MENÜ

Eylem Türk ve Spor Ekonomisi

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Kılıç: Türkiye,e-spor’da iddialı ülkelerden biri olacak

Asus olarak e-spor’un Türkiye’de gelişmesi için çalışmalar yaptıklarını söyleyen Asus Türkiye Ülke Müdürü Özge Kılıç, “E-spor’un Türkiye’de parlak bir geleceği var. Genç nüfusun etkisiyle Türkiye e-spor alanında önemli ülkelerden biri olacak” dedi.

E-spor’u, dijital oyun sektörü nü büyütecek büyük bir fırsat olarak gördüklerini söyleyen Asus Türkiye Ülke Müdürü Özge Kılıç, “2017 yılında yüzde 11 gibi bir pay alan gaming notebookların payının önümüzdeki yıllarda kademeli olarak iki katına çıkacağını öngörüyoruz. Gaming sektöründe lider bir marka olarak sektöre karşı bir sorumluluğumuz olduğunu düşünüyoruz. Bu yüzden e-spor’u destekliyoruz” dedi. Türkiye’de e-spor’un gelişmesi için şirket girişimlerinin büyük önem taşıdığına inandıklarını belirten Kılıç, “Asus olarak ROG (Republic of Gamers) markamızla gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri ve oyuncularla kurduğumuz ilişkilerle Türk oyuncu sektöründe önemli bir noktada bulunuyoruz” diye konuştu.

Laboratuvar desteği

Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) ile e-spor konusunda bir işbirliği yaptıklarını kaydeden Kılıç, şu bilgileri verdi: “BAU sadece e-spor eğitimi vermekle kalmayıp bu alanda yeteneği olan gençlere burslu öğrenim hakkı da sağlıyor. Bu sebeple BAU ile iş birliği yapmak bizleri çok mutlu etti. Asus olarak biz de e-spor’un Türkiye’de gelişmesi için çalışmalar yapıyoruz. Sponsorluk kapsamında gerçekleştirdiğimiz bu işbirliği ile BAU eSports’a hem ekipman ve PC laboratuvarı desteği sağlayacağız hem de BAU eSports bünyesindeki öğrencilerin yanında yer alacağız.”

‘Kapımız açık’

Amatör ya da profesyonel fark etmeksizin tüm oyuncuları desteklemeyi hedeflediklerini ifade eden Kılıç, “Oyunculara en iyi ekipman ve donanım ile performanslarını artırmalarına yardımcı olmak ve kariyerleri boyunca onlarla birlikte yol almak istiyoruz. İleride daha farklı alanlarda da projeler gerçekleştirerek işbirliğimizi genişletmeyi hedefliyoruz” dedi. Kılıç, Asus olarak destek isteyen tüm üniversitelere ve e-spor kulüplerine kapılarının her zaman açık olduğunu vurguladı.

‘Dijital çağın sporu, tıpkı futbol gibi...’

E-spor’un Türkiye’de parlak bir geleceği olduğunu söyleyen Özge Kılıç, şöyle devam etti: “Genç nüfusun etkisi ile Türkiye e-spor alanında önemli ülkelerden biri olacak. Türkiye’de en çok izlenen ve oynanan oyun League of Legends’ın 2012 yılında Türkiye Ligi’ne başlamasıyla e-spora olan ilgi arttı. Türkiye’de de lig ve oyuncu sayısı gün geçtikçe artıyor. Sektör hızlı bir şekilde profesyonelleşiyor.” Dünyada e-spor bilet satışlarında ve takipçi sayılarında ciddi artışlar olduğunu kaydeden Kılıç, şu bilgileri verdi: “E-spor dünyasını futbol dünyasına benzetebiliriz. Tıpkı futbolda olduğu gibi dev şirketler takımlarla sponsorluk anlaşmaları imzalıyor, turnuvaların yapıldığı stadyumlar doluyor, takımlar arasında transferler gerçekleşiyor. Her geçen gün profesyonelleşen e-spor, izlenme oranlarıyla NFL, NBA gibi liglere meydan okumaya başladı bile. Takım oyunu olan ve ciddi bir zihinsel aktivite gerektiren e-sporu kesinlikle dijital çağın sporu olarak adlandırabiliriz.”

