Eylem Türk ve Spor Ekonomisi

25 Mayıs 2018, Cuma 06:00
- A +
Şampiyona NEF’es oldu
 
Spor Toto Süper Lig 2017-2018 İlhan Cavcav Sezonu’nun şampiyonu Galatasaray’ın ana sponsoru Nef’in Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Selçuk Çelik, “2017-2018 sezonunun Nef için yeri gerçekten ayrı. Galatasaray’a desteğimiz gelecek yıl da devam edecek” dedi

Türk futbol tarihinin en çekişmeli sezonlarından birini daha geride bıraktık. Bu zorlu mücadelenin sonunda Galatasaray, şampiyonluk ipini göğüslerken, kulüp sponsorlarının da yüzünü güldürdü. Bunlardan birisi de Sarı-Kırmızılı takımın en büyük destekçileri arasında yer alan Nef... Galatasaray’ın yanı sıra FC Barcelona bölgesel resmi sponsoru ve Karaçay Gençlik Spor ana sponsoru olan Nef’in Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Selçuk Çelik, yeni yatırım planlarını Fanatik’e anlattı...

Zorlu bir sezon oldu. Ana sponsoru olduğunuz Galatasaray sezonu şampiyon olarak tamamladı. Bu sonucu bekliyor muydunuz?

2017-2018 sezonunun Nef için yeri gerçekten ayrı. Bahsettiğiniz gibi belki de en çekişmeli sezonlardan biriydi. Şampiyonluk kupasını Galatasaray aldı. Bunun dışında sponsoru olduğumuz diğer bir kulüp olan FC Barcelona da İspanya’da, son 10 yıl da 7’nci, tarihindeki 25’inci La Liga şampiyonluğunu elde etti. Yani bir anlamda 2’de 2 yaptık. Her iki kulübümüzle de sponsorluğumuz gelecek yıl da devam edecek. Umarım bu yılkine benzer bir sezon yaşarız. Tabii bir diğer önemli konu da Galatasaray’ın gelecek yıl ülkemizi Şampiyonlar Ligi’nde temsil edecek olması. Biz bu sponsorluğumuzu açıkladığımız ilk gün ‘Amacımız sadece yurtiçinde değil yurtdışında da Galatasaray’ı ve Türk sporunu tanıtıcı çalışmalara imza atmak’ demiştik. Biz Nef olarak özellikle Avrupa’daki tanıtım faaliyetlerine ayrı bir önem veriyoruz. Bu anlamda Galatasaray’ın Avrupa’nın en önemli organizasyonunda ülkemizi temsil etmesi çok anlamlı... Bakarsınız Şampiyonlar Ligi’nde Galatasaray ve Barcelona aynı grupta yer alır; biz de ayrı bir gurur ve heyecanla bu maçları takip ederiz...

‘Biz bir sosyal şirketiz’

Gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteren bir şirket olarak spora bakış açınız nedir?

Nef’in ismi aslında ‘nefes’ten geliyor. Hayat bir nefesle başlıyor ve yine nefesle bitiyor. Nef, ilk andan itibaren topluma katkı sağlamak, aldığını geri vermek üzerine kurulu bir şirket. Biz yeni bir tanım ürettik aslında ve ‘biz bir sosyal şirketiz’ diyoruz. Dağıtılabilir kârımızın yüzde 51’den fazlasını sosyal sorumluluk projelerine harcıyoruz. Sadece geçen sene 25 milyon TL tutarında sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirdik.  Bu anlamda topluma katma değer sağlayan işlere de sponsor olmak istiyoruz. Spora, sanata ve diğer konulara destek veriyoruz. Sporun doğru kullanıldığında çok güçlü bir birleştirici yönü olduğuna inanıyoruz. Sponsorluğumuzu da toplumsal olarak bu kadar büyük öneme sahip bir alanda yapmak istedik. Tabii bu işin sosyal tarafı... Bir diğeri de marka tarafı...

Peki, neden futbol?

Spor denilince ilk akla gelen branş futbol. Tüm dünyada en çok etkileşime sahip, en fazla sosyal ve parasal büyüklüğe sahip spor alanı... Tabii futbolun Türkiye’de ayrı bir önemi var. Bu anlamda hem sesimizi duyurmak hem de mesajlarımızı iletmek anlamında futbolun bizim için doğru bir platform olduğuna karar verdik. Biz bu alanda var olmayı düşünürken Galatasaray da göğüs sponsoru arayışındaydı. Bizim de zaten bir gönül bağımız vardı. Marka değeri olarak da Nef’in yanına yakışacağını düşündük. Galatasaray bildiğiniz gibi Türkiye’yi yurt dışında başarıyla temsil eden bir kulüp. Bizim de Nef olarak kurulduğumuz günden bu yana yurt dışına açılma ve dünya markası olma hayalimiz vardı. Galatasaray’ın etik değerleri bizim sosyal sorumluluk bakış açımızla da örtüşünce hem futbol hem Galatasaray hem de Nef, üçü bir arada çok güzel oturdu...

‘Barcelona öne çıktı’

Ama sponsorluk konusunda sadece Galatasaray ile sınırlı kalmadınız...

