içerikli mobil uygulama SWEATers’ı hayata geçirdi. Mayıs ayı itibarıyla iOS AppStore ve Google Play Store’da yerini alan uygulama, kullanıcıların spor arkadaşı ve etkinlikler bulmasına yardımcı olacak. Kullanıcılar, SWEATers sayesinde amatör veya profesyonel spor arkadaşlarından spor salonlarına, sağlıklı yeme-içme mekânlarından spor markalarına kadar pek çok bilgiye kolaylıkla erişebilecek. Golften oryantiringe, koşudan yelkene, Amerikan futbolundan dövüş sporlarına ve futboldan basketbola kadar tüm sporları içinde barındıran SWEATers’ın hedefi bir yıl da 100 bin üyeye ulaşmak.

Markalar tek platformda

Kullanıcılara sporla ilgili her şeyi birlikte sunmayı hedefleyen SWEATers, üye markalardan fırsatlar da sunuyor. SWEATers’ın şu an Nike, New Balance, Decathlon, Under Armour gibi markalarla anlaşması bulunuyor. Öte yandan SWEATStop olarak isimlendirilen 250’den fazla sağlıklı yeme-içme mekânı, spor salonu ve spor markası ile anlaşma imzalayan SWEATers’ta kullanıcılar, sporla ilgili mekânlar hakkında bilgi alırken, fırsatlardan da yararlanabilecek. Şu anda ağırlıklı olarak İstanbul, Ankara ve İzmir’de bulunan SWEATStop’ların kısa sürede tüm Türkiye’ye yayılması hedefleniyor. SWEATers ayrıca, kullanıcının ilgilendiği spor dalı, seviyesi ve lokasyonuna göre en uygun kişi, grup, mekân ve etkinlikleri de üyelerinin karşısına çıkaracak. Bu etkinliklere SWEATers terminolojisinde #HADİ ismi veriliyor.

‘Taraftar, takımın önemli bir parçası’

Deodorant markası Rexona, A Milli Erkek Basketbol Takımı’nın Ana Sponsoru oldu. ‘Seni asla yarı yolda bırakmaz’ sloganıyla basketbola destek veren Rexona, milli takım oyuncularının yer aldığı bir reklam filmi çekti. A Milli Erkek Basketbol Takımı oyuncularından Doğuş Balbay, Semih Erden ve Sinan Güler’in yer aldığı reklam filminde, tüm Türkiye’nin ve Rexona’nın A Milli Erkek Basketbol Ta kımı’na desteği eğlenceli bir dille anlatılıyor. Takım oyuncularının sahaya anons edilmesi ardından temizlik görevlisi Eren, muhasebeci Ezgi, İzmir efesi Zafer, güvenlik Hüseyin, turşucu Mahmut, simitçi İhsan, Ada ve Ege sahaya davet edilerek taraftarın da takımın önemli birer parçası olduğu vurgulanıyor.

Ünlü kaleci, yatak markasının reklam yüzü oldu!

İtalyan yatak markası Magniflex, yeni dönem reklamları için Juventus ve İtalya Milli Takımı’nın dünyaca ünlü kalecisi Gianluigi Buffon ile anlaştı. Başarılı ve sempatik sporcunun temsil ettiği Magniflex marka yataklar, Türkiye’de Yatcop tarafından 120 farklı noktada satışa sunuluyor. İtalya’daki tesislerinde 8 saat çalışmayla günde 10 bin adet yatak üreten Magniflex’in yeni dönem reklamlarında, sadece sportif başarısıyla değil, aynı zamanda sempatik yapısı, karizması ve yardımseverliği ile milyonlarca kişinin hayranı olduğu ünlü kaleci Buffon yer alıyor. Yakın zamanda çekimleri gerçekleştirilen reklamlar, İtalya ile birlikte markanın faaliyet gösterdiği ülkelerde yayınlanacak.

Sporda markalaşmayı konuşacaklar

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin bugün başlayan ‘Marka Türkiye’ etkinliğinde, ‘sporda markalaşma’ konuşulacak. Spor yorumcusu Melih Gümüşbıçak’ın moderatörlüğünü üstlendiği panelde, A Milli Takım eski menaceri Can Çobanoğlu ile NBA Avrupa İş Geliştirme Başkan Yardımcısı Naci Cansun, sporda markalaşma üzerine birer konuşma yapacak.

Ünlü isimler var

Öte yandan iki gün sürecek etkinliğe, Hindistan’da yaşanan krizin izlerini silmek üzere 2014 yılından bu yana ülkeyi dünyaya tanıtan ‘Make in India’ adlı reklam kampanyasının sahibi IncredibleIndia’nın Baş Direktörü V.Sunil de katılıyor. Etkinlikte ayrıca, dünyanın önde gelen bağımsız marka değerlemedanışmanlık şirketi Brand Finance’in CEO’su David Haigh ve marka ajansı Saffron Brand Consultants Global CEO’su Jacob Benbunan gibi isimler de konuşma yapacak.

YORUM YAZ