MENÜ

Eylem Türk ve Spor Ekonomisi

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

'Fitness sektörü 30 milyon Dolar'lık büyüklüğe ulaştı'

Spora olan ilginin hızla arttığını söyleyen Life Fitness’ın Türkiye distribütörü EKS Dış Ticaret’in Yönetim Kurulu Üyesi Emre Özdeş, “Bu ilgi, spor merkezlerinin sayısını da olumlu etkiliyor. Fitness cihazları pazarı Türkiye’de, 30 milyon dolar’lık büyüklüğe ulaştı” dedi.

Fitness sektörünün hızla büyüdüğünü ve gelişmekte olan bir sektör olduğunu söyleyen Life Fitness Türkiye-EKS Dış Ticaret Yönetim Kurulu Üyesi Emre Özdeş, “Spor yapma bilincinin insanlarda yerleşmeye başlamasıyla sağlıklı yaşam ve spora olan ilgi de gün geçtikçe artıyor” dedi. Bu ilginin etkilerinin spor merkezlerinin sayısında da görülebileceğini belirten Özdeş, “Bugün özellikle büyük şehirlerimizde kafamızı nereye çevirsek fitness imkânı sunan bir spor salonuyla karşılaşır hale geldik” diye konuştu. Aynı şekilde daha küçük şehirlerde de spor salonu sayılarının arttığını ifade eden Özdeş, “Bu artış hem insanımıza sağlıklı yaşamak için daha çok seçenek sunuyor hem de oluşan rekabet spor salonu fiyatlarının düşmesine yarıyor” dedi.

Fitness ekipmanları

Fitness cihazları pazarının dünyada yaklaşık 3 milyar dolar’lık bir sektör olduğunu kaydeden Özdeş, şu bilgileri verdi: “2017 verilerine göre 3 milyar dolar’lık bu sektörün yaklaşık üçte biri yani 1 milyar dolardan fazlası ise Life Fitness ve marklarına ait. Yani Life Fitness’ın dünyadaki bu hacmin yaklaşık yüzde 35’ine hâkim olduğunu söyleyebiliriz. Türkiye’de ise 2017 verilerine göre ticari ürünler kapsamında fitness ekipmanları sektörü yaklaşık 30 milyon dolar. EKS Dış Ticaret olarak bu sektörün yaklaşık yüzde 40’ına sahibiz.”

29 yıl önce...

Özdeş, EKS Dış Ticaret’in kuruluş öyküsünü ise şöyle anlattı: “Firmamızın Life Fitness markası ile anlaşarak Türkiye’ye ilk ticari model fitness cihazlarını getirmesi 29 yıl öncesine dayanıyor ve Türkiye’de bu işi başlatan ilk firmayız. EKS Dış Ticaret olarak 1989 yılından beri Life Fitness’ın ve alt markalarının Türkiye distribütörlüğünü gerçekleştiriyoruz. Bunlar arasında Hammer Strength, Cybex, Indoor Cycling, Scifit ve TRX başta olmak üzere toplam 11 marka var. Life Fitness’ı endüstrinin global lideri konumuna getiren yolculuğu 1968’de ilk olarak elektronik kardiyo cihazını sektöre kazandırmasıyla başlıyor. Marka, o tarihten bu yana 40 yılı aşkın bir süredir hem spor salonlarının hem de sporcuların faydalandığı fitness çözümleri sunuyor.”

Rakamlarla fitness pazarı

■ Fitness pazarı cirosundan ziyade, bir ülkedeki nüfusun bir fitness salonuna para verip üye olma oranına göre değerlendiriliyor. Bütün dünyada fitness sektörünün gelişmişliği bu şekilde ölçülüyor.
■ Fitness cihazları endüstrisi dünyada aşağı yukarı 3 milyar dolar’lık bir sektör.
■ Türkiye’de ise 2017 verilerine göre ticari ürünler kapsamında fitness ekipmanları sektörü yaklaşık 30 milyon dolar.
■ Fitness sektörünün penetrasyon yüzdelerine bakıldığında; Amerika’da yüzde 15, Avrupa’da ortalama yüzde 12. Bu rakam Almanya, İspanya gibi gelişmiş ülkelerde yüzde 13-14, İsveç, Norveç gibi İskandinavya ülkelerinde de yüzde 20- 22’lerde...
■ Türkiye’deki penetrasyon oranı ise yüzde 2 seviyelerinde. Önümüzdeki 5 yılda bu rakamın yüzde 4’lere ulaşacağı tahmin ediliyor.

Hem toplantı hem egzersiz

Standart bir beyaz yakalının mesaisinin büyük bölümünü oturarak geçirdiğini belirten Emre Özdeş, “Life Fitness, insanları nasıl ayağa kaldırabiliriz, üniversitelerde, ilkokullarda bu bilinci nasıl uyandırırız üzerine araştırmalar yapıyor. Bunun sonucu olarak geliştirdiği Tradmill Desk ile kullanıcılar ofis saatlerinde, bir yandan hareket ederken bir yandan da iş rutinlerine devam edip maillerini okuyabiliyor, toplantı yapabiliyor” dedi.

