MENÜ

Eylem Türk ve Spor Ekonomisi

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Binlerce kulaca teknoloji desteği

Bu yıl 22 Temmuz’da düzenlenecek olan Boğaziçi Kıtalararası Yüzme Yarışı’nın 14 yıldır sponsorluğunu üstlendiklerini söyleyen Samsung Electronics Genel Müdür Yardımcısı Barış Gökpınar, “Faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde spor aktivitelerini destekliyoruz” dedi.

Olimpiyat oyunlarının resmi sponsoru olan Samsung, Türkiye’de de Boğaziçi Kıtalararası Yüzme Yarışı’nın 14 yıldır sponsorluğunu üstleniyor. Bu yıl 22 Temmuz’da düzenlenecek olan yarışın yine ana sponsoru olduklarını söyleyen Samsung Electronics Türkiye Kurumsal Marka & Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Barış Gökpınar, “Sporla özdeşleşen değerlerin toplumlara katkısının farkındayız. Bu bilinçle faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde spor aktivitelerini destekliyoruz” dedi. Gökpınar, “Popüler spor branşlarının yanı sıra Olimpiyat ruhunu bu denli yansıtabilen, alternatif bir spora destek olmanın çok önemli olduğuna inanıyoruz” diye konuştu. Başarının, geliştirdikleri inovatif teknolojilerin yanı sıra topluma değer katan projelere de bağlı olduğunu vurgulayan Gökpınar, “Dünyaya ilham ver, geleceği şekillendir, vizyonumuz doğrultusunda, faaliyet gösterdiğimiz bütün ülkelerde, topluma fayda sağlayacak ve insanların hayatına değer katacak projeleri desteklemeye özen gösteriyoruz” dedi.

Alternatif spor...

Türkiye’nin 3 tarafının denizlerle çevrili olduğu düşünüldüğünde, yüzmenin çok daha fazla gelişme kaydedilmesi gereken bir branş olduğunu kaydeden Gökpınar, şunları söyledi: “Ayrıca yüzme tüm dünyada, herkesin ilgisini çeken bir spor dalı olmakla beraber neredeyse her yaştan insanın yapabileceği bir spor. Ülkemizde bu anlayışımızdan hareketle, olimpik kültürün ve spor eğitiminin yaygınlaşmasında büyük emekleri olan Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi’nin istikrarlı bir destekcisiyiz. Bu yıl 30 yaşına girecek Boğaziçi Kıtalararası Yüzme Yarışı’nın da Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi ile birlikte 14 yıldır ana sponsorluğunu üstleniyoruz. Popüler spor branşlarının yanı sıra Olimpiyat ruhunu bu denli yansıtabilen, alternatif bir spora destek olma ve topluma bu şekilde fayda sağlamayı hedeflememizin de çok önemli olduğuna inanıyoruz.”

‘Mavi Kulaçlar’ takımını kurdu

Samsung olarak Boğaziçi Kıtalararası Yüzme Yarışı’na olan ilgilerinin sadece sponsorlukla sınırlı olmadığını dile getiren Barış Gökpınar, “Bizim Samsung çalışanları olarak, Fun Club bünyesinde kurduğumuz Mavi Kulaçlar adlı bir takımımız var. Bu takım yıl boyunca yarışlara hazırlanıyor ve bu sene 4. kez bu yarışa katılacaklar. Geçtiğimiz yıllarda da katıldıkları yarışı tüm takım tamamlamayı başardı” dedi. Yüzme yarışının insanlara spor yapmayı sevdirecek ve teşvik edecek, önemli bir etkinlik olduğunu belirten Gökpınar, şu bilgileri verdi: “Örneğin düzenlendiği ilk yıl, yarışa 4’ü kadın olmak üzere toplam 64 kişi katıldı. 2018’e geldiğimizde rekorların kırıldığı bir yıl ile karşılaşıyoruz. Bu sene 4 bin 430 başvuru aldık. Bu bile başlıca rekorken, başvuran kadın, erkek, ülke sayısı ve kayıt yaptıran yabancı sporcu sayılarında da rekor kırdık. Böylesine geniş bir kitleyi yüzme sporuna dahil edebilmekten ve bu kadar güzel bir ortamda bunu gerçekleştirebilmekten dolayı çok mutluyuz.”

