MENÜ

Eylem Türk ve Spor Ekonomisi

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

'e-Spor, Türkiye'de futboldan sonra en çok seyirci çeken branş'

Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Bora Koçyiğit e-Spor’un, Türkiye’de futboldan sonra en çok seyirci çeken spor branşları arasında olduğunu söyleyerek, “League of Legends finalleri, 10 binden fazla e-Spor tutkununu bir araya getiriyor” dedi.

e-Spor’un dünyaya paralel olarak Türkiye’de de hem ilgi hem de ekonomik anlamda hızla büyüdüğünü söyleyen Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Bora Koçyiğit, “Son 6 yılda gördüğümüz gelişim, bunun net bir göstergesi. Şu an e-Spor, Türkiye’de futboldan sonra en çok seyirci çeken spor branşları arasında” dedi. League of Legends profesyonel liglerinin milyonlarca kişiyi ekran başına topladığını belirten Koçyiğit, “Büyük arenalarda yapılan finaller, 10 binden fazla e-Spor tutkununu bir araya getiriyor” diye konuştu. Geçen yıl gerçekleştirdikleri büyük finale 12 bine yakın e-Spor tutkununun katılım gösterdiğini kaydeden Koçyiğit, şöyle devam etti: “Final maçını 1 milyondan fazla kişi internetten ve canlı yayınla televizyon ekranlarından izledi. Tüm bunlar ülkemizde e-Spora olan büyük ilginin göstergesi. Bizler de Riot Games Türkiye olarak bu segmenti her geçen gün üzerine daha fazla koyarak geliştirmek üzere çalışmaya, hız kesmeden devam ediyoruz. Bu yıl da Türkiye Büyük Finali, ülkemiz e-Spor ekosisteminin en önemli gündemlerinden biri olarak adından söz ettirecek.”

10 milyon TL’lik yatırım

Riot Games Türkiye olarak son 6 yılda gerçekleştirdikleri faaliyetlerle, e-Spor segmentine en fazla yatırım yapan şirket konumunda olduğunu ifade eden Koçyiğit, şu bilgileri verdi: “Bu yatırımları gerçekleştirirken de hedeflerimizi asla kısa vadeli ve tek bir alan özelinde belirlemedik. Bugüne kadar oyun sektörüne yapılanların aksine geniş kapsamlı, sürekliliği olan ve cesur yatırımlarla ilerlemek üzere planlama yapıyoruz. Bu da amatör e-Spordan profesyonel liglere uzanan bir yapıya liderlik etmek anlamına geliyor. Sadece bugünün değil, geleceğin e-Spor dünyasının yıldızlarını da ülkemizde yetiştirmek için çalışıyoruz. 10 milyon TL yatırımla sunucumuzu Türkiye’ye getirmemiz bu yatırımların önemli örnekleri arasında yer alıyor. Gerçekleştirdiğimiz bu sunucu yatırımıyla, gelecekte profesyonel oyuncuların yetişmesi için çok daha iyi bir altyapıyı da sunmuş olduk.”

‘Liglerimizde 14 takım mücadele ediyor’

Riot Games olarak, e-Sporu Türkiye’de kurumsal ve profesyonel bir spor dalı haline getirdiklerini ifade eden Bora Koçyiğit, sektörle ilgili şu bilgileri verdi: “League of Legends ülkemizde tek profesyonel lig yapısına sahip. Bizim iki ligimiz var: Biri, bugünkü adıyla Vodafone Freezone Şampiyonluk Ligi, diğeri ise Yükselme Ligi. Bu ligleri futbolla kıyaslarsak Şampiyonluk Ligi’ne Süper Lig, Yükselme Ligi’ne 1. Lig diyebiliriz. Her takımın belli bir geliri var, sponsorlukları var, elde ettikleri başarılar var. Başarılarından kaynaklanan gelirleri var. Özetle bir ligin profesyonel olması için gereken her şeye sahibiz. Liglerimiz iki mevsimden oluşuyor: Kış ve Yaz mevsimi. Şu an liglerimizde toplam 14 takım mücadele ediyor. Takımlar her hafta düzenli olarak maçlarını ofisimizdeki özel stüdyomuzda gerçekleştiriyor. Her hafta gerçekleşen puan mücadelesi sonrasında çeyrek final, yarı final ve final aşamalarıyla şampiyonu belirliyoruz.”