Her pazar spor yaptırıyorlar

Life Fitness olarak, spor alışkanlığına farkındalık yaratmak amacıyla 2014 yılında LifeRUN projesini hayata geçirdiklerini anlatan Emre Özdeş, şu bilgileri verdi: “LifeRUN, her pazar sabahı İstanbul’un farklı yerlerinde profesyonel eğitmenler eşliğinde spor yaptıran gönüllü bir topluluk. LifeRUN Pazar Aktiviteleri, 4 gönüllü eğitmen eşliğinde gerçekleşiyor. LifeRUN sürdürülebilir bir proje oldu. Rakamlarla LifeRUN’dan bahsetmek gerekirse, 2017 sonuna kadar toplam 5 bin gönüllü LifeRUNner aktivitelerimize katıldı. 160 adet civarında etkinlik yapıldı. Bu tip projeler desteklendikçe güç buluyor, daha da kuvvetleniyor.”

Ürün geliştirmeye 30 milyon dolar bütçe ayırıyor

Emre Özdeş, fitness ekipmanları konusunda yapılan Ar-Ge çalışmalarıyla ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “Sektörün dünyada yüzde 30’una sahip olan Life Fitness, Ar-Ge’ye de en büyük yatırım yapan firma. Life Fitness ürün geliştirmek için yılda yaklaşık 30 milyon dolar’lık bütçe ayırıyor. Bu bütçe yeni fitness ürünlerinin ve teknolojilerinin üretilmesinde ve üretim bantlarının geliştirilmesinde harcanıyor. Life Fitness fabrikalarında gelişmiş bir teknoloji kullanıyor ve bir ürün piyasaya çıkmadan önce onlarca testten geçiyor. Örneğin, üretilen koşu bandı üzerinde 1 milyon adım atılacak kadar test yapılıyor. Bu testler sonucunda çıkarımlarla ürün geliştirmesi devam ediyor. Ayrıca ürünler biyomekanik testlerden de geçiyor. Bir ürün geliştirmeden önce bu ürünün prototipi çeşitli sporcular tarafından deneniyor ve denetimler sırasında çeşitli nabız okuma, nefes vs. gibi örnekler alınıp laboratuvar ortamında testler gerçekleştirilerek ürünlerin açıları ince hesaplarla ayarlanıyor.”

Fitness’ın 6 binden fazla ürünü bulunuyor

Life Fitness’ın 6 binden fazla ürünü bulunduğunu kaydeden Emre Özdeş, “Ürünler stoklu ve proje bazlı ürünler olmak üzere ikiye ayrılıyor. Bu ürünlerin büyük bir çoğunluğu ise ticari tesislerde kullanılıyor” dedi. Özdeş, Türkiye’de en çok ilgi gören fitness aletlerinin hangileri olduğunu ise, şöyle anlattı: “Bireysel kullanımlardan bahsetmek gerekirse insanlar için ilk akla gelen koşu bantları oluyor ve en çok bu aletler satılıyor. Koşu bantlarını cross trainer ve bisikletler takip ediyor. Gelişmiş ülkelere baktığımızda da koşu bandına neredeyse eşdeğer olarak cross trainer ve ağırlık cihazlarının talep edildiğini görüyoruz. Ticari aletlerde ise yıldan yıla değişen trendler var. Örneğin, son dönemde fonksiyonel cihazlar çok trend. Elbette salonlarda kardiyo cihazlarının yer aldığı bölümler bulunuyor ancak bunların yanında artık fonksiyonel egzersizlerin yapıldığı, vücut ağırlığı, TRX ile çalışılabilen alanlar da yer alıyor. Dolayısıyla bu tip alanlara hitap eden cihazların tercih edilmesiyle birlikte satışı da artıyor.”

Sportive, yaza dinamik girecek

Ünlü spor markalarını çatısı altında buluşturan Sportive, kendi adını taşıyan özel markasıyla ilkbahar/yaz sezonuna dinamik ve konforlu bir giriş yaptı. Canlı renklerin ve çiçek desenlerinin etkisinde olan kadın koleksiyonunda yer alan tayt, bra ve t-shirt’ler; kadınların spor yaparken kendilerini iyi hissetmesini sağlayan fonksiyonel detaylarla zenginleştirilmiş. Toparlayıcı etkiye sahip taytlar kadınları fit bir görünüme kavuştururken, bra ve t-shirtler de enerjik renk ve desenlere sahip.

Erkekler için...

Sportive’in siyah ve gri hakimiyetindeki erkek koleksiyonunda ise, farklı renk birliktelikleriyle dikkat çeken basketbol şortu, tshirt, eşofman altı ve sweatshirt gibi ürünler yer alıyor. Rahatlığıyla ön plana çıkan koleksiyonda performansa dayalı ürünlerin yanı sıra, günlük kullanıma uygun parçalar da bulunuyor.

YORUM YAZ