6.5 kilometrelik, ödüllü dev parkur

22 Temmuz günü yapılacak yarışta yüzücüleri zorlu ve keyifli bir parkurun beklediğini ifade eden Barış Gökpınar, organizasyonla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Yüzülecek mesafenin uzunluğu yaklaşık 6.5 kilometre. Yarış öncesi sporcularımızı Kuruçeşme Cemiz Topuzlu Parkı’ndan gemiyle Kanlıca Vapur İskelesi’ne götüreceğiz. Üstelik bu yıl gösterilen yoğun ilgi dolayısıyla 2 gemi kullanıyoruz. Yüzücüler, Kanlıca Vapur İskelesi tarafından Kuruçeşme Cemiz Topuzlu Parkı’na geri yüzecekler ve ‘Kıtalararası Yüzücü’ unvanını elde edecekler. Yapılan spor kadar etkinliğin gerçekleştiği bölgenin de çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Binlerce yıllık tarihiyle İstanbul Boğazı, her iki kıtadan da görenleri kendine hayran bırakacak bir güzelliğe sahipken, sporcularımızın buna bambaşka bir açıdan tanıklık edecek olmaları da çok önemli bir fırsat.”

‘88 yaşında yüzücümüz var’

Bu etkinliklerin, ziyaretçilerin Samsung ürünlerini incelemeleri için iyi bir fırsat sunduğunu söyleyen Barış Gökpınar, şöyle devam etti: “Bu doğrultuda deneyim alanlarımızı da her yıl farklılaştırıyor ve geliştiriyoruz. Örneğin bu yıl 22 Temmuz’da yapılacak Samsung Boğaziçi Kıtalararası Yüzme Yarışı’nda ve bir günce önce gerçekleşecek Show Swim etkinliğimizde, 30 yıllık tarihi bulunan yarışa en çok katılan 4 ismi ağırlayacağız. Bu 4 ismin arasında 88 yaşında olan yüzücümüz bile var. Ayrıca dünya rekortmeni yüzücü Kirsty Coventry’de Show Swim’de bizimle olacak. Yüzücüleri karada bekleyenler için Samsung’un özel deneyim alanları da olacak. Katılımcılar, Samsung’un telefonlarını, tabletlerini, sanal gerçeklik deneyimini yaşayabilecekleri Gear VR’ı ve klimalarımızdan beyaz eşyalarımıza kadar birçok ürünümüzü deneme fırsatı bulacak.”

‘Türkiye’nin tanıtımına katkı sağlıyor’

Samsung Boğaziçi Kıtalararası Yüzme Yarışı’nın, İstanbul’un ve Türkiye’nin tanıtımına katkısı olan, en önemli etkinliklerden birisi olduğunu anlatan Barış Gökpınar, “Örneğin yarışa her yıl yurt dışından binden fazla sporcu başvuruyor. Bu yıl 1200 kişilik yabancı yüzücü kontenjanımız 27 dakikada doldu. Yabancı misafirlerimiz ülkelerine döndüklerinde ise İstanbul Boğazı’nda ve Türkiye’de yaşadıkları bu keyifli deneyimden bahsediyorlar” dedi. Büyük yarış öncesi Türkiye genelinde elemeler düzenlediklerini de söyleyen Gökpınar, “Elemeleri bu yıl, bunu Türkiye’nin 5 farklı şehrinde gerçekleştirdik. Mayıs ayında İstanbul’da başlayan elemeleri sırasıyla Adana, İzmir, Ankara takip etti ve son olarak haziranda Trabzon’da sona erdi” diye konuştu.

Rakamlarla Samsung

■1938 yılında, Güney Kore’de kurulan Samsung; bilişim teknolojileri, mobil iletişim ve tüketici elektroniği alanında faaliyet gösteriyor.
■ 1983 yılından bu yana, Samsung Electronics olarak Türkiye’de yer alan şirket, ‘Mobil ve IT Cihazlar’, ‘TV, Monitor ve Ses Sistemleri’, ‘Beyaz Eşya’, ‘Hafıza ve Depolama’ ile ‘Kurumsal Müşterilere Çözümler’ gruplarıyla hizmet veriyor.
■ Şirket, 2017 verilerine göre dünyanın en büyük 15. şirketi. Samsung aynı zamanda dünyanın en değerli 6’ncı markası ve finansal açıdan da dünyanın en büyük 2. teknoloji şirketi olarak öne çıkıyor.
■ Olimpiyat oyunlarının resmi sponsoru olan Samsung, Türkiye’de de Samsung Kıtalararası Yüzme Yarışı’nın 14 yıldır sponsorluğunu üstleniyor.

YORUM YAZ