MENÜ

'Manchester City ve Partizan ile görüşüyoruz'

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Damat, Tween ve D’S markalarını bünyesinde bulunduran Orka Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Büyük kitleleri harekete geçiren ve ilgisini çeken spor branşları oldukları için ağırlıklı olarak futbol ve basketbola destek vermeyi tercih ediyoruz” dedi. Mağaza açtıkları ülkelerde müşterileriyle aralarındaki duygusal bağı güçlendirebilmek adına o ülkedeki spor gibi bazı değerlere katkı sağlamaya özen gösterdiklerini belirten Orakçıoğlu, “Bu tarz desteklerin ve sponsorlukların müşterilerimiz ile iletişime geçmek açısından bize katkısı olduğunu düşünüyoruz. Aynı zamanda sporu ve sporcuyu her zaman destekleyen bir markayız” diye konuştu.

Manchester City ve Partizan ile görüşüyoruz

Buz hokeyine destek

Geçmişte Hertha Berlin Futbol Kulübü, Dinamo Bükreş Futbol Kulübü ve Güney Afrika’nın en iyi takımlarından biri olan Kaizer Chiefs’e sponsorluk desteği verdiklerini hatırlatan Orakçıoğlu, “Şu anda sponsorluklarımız yurtdışında Spartak Moskova Futbol Takımı, Spartak Moskova Buz Hokeyi takımı ve yurtiçinde Trabzonspor ve Göztepe ile devam ediyor. Bunlarla birlikte Fenerbahçe Basketbol Takımı, Beşiktaş Futbol Takımı, Olimpiyat Milli Takımı sporcularımızla da sponsorluklarımız olmuştu” dedi.

Makedonya ile sözleşme

Orakçıoğlu, yeni hedefleriyle ilgili şu bilgileri verdi: “Bu konuda yapmış olduğumuz yeni görüşmeler var. Örneğin Makedonya Milli Takımı ile sözleşme aşamasındayız. Aynı zamanda İngiltere’nin en iyi takımlarından biri olan Manchester City ve Sırbistan Ligi liderlerinden FK Partizan ile görüşüyoruz. Yurtdışında farklı pazarlarda yeni açtığımız mağazaların iletişim stratejisine katkıda bulunacak takımlarla özellikle ilgileniyoruz.”

Sydney, Beyrut ve Kahire’de mağaza açacak

Orakçıoğlu, perakende alanındaki yeni yatırım hedeflerini ise şöyle anlattı: “Yurtiçinde çok önemli lokasyonlarda sürprizlerimiz var. Nişantaşı Abdi İpekçi’deki mağazamızı bu ay açıyoruz. Bununla birlikte yakın zamanda Bağdat Caddesi’nde de büyük bir metrekare ile tüm koleksiyonumuzu yansıtacak yeni bir mağazamız olacak. Yurtdışında ise bu yılın başından itibaren yaklaşık 10 mağaza açtık ve 30’un üzerinde yeni mağaza açılışı da hâlihazırda programlanmış durumda. Aralarında İtalya, Sydney, Beyrut ve Kahire gibi lokasyonların da bulunduğu dünyanın bir çok ülkesinde çalışmalarımızı devam ettiriyoruz.”

‘Bu yıl yüzde 30 büyümeyi planlıyoruz’

Şu anda yurtiçi ve yurtdışında toplam 270 mağazaları bulunduğunu söyleyen Süleyman Orakçıoğlu, “Bunlardan 70’i yurtdışında, 200’ü ise yurtiçinde bulunuyor. Bunlarla birlikte toplamda 600’ün üzerinde noktada ürünlerimizin satışını gerçekleştiriyoruz” dedi. Orka Holding olarak 2015 yılını yüzde 34 büyüme ile kapattıklarını kaydeden Orakçıoğlu, “2016 yılındaki ihracat hedefimiz performansımızı iki kat artırmak. Yıl sonunda da yüzde 30 büyümeyi planlıyoruz” diye konuştu.

‘Basketbolculara ve güreşçilere koleksiyon hazırlamak emek istiyor’

Süleyman Orakçıoğlu, takımlara ve sporculara yönelik özel koleksiyonlar hazırladıklarını söyleyerek, hazırlık sürecinde neler yaşandığını şöyle anlattı: “Özellikle futbol takımlarına koleksiyon hazırlamak zor değil. Fakat basketbol, güreş, halter gibi vücut yapıları, yaptıkları spordan dolayı farklı olan sporculara özel üretim yapmak gerekiyor. 2 metreden uzun bir basketbolcu veya 48 kiloda yarışan bir haltercinin vücut yapısında inanılmaz farklılıklar oluyor. Dolayısıyla bunlar çok daha emek ve vakit istiyor.”

Manchester City ve Partizan ile görüşüyoruz

Riva’da TFF değil, CarrefourSA yöneticileri buluştu

CarrefourSA, yönetici ve temsilcilerinin bir araya geldiği geleneksel paylaşım toplantısını bu yıl Türkiye Futbol Federasyonu’nun (TFF) Riva’daki tesislerinde yaptı. Toplantıda Türkiye’nin dört bir yanından 180 yönetici bir araya geldi. CarrefourSA Genel Müdürü Hakan Ergin sunumunda, CarrefourSA’nın 2016 yılı ve gelecek yıllarda sektörün gelişimini ve değişimini sağlayan önder bir firma olma planlarını aktardı.

