MENÜ

'Outdoor pazarı her yıl yüzde 30 büyüyor'

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Olgar Şirketler Grubu, spor perakendeciliğinin Türkiye’deki önemli isimlerinden... Açtığı mağazalar ve temsil ettiği markalarla Türkiye’de extreme sporların gelişmesini ve outdoor giyim trendinin yaygınlaşmasını hedefleyen grup, yatırımlarına bu yıl da devam ediyor. 1989’dan bu yana sektörde yer alan grubun, gelinen noktada 33 SPX, 5 Vault (multi-brand ayakkabı mağazası), 1 JackWolfskin ve 1 Routefield mağazası bulunuyor. Olgar, 2017 yılının sonuna kadar yurtiçi ve yurtdışı dahil olmak üzere 10 mağaza daha açarak toplamda 50 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.

Teknik ürünler

Outdoor pazarının her yıl yaklaşık yüzde 20-30 büyüdüğünü vurgulayan Olgar Şirketler Grubu CEO’su Orkun Olgar, “İnsanlar yoğun şehir yaşamından kaçmak istiyor. İster dağlara, ister denize, isterse ormana olsun, küçük kaçamaklar insanlara nefes aldırıyor” dedi. Bu aşamada doğru teçhizatın kullanılmasının önem taşıdığını belirten Olgar, “Mesela, ormana gidiyorsanız yağmur yağdığında vücudunuzun ve ayaklarınızın kuru kalması şart. Dağlara kaymaya gittiğinizde soğuktan korunurken vücudunuzdaki terin dışarı atılması gerek” diye konuştu.

Olgar, şöyle devam etti:

“İşte bu imkânları sağlayacak ürünlerin en teknik modellerini tek çatı altında SPX mağazalarında bulabiliyorsunuz. Ayrıca insanlar teknik ürünlerin konforunu ve pratikliğini yaşadıkları için bu ürünleri artık şehir hayatlarında da kullanmaya başladılar ve bu yepyeni bir kategorinin doğmasına sebep oldu. Biz buna ‘şehirli outdoor’ diyoruz.”

Ankara, Bursa ve Antalya’ya mağaza açacak

SPX markasıyla yaşattıkları mağazacılık deneyimini farklı bir boyuta taşımayı hedeflediklerini anlatan Orkun Olgar, şu bilgileri verdi: “2016’nın başında Seyrantepe’de 1700 metrekarelik bir alanda ilk SPX Mega Store’u açtık. Bu mağaza içinde tenis oynayabiliyor, outdoor ayakkabınızı test edebiliyor, workshoplara katılabiliyor ve kayak/board bakım makinalarını izleyebiliyorsunuz. Olgar, büyüklüğü bin metrekare ve üstü olan deneyim mağazalarını Ankara, Bursa ve Antalya gibi şehirlerde açmaya devam edecek. Bu yıl spor perakendesinde yeni bir konsept daha geliştirdik. Bize ait Routefield markasıyla ilk mağazamızı Bursa Marka AVM’de açtık. Mağazanın misafirleri ürünleri incelerken bir yandan da içerdeki kahve barından kahvelerini alarak alışveriş yapabiliyor.”

‘Ultra-Trail yarışlarını geliştireceğiz’

Olgar’ın distribütörlüğünü yaptığı markalardan Salomon ile birlikte Ultra-Trail yarışlarını Türkiye’de geliştirmeyi hedeflediklerini kaydeden Orkun Olgar, şöyle devam etti: “Bunun yanı sıra, Merrell, JackWolfskin, Quiksilver, Roxy, DC, Billabong, Routefield, Babolat, Dunlop, Burton, Rossignol, Phenix, BognerFire+Ice gibi markaların Türkiye distribütörlüğünü yapıyoruz. İstanbul, Ankara ve İzmir’in yanı sıra Antalya, Bolu, Bursa ve Kayseri’de bulunan SPX mağazalarında, alternatif sporlar ve adrenalin yaşam tarzı alanında yüzbinlerce ürünü sporseverlerle buluşturuyoruz.”

Erkekler alışverişte kadınları solladı

Hopi, Ramazan Bayramı’nda Türkiye’nin alışveriş istatistiklerini açıkladı. Türkiye genelinde 5 milyona yakın üyesi ile mobil sadakat uygulamaları sektöründe faaliyet gösteren Hopi’nin istatistiklerine göre, bayramda sepet ortalamasının en yüksek olduğu iller sırasıyla Ankara, İstanbul, Balıkesir olarak dikkat çekti. Bayram alışverişlerinde ülke genelinde işlem başına harcama ortalaması 312 TL ile geçtiğimiz yıla oranla değişmedi. Bayram döneminde gerçekleşen alışverişlerde erkekler kadınlara bariz fa rk attı. Alışveriş yapan erkeklerin sayısı kadınlara oranla 1.5 kat daha fazla oldu.

Nike’ın yeni kramponu yüzde 22 daha hafif

Nike, ünlü kramponu Tiempo’nun yeni versiyonu TiempoLegend 7’yi tanıttı. Daha dinamik bir uyum ve daha gelişmiş bir kavrama için NikeFlyknit teknolojisinden yararlanılan NikeTiempoLegend 7, ayağı daha iyi kavrarken, daha rahat ve bir önceki nesle göre yüzde 22 daha hafif. Nike’ın, ayakkabının deri burun kısmının aşırı gerilmesini önlemek için tasarladığı ‘Fit-Mesh’ sistemi de ilk kez bu kramponda kullanıldı. Ayrıca Nike Hyperstability tabana sahip bu ilk kramponun yeni görünümünü tamamlayan ise topuk üzerinde yer alan yeni, modern logo...

YORUM YAZ