‘Sporun her zaman yanındayız’

Sporun ve sporcunun her zaman yanında olduklarını belirten Özge Kılıç, “Ürünlerimiz ile mükemmel bir bütünleşme sağladığı için e-spor alanında projeler geliştiriyoruz. Çünkü e-sporcuların ürünlerimiz ve teknolojilerimiz ile ilgili yorum ve tecrübeleri, daha iyilerini geliştirebilmemiz adına bizim için çok önemli. Asus olarak Türkiye’de son dönemde küçülen son kullanıcı dizüstü bilgisayar pazarında pazar payımızı artırarak ciromuzu da yükseltmeyi başardık. Tüketici pazarında adet olarak yüzde 22’lik, ciro olarak da yüzde 24’lük pazar payına ulaştık, ciro anlamında 2017’de tüketici pazarında 1. sırada yer aldık” ifadelerini kullandı.

E-spor ekonomisi

E-spor, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çok hızlı büyüyen bir sektör. Bu alanda mücadele eden takım ve oyuncu sayısı her geçen gün artıyor.
Türkiye’de 30 milyona yakın oyuncu olduğu biliniyor ve oyun pazarının 500 milyon dolar sınırına ulaşması bekleniyor.
E-spor tesis ve ekipman bakımından çok büyük finansal gerektirmeyen ve dünyanın her bölgesinde yapılabilen bir aktivite.
E-spor oyuncuları, Türkiye’de Dijital Oyunlar Federasyonu’na başvuru yaparak e-sporcu lisanslarını alıp, takımlara katılabiliyorlar.
Teknoloji ve internet altyapısındaki gelişim, oyunların hem ulaşılabilirliğini hem de çeşitliliğini artırıyor.
Konsollar, donanım ve yazılım ögelerini kapsayan oyun sektörü 2016 yılını tüm dünya genelinde 91 milyar dolarla kapattı.
2016 yılında 892 milyon dolar büyüklüğündeki e-spor pazarı, sektörlerin ilgisini çekmeye başladı.

Şimdi kayak zamanı!

Beklenen kayak sezonu geldi. Peki, kayak kıyafeti ve aksesuarları seçiminde nelere dikkat edilmeli? Bu soruya yanıtı, Boyner Aktif Spor, Jeans ve Genç Giyim Grubu Genel Müdür Yardımcısı Bora Alyanak verdi...

Kayağın her yaş, özellikle çocuklar için çok önemli bir spor olduğuna dikkat çeken Bora Alyanak, doğru kayak kıyafeti ve aksesuarları seçmenin ipuçlarını şöyle anlattı: “Sadece kayak sporu için değil doğada yapılan tüm aktivitelerde kullanılan kıyafetlerin doğru seçimi çok önemli. Genelde herkesin aklına ilk olarak üşümemek için kat kat giyinmek, kendini soğuktan koruyacak kalın kıyafetler ve modaya uygun ürünler gelir. Aslında, en önemli konuların başında elbette güvenlik olmalı. Kask, gözlük, eldiven gibi hem konfor artırıcı hem de koruyucu malzemelerin mutlaka kullanılmasını öneriyoruz. Bunun yanında kayak yaparken soğuktan olduğu kadar sudan ve terden korunmak çok önemli.”

Rüzgâr direnci

Kayak mont ve pantolonlarında sıcak tutmasının yanı sıra su geçirmezlik, rüzgâr direnci, nefes alabilirlik ve hareket kabiliyeti gibi detaylara da dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizen Alyanak, şu bilgileri verdi: “Bu ürünlerde kullanılan kumaşlar özel bir kaplama tekniği ile su geçirmeye karşı dayanıklı hale getirilir. Su geçirmezlik değeri 1.000 mm ile 30 bin mm arasında değişen değerler ile ölçülür ve ürünlerin üzerinde belirtilir. Genel olarak kayılacak yere, seviyeye göre farklı ürünler tercih edilebilmekle beraber başlangıç seviyesindeki ürünler 3 bin mm-8 bin mm seviyesinde bulunuyor.”

Nefes alan kumaş

Sanılanın aksine kayak kıyafetlerinin suyu dikişlerinden aldığını hatırlatan Alyanak, “Bu nedenle su sızdırmayı önleyici bantlar ile kapalı dikişleri olan ürünler tercih edilebilir” dedi. Bir diğer önemli konunun da nefes alabilir kumaşlar olduğunu vurgulayan Alyanak, şöyle devam etti: “Aktivite sırasında vücut terler. Ter dışarı atılamazsa üşümeye sebep olur. Kıyafetlerde terin dışarı atılmasını sağlayacak nefes alan kumaşların ve astarın kullanılmış olması önemli. Hareket kabiliyetini sınırlamayacak tasarımlar olmasına da dikkat edilmeli. Ayrıca konfora yönelik ski pass’in rahat kullanabileceği paneller, kayak gözlüğü, telefon, kamera gibi aksesuarların taşınabileceği cepler de önemli.”


YORUM YAZ