Sporun dijital hali

Sporu rekabetin, yeteneğin ve eforun bir araya geldiği izlenebilir bir mücadele olarak tanımladıklarını söyleyen Bora Koçyiğit, şöyle devam etti: “e-Sporda da bunlar geçerli. Bu anlamda e-Sporu, sporun dijital hali olarak tanımlasak da aynı zamanda sporun ta kendisidir diyebiliriz. Ortada gerçekten yetenekle bir şeyler yapılıyorsa, bu işlev doğal olarak bir spor haline dönüşüyor. e-Sporda da tüm bu unsurlar fazlasıyla yer alıyor. Temel dinamikleri itibarıyla, oyun oynamanın ötesinde, zekâ ve takım oyununun ön plana çıktığı, derin bir stratejik bakış açısı gerektiriyor. Futbol, basketbol ve diğer tüm spor dallarında olduğu gibi, oyunumuz League of Legends’ta da her oyuncunun Nişancı, Ormancı gibi farklı mevkilerde görevleri var. Bu arkadaşlar, 5 kişilik ekipler halinde karşı karşıya gelerek, her maçta takım taktiklerini ve kişisel yeteneklerini kullanarak maçları kazanmaya çalışıyorlar. Spor tarafı da işte burada ortaya çıkıyor.”

Rakamlarla e-Spor

■ Türkiye 31 milyon oyuncu (mobil dahil) ile dünyada 6. sırada yer alıyor.
■ Türkiye’de yüzde 85 oranındaki oyuncu kitlesi, 15-25 yaş aralığında yer alıyor.
■ Türkiye’de PC oyuncularının yaş ortalaması 20 ve çoğunlukla öğrencilerden oluşuyor. Turnuvaların genel profilini de bu kitle oluştur uyor.
■ Türkiye’de, 2016 ve 2017’de toplamda 35 milyon saat e-Spor yayını izlendi. Sadece 2017’de Türkiye Büyük Finali’ni 1 milyondan fazla tekil izleyici takip etti.
■ Dünya genelinde 100 milyondan fazla League of Legends oyuncusu bulunuyor. League of Legends dünyada en çok oynanan online PC oyunu olma özelliğine sahip.
■ Dünyada 2020 yılı itibarıyla 500 milyon e-Spor izleyicisi olacağı öngörülüyor. Bugünse dünyada 250 milyondan fazla izleyici e-Spor müsabakalarını hem online hem de canlı olarak takip ediyor.
■ Dünyada oyun sektörün gelirleri 696.3 milyon dolara ulaşmış durumda.
■ e-Spor 2018’de 400 milyondan fazla taraftar sayısına ulaşarak basketbol gibi popüler sporların önüne geçti.

‘Markalardan sponsorluk için yoğun talep var’

Özellikle gençlere ulaşmak isteyen markalar için e-Spor’un, ciddi bir potansiyel oluşturduğunu vurgulayan Bora Koçyiğit, “Özellikle; otomotiv, gıda, seyahat, hızlı tüketim gibi gençlere hitap etmek isteyen markalardan da sponsorluğa dair yoğun talep var” dedi. Bahçeşehir Üniversitesi ile gerçekleştirdikleri işbirliğiyle e-Spor alanında bir ilke imza attıklarını ifade eden Koçyiğit, “Bu da süreç içinde iş ve yatırım dünyasının da ilgisini fazlasıyla çekti. Markalar genç kitlenin gerçek çekim alanı olan e-Spor endüstrisine ciddi anlamda yatırım yapmaya başladı. Bu yatırımların ileriki dönemlerde daha fazla artacağını düşünüyoruz” diye konuştu.

‘Antrenman yapıyorlar’

Oyuncuların maçlara hazırlanmak için çok ciddi antrenmanlar yaptığını belirten Bora Koçyiğit, “e-Sporcuların, futbol maçına hazırlanan futbolcular gibi yüksek bir tempoları ve yapmaları gereken belli hazırlıkları var. Bunları yaptıkları noktada yeteneklerini geliştiriyorlar” dedi. e- Sporcuların el ve göz koordinasyonlarını sağlamaları, hızlı düşünüp hızlı aksiyon almaları gerektiğini dile getiren Koçyiğit, “Bunlar da zamanla, emek harcayarak geliştirilebilen birtakım yetenekler olarak öne çıkıyor. Burada oluşan bu güzel rekabet de izleyiciye kaliteli bir içerik sunuyor. Nasıl bugün futbolu yüz milyonlar izliyorsa, e-Spor da aynı şekilde oynayanların profesyonel anlamda kendilerini geliştirdiği ve her geçen gün seyir zevkini artıran, en çok izlenen sporlardan biri olma yolunda ilerliyor” diye konuştu.

YORUM YAZ