MENÜ

Eylem Türk ve Spor Ekonomisi

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

'Spor, dünyadaki en gelişmiş iletişim platformu'

Süper Lig ’in lideri Başakşehir Futbol Kulübü’nün ana sponsorlarından 3. İstanbul Başakşehir’in Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Saylık, sporun dünyadaki en gelişmiş iletişim platformu olduğunu söyleyerek, “Paylaşmayı teşvik eden spora biz de bir nebze destek vermeyi arzuladık” dedi.

Sporun dünyadaki en gelişmiş iletişim platformu olduğunu söyleyen Başakşehir Futbol Kulübü’nün ana sponsorlarından 3. İstanbul Başakşehir ve Seha Yapı’nın Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Saylık, “Paylaşmayı teşvik eden spora biz de bir nebze destek vermeyi arzuladık, arzuluyoruz” dedi. Günümüzde futbolun, tüm dünya kulüpleri için yalnızca sportif başarıdan ibaret olmadığını belirten Saylık, “Tüm dünya kulüpleri, finansal parametreler bakımından da başarılı yönetimleri önemsiyor ve bunun için çalışıyorlar. Bu sayede de hem kulüpler bir dünya markasına dönüşüyor hem de futbol endüstrisi hızla büyümeye devam ediyor” diye konuştu.

‘Dünyayı iyileştiriyor’

Sporun bünyesinde barındırdığı, paylaşma, takım olma, barışı vurgulama gibi ilke ve özellikleriyle dünyayı iyileştirdiğini vurgulayan Saylık, şöyle devam etti: “Biz de Başakşehir’in en büyük projesi 3. İstanbul Başakşehir’i geliştiren ASAF İş Ortaklığı olarak ülkemizin sporuna katkı sağlamayı istiyoruz. Ayrıca, sporun dünya standartlarında bir seviyeye gelmesi, izleyici kitlesinin artırılması ve ülkemize dünya çapında başarılar getirmesi için çalışıyoruz. Sporun geniş kitlelere ulaşma ve insanların hayatına dokunma gücü, global bir marka olarak bizim de vizyonumuzla birebir örtüşüyor. Amacımız tek bir takım veya tek bir alanı sahiplenmek değil, daha bütünsel bir stratejiyle ilerlemek. Sponsorluk anlaşmalarının rakamsal değerinden çok anlamına ve hedefine odaklanıyoruz.”

Bütçenin yüzde 30’u

Başakşehir Futbol Kulübünün ana sponsorlarından birisi olduklarını hatırlatan Ömer Saylık, şu bilgileri verdi: “Sponsorluğumuz 2016-2017 sezonu başında başladı. Sponsorluk kapsamında İBFK’nın maçlarını oynadığı stadyumun ismi 3. İstanbul Başakşehir Fatih Terim Stadyumu oldu. Stadyumun isim sponsorluğu dışında kulübün formalarının sırtında da ismimiz bulunuyor. 3 yıllık yapılan bu anlaşma 2018-2019 sezonunun sonuna kadar devam edecek. Projemizin pazarlama bütçesinin yaklaşık yüzde 30’luk kısmını sponsorluk için kullanacağız.”

‘Türk futbolu 2.4milyar TL’lik büyüklüğe ulaştı’

Türk futbol ekonomisinin son 5 yılda 6.1 kat büyüyerek, gelirini 2 milyar 430 bin liraya yükselttiğini kaydeden Ömer Saylık, şu bilgileri verdi: “Ekonomik 2.4 milyar TL’ye ulaşan Türk futbolunda, son 2 sezonun en dikkat çeken gelişmelerinden biri, Süper Lig ve TFF 1.Lig müsabakalarının yayın hakları için yapılan yeni ihale. Kasım 2016’da imzalanan naklen yayın haklarına ilişkin yeni sözleşme, 2017-2018 sezonundan başlayarak, toplam 5 sezon boyunca Türk futboluna yaklaşık 3 milyar dolarlık bir destek sağlayacak. Futbolumuzun sportif rekabetteki kalitesini artıracak ve gelirlerini de olumlu yönde etkileyecek bir diğer gelişme de yeni yapılan stadyumlar. Türkiye, son 10 yılda sporseverlerin hizmetine sunulan 18 yeni stadyum ile Avrupa’nın en büyük stadyum projesine sahip ülke oldu. Türkiye’yi 14 yeni stadyum ile Polonya ve Rusya takip ediyor.”

‘Marka bilinirliğimizi artırıyor’

Türkiye’de sporun tutkuyla takip edildiğini dile getiren Ömer Saylık, spora destek olmadaki amaçlarını şöyle anlattı: “Özellikle Türkiye’de en çok takip edilen spor dalı olan futbol, marka bilinirliğimizi şüphesiz artırıyor. Özellikle hikâyesine inandığımız bir takımla her sezon ayrı başarılara imza atmak, seyircinin gözünde bizi de daha kıymetli hale getiriyor. Karşınıza çıkan önemli fırsatları kaçırmamak markanıza orta ve uzun vadede önemli değerler yükleyebiliyor. İBFK sponsorluğuna karar verirken 3. İstanbul markasının hedeflerini, markanın bilinirliğini, imajını, hedef kitlesi ile kuracağı iletişimi ve markaya katacağı yeni başarıları öngördük. Biz sadece takımın başarısını değerlendirerek destek olmadık, hedeflerimizin, hedef kitlemizin, yaşam tarzımızın da aynı olduğunu gördüğümüz için destek olmaya karar verdik. Bugün görüyoruz ki, hem 3. İstanbul hem de İBFK ülkemizin göze çarpan markalarında biri haline geldi. Takıma olan desteğimizde, ‘iyi ki sponsor olmuşuz’ diyebileceğimiz bir sezonu tamamladık ve şimdi yine önceki sezonla benzer güzel bir çıkış yakaladık.”