Galatasaray ile 3 senelik bir sponsorluk anlaşmamız var. Şu anda ikinci senemizin içindeyiz. Gelecek sene de ana sponsor olarak devam edeceğiz. Galatasaray’a ve futbola yaptığımız yatırımın geri dönüşünü görünce bunu bir üst arenaya nasıl taşırız, onu araştırmaya başladık. Nef’in global bir şirket olma vizyonu çerçevesinde; hem futbolun birleştirici gücünü en iyi şekilde kullanan hem de marka değeri olarak bize katkı sağlayacak kim olabilir dediğimizde ise FC Barcelona öne çıktı. Barcelona bir spor kulübü olarak gözükse de aslında bir şirket gibi işliyor. Profesyonelliği her aşamada size hissettiren bir kurum. Sponsorluk çalışmalarına da oldukça farklı bakış açıları var. Zaten kendi sloganlarında da ‘bir kulüpten fazlası’ deniliyor. Pazarlama departmanından         teknik ekibe kadar farklı bir bakış açısına sahipler.
 
Karaçay’dan Barcelona’ya...

 
Yeni sponsorluk planlarınız var mı?

Bunun dışında bu sene başladığımız bizi çok heyecanlandıran bir sponsorluğumuz daha var: Karaçay Gençlik Spor Kulübü. 23 Nisan’da duyurduk. Sponsorluğu açıklamadan önce küçük bir teaser yayınlandık sosyal medyada. Sosyal medyada sadece 2 günde 11,2 milyon erişim rakamı sağladık. Karaçay sponsorluğumuz çok güzel bir sosyal sorumluluk projesi. Osmaniye’de 8 genç madde bağımlılığı olan çocuklara farklı bir uğraş vermek için bir spor kulübü kuruyorlar. Karaçay’ın ana sponsoru olduk ve bundan gurur duyduk. Sponsorluğumuzun ardından çocukları İstanbul’a getirdik burada Galatasaray’la antrenmana çıkardık. Fatih Terim ile ve Galatasaray oyuncuları ile tanıştırdık. Altyapı ekipleri birbirleriyle maçlar yaptı. Şimdi onların ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyoruz ve aslında bunun bir model olması gerektiğini düşünüyoruz. Türkiye’de buna ihtiyacı olan binlerce köy ve kasaba var. Galatasaray ve FC Barcelona gibi takımlara sponsor olan biri, Karaçay gibi Osmaniye’den çıkan bir takıma sponsor olursa bu bir başarı hikayesi olarak ortaya çıkabilir.  Çocuklar umut dolu, bu da bizi çok heyecanlandırıyor. Planlarımız daha büyük FC Barcelona, Galatasaray ve Karaçay alt yapıları ile bir turnuva düşünüyoruz. Barcelona’dan hocaları getirip Karaçay’da onlara eğitim vermeyi, çocuklardan yetenekli olanları Barcelona alt yapısına götürmeye kadar güzel düşüncelerimiz var. Keşke bizim gibi yüzlerce firma çıksa ve böyle takımlara sponsor olsa.
 
 ‘30 futbolcuya ev sattık’
 
Sponsorluk sürecinde futbolcularla iletişiminizi nasıl planlıyorsunuz?

Her sponsorluk paketinin içinde futbolcularla ilgili bir aktivite planımız oluyor. Aslında sponsorluk paketinin en büyük değerlerinden biri futbolcularla yapılan aktiviteler. Mesela bu aktiviteler Barcelona’da, Galatasaray’a göre daha limitli. Mesela hiçbir sponsor, tek bir futbolcu üzerinde film çekemiyor Barcelona’da. Minimum 5 futbolcu olması lazım. Genel de takım olarak film çekilebiliyor. Bu her sponsor için geçerli.

‘Pique almayı düşünüyor’

Barcelonalı futbolcular arasında Türkiye’den ev almayı düşünenler var mı?

İlk gittiğimizde Bodrum projelerimizle çok ilgilenmişlerdi. Özellikle Pique... Şimdi önümüzde Nef Gölköy lansmanı var. Kendisine bu projeyi hatırlatacağız.
 
Peki, Türkiye’deki futbolcular? Onlara ev sattınız mı?

Futbolcular genellikle gayrimenkul yatırımına yakınlar. Bugüne kadar tüm takımlardan toplamda 30 futbolcuya ev sattık diyebilirim.
 
Hangi bölgeleri tercih ediyorlar?

İstanbul’dan yatırım için bakıyorlar, Bodrum’dan yaşamak için bakan var. Şimdi yurt dışı projelerimiz satışa çıkacak. Bu sene içinde New York’ta, gelecek sene Londra ve Berlin’de düşünüyoruz. Onlarla ilgilenen yerli ve yabancı futbolcular da var.

‘Sponsorluk bütçemiz yıllık 15-20 milyon TL civarında’

Sponsorluklara ne kadar bütçe ayırıyorsunuz?

Firma olarak ciddi bir pazarlama bütçemiz var. Bu pazarlama bütçesinin de yaklaşık üçte birini sponsorluklara harcıyoruz. Toplam tutar olarak yıllık 15 - 20 milyon TL civarında diyebiliriz. Türkiye’de hem kulüplerin hem de sponsorların bu işe biraz daha profesyonel bakması lazım. Biraz daha ölçülebilir sponsorluk göstergeleri ortaya konursa hem taraftar hem de markalar daha rahat yatırım yapmaya başlarlar. Kulüpler de bu işi daha iyi fiyatlara satabilirler diye düşünüyorum.
 
YORUM YAZ