‘Tesadüf değil’

Konuşmasında bu toplantıların sık sık tekrarlanacağını vurgulayan Ergin, şöyle devam etti: “Türkiye Futbol Federasyonu tesislerini seçmemiz tesadüf değil. Milli Takımlar Perakende Tedarikçisi olarak TFF ile olan işbirliğimizden çok memnunuz. CarrefourSA olarak bu ortamda bulunmak, milli oyuncularımızın antrenman tesislerinde toplantı yapmak bizi çok etkiledi. Bu seviyedeki bir tesisi hayata geçirmek başlı başına bir başarıdır. Ancak, bu tür bir tesisi hep bu seviyede tutmak ve futbol dünyasına katkı verecek şekilde tüm ilgilileri etrafında toplamak ayrı bir başarıdır.”

İmzalı forma hediyesi

İletişimi güçlendirmek ve karşılıklı bilgi paylaşımını artırmak üzere bir araya gelen 180 kişilik grup, CarrefourSA’nın Türkiye’nin dört bir yanından gelen bölge yöneticileri, mağaza ve merkez çalışanlarından oluştu. Tüm gün süren toplantıda üç yöneticiye çekilişle Euro2016 dönemi Fransa seyahati, imzalı A Milli Takım forması ve özel tasarım saati hediye edildi.

Manchester City ve Partizan ile görüşüyoruz

New Balance’tan anne-çocuk takımı

New Balance, 2016 İlkbahar/Yaz sezonu için hazırladığı yeni koleksiyonunda annelere ve çocuklara da yer vermiş. New Balance’ın her sezon kendisini yenileyen ikonik modeli 574, canlı renkleri ve performans merkezli malzemeleriyle, annelere özel olarak hazırlanmış. Anneler Günü’ne özel olarak, 574 Expedition modeli minik ayaklar için de uyarlanmış. Böylece minikler, anneleri ile bir takım oluşturabilecek.

Bisiklet satışları yüzde 182 arttı

Yazın gelmesiyle birlikte her yaştan insanın en sevdiği eğlence ve spor araçlarından biri olan bisikletlere de ilgi arttı. GittiGidiyor’un verilerine göre geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında bu yılın nisan ayında bisiklet satışları yüzde 182 oranında bir büyüme kaydetti. Nisan ayı elde edilen verilere göre şehir bazında en fazla bisikletin satın alındığı ilk beş il sırası ile İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli oldu. Kadın erkek oranına bakıldığında ise erkeklerin kadınlara kıyasla daha fazla bisiklet aldığı görülüyor. GittiGidiyor üzerinden bisiklet satın alanların yüzde 80’i erkek, yüzde 20’si kadınlardan oluşurken, ağırlıklı yaş gurubunun ise 31-35 aralığında olduğu gözlemleniyor.

İlk sırada Salcano var

GittiGidiyor üzerinden en çok satılan üç marka sırası ile Salcano, Ümit ve Bianchi olurken tüketicilerin bir bisiklet için harcadıkları ortalama ücret ise 245 TL oldu. GittiGidiyor’daki bisiklet satışları ile ilgili değerlendirmede bulunan GittiGidiyor Satış Direktörü Bülent Elçin, “Çevreye dost, hiçbir duman veya ses oluşturmayan bir ulaşım aracı olarak ilgi gören bisikletler, şehirlerimizde sadece trafik sorununun önüne geçebilecek araçlar olarak değil çevre kirliliğini de azaltacak araçlar. Bu faydalar, çoğu insanın ekonomik yararına da olacak” dedi. Elçin şöyle devam etti: “Özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde trafikten bunalan insanlar çok daha ekonomik ve çok daha sağlıklı olduğu için bisiklet kullanmaya başladı. Bisiklet kullanımının son yıllarda artarak devam ettiğini görüyoruz. Ayrıca şehir hayatına çok uygun olan katlanır bisikletler de son dönemlerin en önemli trendlerinden biri haline gelmiş durumda. Bu tarz bisikletlerin kullanımının da ilerleyen dönemlerde artacağını düşünüyoruz.”

Manchester City ve Partizan ile görüşüyoruz

‘Sporun en büyük destekçilerinden biriyiz’

FIFA ile Dünya Kupası, UEFA ile Avrupa Futbol Şampiyonası’nın destekçisi olan McDonald’s’ın Türkiye yeni Genel Müdürü Oğuz Uçanlar, sporun en büyük destekçilerinden olduklarını söyleyerek, “2015 yılını yüzde 10’luk büyüme ile kapattık. Toplam satışlarımızda da bir önceki seneye göre yüzde 10’luk artış gerçekleşti. 2015 yılı satışlarımızın toplamı ise 700 milyon TL civarında oldu” dedi. Uçanlar, “Biz bu sektörde oyuncu değil, oyun kurucuyuz. İlklerin öncüsü olarak 30 yıldır olduğu gibi önümüzdeki uzun dönemde de bu tecrübemizden aldığımız güçle markamızı büyütmeye ve sektörümüzü geliştirmeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Günde 300 bin kişiye hizmet

Sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan Oğuz Uçanlar şunları söyledi: “Perakende sektörü son birkaç yılda yaşananlardan ister istemez etkilendi. Ancak ben olumlu düşünüyorum. Önümüzde birçok fırsat var. Sektörümüzü yeniden yapılandırmamız lazım. Bu gerçeği görüp süreci en verimli şekilde değerlendirenler kazanacaktır. Biz de McDonald’s olarak tüm büyüme hedeflerimizi verimliliğe odaklanarak yapıyoruz.” McDonald’s’ın dünyada her gün 69 milyon kişiye hizmet verdiğini, vurgulayan Uçanlar, McDonald’s Türkiye’nin ise, 2016 başı itibariyle, Türkiye’de 40’tan fazla ilde 262 restoranıyla her gün 300 bin kişiye hizmet verdiğini kaydetti.

YORUM YAZ