Yeni projede 1.500 konut üretiyor

Al Zamil, Seha Yapı, Adese ve Fuzul Yapı ortaklığı ile kurulan ASAF İş Ortaklığı’nın Başakşehir Belediyesi işbirliği ile hayata geçirdiği projeyle de ilgili bilgi veren Ömer Saylık, şunları söyledi: “3. İstanbul Başakşehir projesinde 1.500 konut üretiyoruz. Başakşehir’in en büyük projesini geliştiriyoruz. Proje 2019’da teslim edildiğinde önemli bir ekosistem oluşmuş olacak. Şimdi ikinci etabı satışa çıkarmak için planlama yapıyoruz. Bu esnada bahar kampanyamızı devreye aldık. Kampanya kapsamında 2019’a kadar olan banka taksitlerinizi biz ödüyoruz. Bunun dışında şirket bünyesinde 60 ay vade farksız ödeme kolaylığı, peşin alımlarda yüzde 15 indirim ve yakın zamanda sınırlı sayıda daire için kullanılacak olan yüzde 1 peşin, yüzde 80 banka kredisi, yüzde 19 teslimde ödemeye ek olarak yüzde 10 indirim uygulamamız olacak.”

‘Biz Başakşehir’e inandık’

Sponsorluk konusunda geleceğe yönelik hedeflerini paylaşan Ömer Saylık, şöyle konuştu: “Geçen sezon olduğu gibi, Süper Toto Süper Lig 2017-2018 İlhan Cavcav Sezonu’nda da Türkiye Kupası ve Avrupa maçlarında Başakşehir Futbol Kulübü’nü desteklemeye devam edeceğiz. Biz Başakşehir’e, başarı hikayesine en başında inandık ve şimdi Başakşehir’i dünya ligine taşıyoruz. Başakşehir’e ve spora yatırımımız devam edecek. Başakşehir’i dünya liginde de yalnız bırakmayacağız. Biz şu an için Başakşehir Futbol Kulübü’nün ulusal bir takım olmanın yanı sıra uluslararası arenada da daha etkili hale gelmesi için daha fazla neler yapabiliriz ona odaklanmış durumdayız.”

Danslı fitness

İstanbul Anadolu Yakası'nda faaliyet gösteren Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel, farklı egzersiz seçenekleri ile sporseverleri ağırlıyor. Shape Club’ta sunulan bu egzersiz seçeneklerinden birisi de tüm dünyada büyük ilgi gören Pole DanceÖ Bu spor, kasların güçlenmesini ve hızlı kilo verilmesini sağladığı için tercih ediliyor. Temel adımlar, dönüşler ve tırmanış hareketlerini içeren Pole Dance, genellikle çıplak ayak ile yapılıyor. Pole Dance elementleri dikkate alınarak yapılan Pole Fitness, tekrarlar ve güç egzersizleri sonrasında esneme egzersizleri ile devam ediyor.

‘Futbol kadınlara çok yakışıyor’

Beşiktaş Kadın Futbol Takımı’nın ana sponsoru Avon, kadınların her alanda varlık gösterebilmelerine katkıda bulunmak amacıyla kadın futbolunu desteklemeye devam ediyor. Şirket, Türkiye’de kadın futboluna verdiği bu desteği pekiştirmek adına bir reklam kampanyası hazırladı. Hem kadına biçilen rolleri hem de güzellik algısını eleştirerek, hayallerinin peşinden giden kadınlara her şeyin yakışacağını #YAKIŞIRSANA kampanyasıyla duyurdu. Orkun Gül liderliğindeki Avon, bu kampanyasıyla farkındalık yaratarak Türkiye’de kadın futbolunu güçlendirmeyi amaçlıyor.

Takım ruhu

Beşiktaş Kadın Futbol Takımı oyuncularının rol aldığı reklamfilminde, kadınların futbol oynayamayacağı ön yargısına meydan okunuyor. Filmde futbolcu kadınlar, hemfutbola duydukları heyecan hemde mücadeleci ruhlarıyla dikkat çekiyor. Alışılmışın dışında makyaj stilleriyle gördüğümüz takımoyuncularıyla Avon, futbol ve kadın ilişkisindeki tüm klişelere meydan okumuş. Kampanyada futbolcuların sahip olduğu takımruhu ve kadınların futbol tutkusu, yoğun bir şekilde yansıtılırken, futbolun kadınlara ne kadar çok yakıştığı mesajı veriliyor.

YORUM YAZ